Draaien van de baby...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope123, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Mama M heel veel succes met je keuze!

2. L32

L32 Lid

14 dec 2007
    7
    0
    0
    En hier nog een a.s. moeder waarbij de kleine al tijden in een stuit ligt. Het zag er 1x goed uit, maar afgelopen donderdag op de echo bleek toch echt dat uk dubbelgevouwen ligt met hoofdje naar boven. (Ik was woensdag 37 weken).

Vanmiddag draaipoging gehad.
    Eerst aan de CTG ... toen draaien (ze konden uk niet vastpakken beneden bij de billen en aangezien het mijn 1e is en een voorliggende placenta, bleek het een moeilijke opgave) ... helaas mislukt. Wederom CTG en erna naar huis. Ze hebben echt niet te lang lopen duwen en zeiden ook gewoon als het niet gaat moet je het zeggen. Is mij dus meegevallen.
    Dus thuisbevallen zit er hier voorlopig niet in. Of uk moet nog verstandig worden.
    Overdracht naar het ziekenhuis nu en op naar een stuitbevalling met verhoogde kans op ks. We zullen het afmaken.

Bedankt voor de filmpjes trouwens, die heb ik gisteren nog even bekeken als voorbereiding.

Succes allemaal met keuze en draaipoging. En met de laatste loodjes.

3. Mamadanii

Mamadanii Lid

28 okt 2007
    13
    0
    0
    Secretaresse
    Hilversum
    Bij mij is bij 36 weken + 4 dagen ons kindje door de gyn. gedraaid. Bij 35,5 weken werd ineens de stuitligging geconstateerd (tot die tijd lag het wel steeds goed....).

Ik had ook veel slechte verhalen (maar ook wel goede) gelezen/gehoord. Maar ik vond toch dat ik het moest proberen, ik heb wel direct aangegeven dat ik de grens zou aangeven. Als ik het niet meer 'leuk' vond zouden we stoppen.
    Maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het me enorm is meegevallen.
    Je gaat idd eerst een half uurtje aan de CTG om te bekijken of je kindje in goede conditie is, dan krijg je een soort weeenremmer (raar spul hoor... je voelt je binnen een paar seconden alsof je een marathon hebt gelopen, hele hoge hartslag, warme wangen....) ingespoten en vervolgens doen ze een poging.
    Bij mij was het echt binnen een paar minuutjes gepiept zonder pijn. Het was niet altijd even prettig maar het was zeker niet pijnlijk te noemen....
    Gelukkig is bij ons het kindje goed blijven liggen, dus ik ben blij dat ik de gok heb genomen!

Uiteindelijk is het het belangrijkst dat je je zelf prettig voelt bij de beslissing die je neemt, welke dat ook is!

Succes met de overwegingen!

Daniellle

4. mariekje29

23 dec 2007
    47
    0
    0
    leidster
    amersfoort
    hoi hoi

zo telezen ben ik niet aleen die met de keuze zit draaien of ks

ik ben nu 37 weken en 3 dagen zwanger van mijn derde kindje
    bij mijn vorige twee super bevallingen gehad van 5 uurtjes

nu zijn ze er achter gekomen bij 35 weken dat mevrouw dwars ligt
    vorige week moest ik daarom naar het ziekhuis toen lag ze nog dwars aleen andersom vrijdag had ik enorm pijn in mijn buik dus even naar de vls geweest toen lag ze in een stuit
    nu moet ik morgen voor een echo en als ze niet goed ligt dan moet ik naar het ziekhuis voor een draaiepoging ik zie daar enorm tegen op

ik hoop dat ze nu goed ligt ik kon het steeds zelf voelen maar heb nu geen iedee meer veel bovenin hihi maar weet niet wat billen of een hoofdje ik hoop echt dat ze morgen goed ligt
    iedereen veel sterkte groetjes mariekje

5. mariekje29

23 dec 2007
    47
    0
    0
    leidster
    amersfoort
    hoi

ik heb ondertussen een draaipoging gehad

gister om 10 uur in het ziekhuis geweest daar eerst aan de ctg gelegen en toen een echo en daarna ging de gyl har proberen tedraaien dat ging naar mijn iedee vrij snel daarna nog even aan de ctg en toen mocht ik weer naar huis heb vandaag wel steed harde buiken en wat beurs gevoel

ik hoop dat ze zo blijft liggen dan mag ik ook gewoon lekker thuis bevallen

edereen die nog moet of de keuze moet maken veel sterkte

groetjes mariekje

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Lees hier paar keer: viel reuze mee verhalen. Nou ik heb gisteren een draaipoging gehad, maar het was verschrikkelijk pijnlijk! Mijn gyn zei dat ik te strakke buikspieren heb (heb ook een strakke buik) dus hij moest teveel kracht zetten om haar in beweging te krijgen. Tis dus niet gelukt.. jammer maar heb het wel geprobeerd.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn miep ligt enorm te bewegen en te doen. Maar echt draaien...nope. ze heeft gister even over dwars gelegen..en ik maar hopen dat ze door zou draaien. Maar volgens mij ligt ze nu weer met dr bolletje boven.
    Vrijdag gaan ze nog eens kijken hoe ze er nu bij ligt. Als die bol dan nog boven ligt wordt t een draai poging.
    Na deze verhalen ben ik er iet wat geruster op. Maar vind t nog steeds dood eng. Enige wat me er toe doet bewegen om het toch te overwegen is dat ik een KS NOG enger vindt :p
    Nouja we zien wel wat er van komt. Eerst maar eens deze paar dagen hitte overleven...pfff
    En dan naar de vk op vrijdag om te kijken hoe ze nu ligt. Ik kon dr hoofdje steeds goed vinden maar ben t nu alweer n paar dagen kwijt...zal best ergens in die grote toeter zitten...maar waar?

8. L32

L32 Lid

14 dec 2007
    7
    0
    0
    Goh het lijkt wel alsof er meer ukkies in stuit liggen dan die uiteindelijke 3% bij de bevalling zelf.
    Hopelijk draaien de kleintjes nog of zijn ze van slag van de warmte net zoals hun a.s. moeders ;) ?

Hier nu 1,5 week na de draaipoging en nog steeds ligt uk lekker eigenwijs. Zolang het nog niet is ingedaald is er hoop denk ik dan maar, al dacht de gyneacoloog er vanochtend anders over.
    Gelukkig lijkt het erop dat ik een stuitbevalling mag proberen. (ligging en grootte van uk). Met een grotere kans op een KS dat wel (helaas).
    Maar moet er een keer uit toch ?

Nog even wat de draaipoging betreft, ik denk dat als ze niets forceren en je het zelf ook aangeeft, het uiteindelijk meevalt. Wat niet wil zeggen dat je het niet voelt op het moment zelf en de 2 dagen erna (ik vond het een beetje beursig/spierpijnerig aandoen).
    Fijn om te lezen dat het soms toch wel lukt om te draaien

Sterkte iedereen met de keuzes en duimen dat de kleintjes nog lekker verstandig met koppie naar beneden gaan liggen.

Groetjes
    Laura

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mijn 1ste kindje hebben ze ook proberen te draaien. Niet gelukt helaas, maar goed

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb eerst aan het infuus gelegen idd. daarna kwam de dokter, en die is gaan duwen. Ik vond het erg pijnlijk. Maar zodra hij ophield was de pijn weg. Het is dus helaas niet gelukt. Dus heb een geplande keizersnede gehad. Ik heb na de draaipoging aan een ctg apparaat gelegen. en ik moest de dag erna ook nog een uurtje aan het apparaat. Ik geloof dat ik de week erna ook nog een keer een ctg controle heb gehad.

Ik kan niet zeggen dat het meeviel. Heb erna toch wel een beurs gevoel gehad, en het draaien zelf deed echt pijn. maar gelukkig vergeet je dat soort dingen weer snel!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik/wij hebben bij Sven bewust gekozen om geen draaipoging te doen. We hebben ons zeer uitgebreid ingelezen en geinformeerd en onze conclussie (zoals wij het bekijken dus) is dat de draaipoging toch een risico met zich mee brengt voor de kleine en een keizersnede risico's voor de moeder. ik vond dat aangezien ik een kindje wilde, ik de risico's moest dragen en dus hebben we meteen gekozen voor een ks.

als je dit doet kan ik je wel aanraden sterk in je schoenen te staan, want mijn gyn die de intakes deed was hier niet van gedient, ik ben bekogeld met alle ernstige aandoeningen en overlijdensrisico's voor mij en uiteindelijk was hij boos.

ik heb voet bij stuk gehouden, omdat ik heel bewust een keuze had gemaakt.

nou is natuurlijk echt niet iedere gyn zo, maar in nederland zijn we nog steeds niet gek op keizersnedes (op zich terecht natuurlijk) en soms wil dat wel eens een beetje doorslaan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoor dat zo vaak heh dat als je zelf een keuze maakt over de te volgen richting van je zwangerschap dat er dan dokters gepiekeert of boos zijn.
    Is toch te gek voor woorden eigenlijk. Het is JOU lijf en t is JOU kindje. Jij moet met de gevolgen leven als er iets mis gaat. Dus dan is de keuze toch verdorie aan jou. Hoe goed de arts het ook denkt te weten.

Ik mag morgen voor een draaipoging. Half 12 aanwezig zijn voor een ctg en dan om 12 uur de draaipoging.
    Begin al lichtelijk zenuwachtig te worden :oops:

13. mariekje29

23 dec 2007
    47
    0
    0
    leidster
    amersfoort
    hoi

2 weken geleden nog een postief verhaal geschreven hier over draaien

was toen 38 weken nou gister naar de verloskundige geweest is mevrouw mooi weer terug gedraait terwijl ik zondag 40 weken ben
    moest meteen door naar de gyl en ja hoor echo gemaakt ze lag weer met haar hoofdje naar boven nu moet ik morgen naar het ziekenhuis en dan gaan ze haar weer proberen tedraaien en als dat lukt meteen mijn vliezen breken zodat ze meteen in mijn bekken komt dan gaan ze kijken of mijn weeen van zelf op gan komen en anders word ik aan de weeenopwekker gezet dus ben benieuwd jullie horen nog van mijn

groetjes mariekje

Deel Deze Pagina