Draaien van het kindje met Gemberwortel.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sientje, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik moest gisteren weer naar de verloskundige en nog steeds ligt ons babytje in een stuit, ze kijkt het nog 2 weken aan, en als het kindje dan nog niet gedraaid is, wordt het hoogst waarschijnlijk een keizersnede, toch kon ik volgens haar nog even wat proberen.

    Volgens mijn vk hebben al meerdere vrouwen hier baat bij gehad, koop een gemberwortel (bij de Indische of Chinese Toko) snijd er 2 plakjes van af, doe die plakjes om allebei je kleine tenen, plakbandje eromheen een strakke sokken aan, en dan naar bed, grote kans dat je babytje s'nachts draait!
    Dit heeft iets met de meridianen van je lichaam (soort zenuwbanen worden ook gebruikt bij acapunctuur) te maken die stimuleren je kindje om te gaan draaien.

    Helaas voor ons hebben we nu al een lekker eigenwijs babytje en heeft hij of zij zich er niks van aangetrokken maar misschien helpt t bij anderen wel..baat het niet dan schaadt t niet zullen we maar zeggen ;) !!
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    haha lekker eigenwijse

    je kan het proberen schaadt het niet dan baart het niet dat scheelt een stuk

    hier is nog zo'n eigenwijsje die van mij ligt nu ook dwars lekker zo vlak voor de uitgerekende datum
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ojee, en nu Tjenna? wordt het wel een normale bevalling?

    Nou aan de gemberwortel zou ik zeggen dan maar!! ;)
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    als het goed is wel want de kleine heeft gewoon weg heel veel ruimte om tebewegen
    komt omdat ik naomi al heb gehad die heeft alles al wijder gemaakt
    nu is het maar afwachten wanneer het begint en hoe de kleine was ook al niet ingedaald of zo dus kon nog alle kanten op draaien

    aan de gemberwortel haha zal het tegen man lief zeggen hahaha
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Kunnen zij het niet draaien? Dat wordt toch ook vaak gedaan?
     
  6. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zie jullie al helemaal liggen in bed .. haha ..
    Maar als het helpt, waarom niet!!
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    In mijn geval gaan ze misschien proberen het te draaien over 2 weekjes maar aangezien de gynaecoloog al denkt dat t een vrij groot babytje is ligt t eraan hoeveel ruimte er tzt nog is...
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    sientje

    mijn meissie lag ook lang nog in stuit mijn vk keek het aan tot 37 weken als ze dan nog niet met het koppekke naar beneden had gelegen dan had hij poging gedaan on haar te draaien
    nu ligt ze goed trouwens maar is nog erg bewegelijk

    gr debbie
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Sientje.

    Ik weet niet waarom maar ik had ook te horen gekregen dat als je op je hurken gaat zitten regelmatig met je rug bijvoorbeeld tegen de sitting van de bank aan, dat een baby zich ook wel eens gedwongen voelt om zich te draaien.

    Of het echt zo is weet ik niet, maar het is het proberen waard denk ik om het een paar keer per dag te proberen, je weet nooit.

    Succes hoor

    Liefs
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Het is prettig om te horen dat het kindje bij velen op t laatste moment nog draait, maar de vk geeft aan dat ik er niet al te veel rekening mee moet houden dat dat bij ons nog gaat gebeuren, ze is bang dat ik anders zo teleurgesteld ben als het dan toch niet gebeurt..
    Bij mij kijken ze t dus nog tot 22 November aan en dan ben ik 35 weken..
    wel zullen zien, en ach heb me er eigenlijk best bij neergelegd, als alles maar goed is met de kleine dan heb ik er ook wel vrede mee.
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tjenna, is de kleine inmiddels gedraaid?? Ik zie dat je eigenlijk al bij de uitgetelde datum bent....er komt nog niks op gang dus??

    Oja en Jolanda bedankt voor de tip, maar ivm mijn bekkeninstabiliteit kan ik niet eens fatsoenlijk normaal zitten, laat staan op mijn hurken! maar goed misschien heeft iemand anders er baat bij ;) !!!
     
  12. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ja hoor hier wel gedraait haha zwemt nog steeds rond

    gerommel zat maar zet niet door gaat nu spannend worden wanneer het door zet
    ik vraag me af wie van de drie die over tijd loopt als eerste bevalt hier ik ben 1van de drie
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    afwachten nu dus voor je Tjenna......
    Stomme vraag misschien, maar voel je het echt heel duidelijk als je kindje draait van een stuit naar de normale ligging??
    Ik heb nl wel het idee dat het kindje een beetje van positie veranderd is, maar het enige verschil wat ik voel, is dat ik eerst heel de tijd heel sterk getrappel aan de linkerkant had, en nu heel sterk aan de rechterkant...
    Snap er niks meer van, weet nu echt niet meer hoe de baby ligt.
     
  14. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik vernam het aan dat ik weer schopjes in mijn ribben kreeg en dat er steeds iets drukte tegen mijn blaas aan meer als toen hij/zij in de stuit lag
    gisteren bij de verlos was de kleine zelfs een stukje ingedaald bij bij

    hoop voor je dat uk uit zich zelf draait meid
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, ik heb dus Nooit schopjes gevoeld bij of tegen mijn ribben, alleen maar aan beiden zijkanten van de buik echt aan de uiteinden maar dan ruim onder mijn navel..ik weet t ook niet hoor, helaas er zit niks anders op dan wachten tot dinsdag!
    Wel bedankt voor de snelle reactie, super!
     
  16. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    geen dank hoor verveel me alleen maar kan niet zoveel doen meer
    hoop van harte dat je uk gedraaid is succes dinsdag
     
  17. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja en jij ook heel veel succes, hoop dat de kleine uk zichzelf snel aan gaat dienen...
    Gelukkig hebben we dit forum voor de afleiding he ;) !
     
  18. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    nou echt wel fijn hoor dit forum

    jij ook succes met de laaste loodjes geniet er nog even van
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo,hallo,
    Nou ben net bij de vk geweest..eerst dacht ze dat het babytje misschien gedraaid was, maar bij nader inzien denkt de vk toch van niet...dus waarschijnlijk nog steeds een stuit, ze weet het niet 100% zeker, en dus gaan we as donderdagochtend weer naar de gyn in het ziekenhuis voor een liggings-echo..dan kijkt de gyn gelijk naar de hoeveelheid vruchtwater enzo, om vast te stellen wat de eventuele kans is dat t kindje nog draait, uit zichzelf danwel via een uitwendige poging, maar dat laatste mag ik zelf beslissen of ik dat eventueel wil.
    Ik kon me al niet voorstellen dat de kleine gedraaid was, en ben er dus ook niet van uit gegaan dus echt tegenvallen deed het me niet, ik verwachtte het al.

    Bloeddruk was wel vrij hoog, moet as dinsdag even urine meebrengen naar de vk en even bloeddruk opmeten, en als ik vlekjes voor de ogen krijg of hoofdpijn of druk op de buik moet ik direct bellen..voor de rest zag alles er van de baby wel goed uit, hartslag was luid en duidelijk, en het kindje beweegt en groeit ook volgens de norm.

    Dusss....nu weer op naar donderdag.....
     
  20. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tadaaaa!!! Onze kleine spruit heeft zich vannacht gedraaid en lag vanochtend netjes op de juiste manier...dus we mogen (zoals t er nu uitziet) toch thuis bevallen.
    Liefs, Sarina.
     

Deel Deze Pagina