Ben het helemaal zat met de kinderopvang........

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel Eyes, Nov 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou Dano zit op een minibaby's groep met max 4 kindjes, dat is wat we in het begin te horen kregen. Ware het niet dat ze vanaf 16u de groepen samenvoegen vanwege planning. dat betekent dat ik Dano om 12:30 breng en dat hij al om 16uur op een groep wordt ondergebracht met peuters.

De eerste paar weken kwam ik hem ophalen zat hij altijd in de wipper, daar heb ik toen eens naar gevraagd omdat ik het idee had dat hij altijd alleen maar in de wipper zou zitten. Dano is namelijk een heel rustig jongetje wat weinig aandacht vraagt.

Vorige week haalde mijn vriend Dano op, de twee leidsters die over gebleven waren zaten gezellig samen op de gang met de BSO kinderen, en Dano lag alleen op de groep in een box!
    verder kreeg hij doodleuk te horen dat Dano niet geslapen heeft omdat het te druk was op de groep :evil: qua lawaai dan.
    Hij moest her en der de spullen van Dano zoeken, met als gevolg een fles kwijt.......We wisten dus niet eens of hij beide voedingen wel had gehad.

Kijk dat ze aan het einde van de dag alle overgbeleven kindjes eventjes bij elkaar hebben prima, maar als er dan twee leidsters zijn die met hun luie reet (sorry hoor) op de gang zitten te ouwehoeren en mijn zoon ligt alleen op een groep waar ze hem niet konden horen als hij zou huilen dat maakt me heel erg boos.
    Als hij minder lang slaapt door de onrust, begrijpelijk, maar helemaal niet slapen doordat het lawaaiig is? leg hem dan op een rustige plek neer.
    En als we niet de leidsters van de dag treffen dan graag goeie overdracht naar elkaar want ze wist verders niks te vertellen, of hij gepoept had, hoe hij gegeten had en hoelaat. terwijl ze lijsten invullen, maar die konden ze niet vinden :(:

Ik heb zelf in een groot kindercentrum gewerkt dus weet echt wel hoe het eraan toegaat, en niemand doet het zoals jij het als ouder zou aanpakken, maar ik ga echt met een klote gevoel werken nu.

In het begin was ik redelijk tevreden, maar dat is 180 gr omgedraaid.

wat moet ik hier nou mee? behalve een officiele klacht indienen?

2. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

dat is echt niet leuk hoe dat ze dat bij dat kinderdag verblijf doen :confused:

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik kan me voorstellen dat je daar echt van baalt zeg! Ik zou ook niet met een goed gevoel naar mijn werk gaan! I Een gesprek aangaan en een klacht indienen en zeker ook dat verhaal met die fles. Heb sowieso een hekel aan van die miepende meiden in bijvoorbeeld winkels of waar dan ook. Concentreer je eens op je werk en zeker als er 'klanten' in de buurt zijn.

Als het niet verbeterd zou ik toch kijken of Dano ergens anders terecht zou kunnen. Dit kan toch niet zo?

Ik heb er verder geen ervaring mee want ik ben FT moeder momenteel maar als ik weer aan het werk ga dan wil ik wel het beste voor mijn kind en dat verwacht je eigenlijk van elke opvang. Arme Dano...

Succes er maar mee en hopelijk gebeurt het niet nog eens.

Marijn

4. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

Aug 26, 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    nou ik denk dit probleem zelf niet heb nl een hele lieve oppasomie voor tijn, maar dit zou ik nooit pikken, je betaald toch voor de zorg van je kleine en die moet dan naar alle tevredenheid zijn, ik zou zeker een klacht indienen en anders overstappen naar een ander kdv misschien. succes ermee.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou naar alternatieven zoeken (gastouder misschien?) en het goed aankaarten. Zeker omdat je zelf ervaring in de branche hebt.

6. Angel Eyes

Ik heb het al besproken met de twee babyleidsters, dit zijn niet die twee die op de gang zaten.
    Zij zijn het beiden met me eens. ze vinden het zelf ook jammer dat ze niet waar kunnen maken wat er van te voren beloofd is over de minibaby groep. beiden hebben me ingefluisterd dat een gastouder misschien een beter alternatief zou zijn, en de ene leidster had al verwacht dat ouders weg zouden gaan door deze zaken.

Het is puur het beleid wat het management voert mbt personeelsplanning e.d.

Het alternatief van een gastouder zijn we inderdaad mee bezig, ik ken een meid die net een gastgezin is gestart. dat voelt goed. maar Jeroen en ik moeten eerst even duidelijk beslissen wat we willen, want we willen Dano niet van hot naar her slepen, maar een beetje structuur in zijn leventje aanbrengen. Dus een gastouder is beschikbaar maar zowel mijn ouders als die van Jeroen willen ook oppassen maarja daar ben ik persoonlijk niet helemaal voor vanwege verschillende redenen. we zijn er nog niet helemaal uit

1 ding weten we wel, hebben net besloten dat Dano hoe dan ook weggaat bij het KDV. misschien dat ze hier een les uit kunnen halen.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik zou het gewoon bespreken met hoofd van kdv. Ze kunnen niet nastreven waarvoor jullie hebben ingeschreven. Mini groep dat betekend rust. En als je kindje niet kan slapen dan vind ik dat wel heel erg. Ik heb ook op een babygroep gewerkt en ik heb zelfs met een baby heel erg anders zijn bedje gezet zodat hij in alle rust kon slapen.

gewoon je verhaal en uitleggen hoe en wat.

8. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Mijn ervaring is dat je toch regelmatig dingen zult moeten aan geven op het kdv. Vaak kunnen de leidsters idd maar weinig betekenen en moet je naar het management stappen.
    Mijn kinderen gaan naar een particulier kdv het voordeel hieraan vind ik dat ik het "opperhoofd" snel aan haar jasje kan trekken. Maar het heeft ook wel weer nadelen. Maar goed.

Wat me opvalt is dat mensen ee gastouder heel snel als tip gaan geven als iemand iets zegt over problemen op het kdv. Maar laten we eerlijk zijn, een gastouder is ook niet zaligmakend toch.
    Overal is wel wat, en zoals je zelf al zegt zoals het thuis is is het nergens..

Ik zou een gesprek aanvragen met het management en van te voren goed je klachten op papier zetten zodat je niks vergeet in het gesprek, wie weet lost het best eea op. Als ouders nooit iets zeggen kunnen ze ook niet weten dat ze on te vreden zijn.
    Succes

9. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Goed zo meid! Kom maar voor je kindje op. Dit moet niet kunnen. En een gastouder lijkt me een heel goed alternatief. Je kindje heeft dan veel meer persoonlijk contact. Zo'n dagverblijf (ik heb er ook stage gelopen) is vaak veel te grootschalig voor een baby. Ik wil misschien zelf ook als gastouder aan de slag als er bij mij in de buurt genoeg animo ervoor is..
    Lijkt me veel beter voor de kids.

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb eerst ook ons meisje naar KDV gebracht. Eerst zijn we van KDV gewisseld, maar uiteindelijk bleek toch dat ons meisje het er niet naar haar zin had (ondanks goede verzorging op het tweede KDV). Wij hebben nu oma als gastouder via Viaviela. Als dat geen optie is, kun je natuurlijk ook gewoon een gastouder zoeken via een gastouderbureau.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    tja dat is de reden dat ik mijn kind er niet heen ga brengen. ik heb er op verschillende gewerkt en kan je melden dat dit echt niet de enige kdv is die zo onverantwoord bezig is. ik werk er nu ook al lang niet meer omdat er soms ook niet helemaal eerlijk ging. zo waren ze bij de een wel is vergeten een kind uit bed te halen en had van 12 tot 17 uur geslapen en ouders wisten van niks omdat de leiders hadde geloge. ook kwamen ze wel is in de war en wistebn ze niet meer precies wat en hoeveel welk kindje had gegeten en dan was het ongeveer

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat een ontzettend vervelende situatie zeg!
    Mijn eerste reactie is ook, weghalen daar! Maarja je hebt de opvang waarschijnlijk wel echt nodig anders zou je het niet doen lijkt me....

Als je op zoek gaat naar een gastouder wil ik je wel adviseren om ook daar heel kritisch naar te kijken!

Mijn buuf is namelijk gastouder en omdat het zo weinig verdient en zij echt wel de centjes nodig heeft heeft zij dus heel veel kinderen onder haar hoede. Ze moet ook 2 a 3 keer per dag naar school om kinderen te halen en te brengen.

Sinds kort heeft ze er een baby bij van 3 maanden. Het is al eens voorgekomen dat doordat de grotere kinderen zorg vroegen ze de baby zijn fles niet had kunnen geven en deze dus, zo uit zijn slaap, in de bolderkar moest door de regen naar school......

Ik weet dat het voor sommigen niet anders kan maar mijn mening is dat kinderopvang voor baby's bijna nooit ideaal is als er ook meerdere grote kinderen zijn.
    1,2,3 maakt nog niet zoveel uit maar zodra het er meer worden is het denk ik heel moeilijk een baby de zorg en regelmaat te geven die hij nodig heeft.

De meeste gastouders hebben zo 5 of 6 kindjes (mijn buuf op spituren zlefs 10!) onder hun hoede omdat het anders niks verdient!

Mijn persoonlijke keuze zou dan ook opa/oma zijn. En anders zou ik ook bij eeng astouder echt kritisch zijn en vragen hoe de dagindeling inelkaar steekt en hoeveel kinderen ze van plan is op te vangen.

Heel veel succes ermee meid, het blijft lastig zoiets!

13. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Welke organisatie is dta dan dat ze er 10 heeft :confused: Ik ben zelf gastouder geweest en 4 was echt t maximale op 1 dag.

Gastouder is ook niet alles, daar moet je ook aangeven als je iets niet goed vind en zeker als ze ze er 4 hebben en bijv eigen kids dan is t ook erg druk. Een kdv heeft 4 a 6 kids per leidsters, bij baby groepen max 4 per leidster (bij ons dan) Ze nemen er ook niet meer bij omdat ze dan niet aan de vraag van de kids kunnen voldoen!

Ik zou wel eens met t hoofd van t kdv gaan praten. Er zijnnamelijk afspraken gemaakt en die komen ze niet na. Verder t kletsen met zn tweeen op de gang en jou kind op de groep is onverantwoord (zeker als ze het zonder babyfoon doen) Hiervoor zouden ze eigenlij op t matje moeten komen bij de big boss.
    En wat is t nou voor een moeite om dano mee te nemen op de gang. Kan ie ook nog eens heerlijk naar de spelende kids kijken!

Als ik t zo lees kloppen er wel meer dingen niet. Lijsten niet kunnen vinden enz enz volgens mij heb je gewoon enorme pech met t uitgezochte kdv!

14. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Jammer dat je je vertrouwen in de kinderopvang zo bent verloren. Ik zie namelijk dat het ook heel anders kan. Ik werk zelf op een babygroep en wij doen er echt alles aan om het voor de kinderen zo goed mogelijk te doen. Kan er 1 moeilijk slapen? Dan leggen we hem apart op een slaapkamer. Is soms wel een lastig, maar altijd wel een mouw aan te passen. En het is logisch dat ze wat minder slapen als thuis, maar helemaal niet slapen dat lijkt me niet gezond voor zo'n kleintje.
    Ik moet wel zeggen dat kinderen op een kinderdagverblijf wel wat minder aandacht zullen krijgen als thuis. Dat kan ook niet anders.
    Als ik eerlijk ben, zou ik zelf niet zo snel voor een gastoudergezin kiezen. Het zijn 9 van de 10 keren ongediplomeerden die het doen om wat bij te verdienen. Tuurlijk zitten er ook goede gastouders tussen, maar dit is erg moeilijk te controleren. Kijk, op een kinderdagverlbijf zijn er altijd nog naaste collega's die samen met jou voor een kindje zorgen. Gastouders kunnen in feite doen wat ze willen met de kinderen. Zo was een vriendin van mij ook een tijdje gastouder. Nou, ik was blij dat mijn kind niet bij haar zat. Ze ging uren met dat mannetje winkelen. Ze snauwde soms tegen ze. Dat zal op een kinderdagverblijf minder snel gebeuren als in zo'n gastoudergezin denk ik.
    Ik denk dat je er misschien verstandig aan doet om ook eens op wat andere kinderdagverblijven rond te kijken, als je die mogelijkheid hebt...
    Je hebt het, volgens mij gewoon niet goed getroffen. Wel vervelend dat je vertrouwen zo beschaamd is, want ik kan me voorstellen dat je hem nu niet meer met een gerust hart achter laat.
    Succes emee!
    x Linda

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey schat, wat goed van je dat je Dano daar weg haalt! En terecht! Schrik er eerlijk gezegd een beetje van we hebben elkaar dan ook even niet gesproken. Mijn stoom zou werkelijk uit mijn oren komen, lekker dat ze JOU kind even laten liggen ALLEEN. Wilde je eigenlijk even bellen maar ik weet dat je met je mannetje weg bent, spreek je later wel. Dikke kus Viv

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    jeetje zeg wat gaat het er daar aan toe dan zou ik ook zeker niet prettig naar mijn werk gaan en proberen een andere oplossing te zoeken of dus een ander kdv of mss een gastouder of opa/oma/familie

mijn eerste (nu 3) zit ook vanaf baby op kdv en heb werkelijk nog nooit zulke taferelen meegemaakt. Nu gaat mijn tweede sinds kort naar de babygroep (daar heeft mijn oudste ook gezeten tot 1.5...nu in peutergroep) en hij krijgt daar alle rust die hij nodig heeft. Hij slaapt er net zoveel als thuis en ze houden goed bij hoe de hele maandag gaat.
    Ook weten ze nog veel verhalen te vertellen over mijn oudste die al 1.5 jaar in de peutergroep zit en dat geeft me toch heel erg het gevoel dat ze daar geen nummertje zijn. Hier hebben ze ook maar 3 baby's per leidster.

Succes meid

17. Angel Eyes

bedankt voor jullie reactie's!
    Wij denken aan een gastoudergezin omdat we een meid kennen die sinds kort een gastoudergezin is gestart. het is een hele lieve rustige meid en ze heeft verder geen huisdieren of zelf kinderen.
    daarbij haalt ze inderdaad ook kinderen van school maar de woensdag en vrijdag gaat ze geen buitenschoolse opvang doen, dus dat zouden dan de dagen zijn dat Dano daar eventueel heen zou gaan. ik wil inderdaad niet dat hij uit zijn slaapje gerukt wordt om kinderen van school te gaan halen.ze hanteerd ook de max van 4 kindjes per dag. en op de woensdag heeft ze nog een jongetje van 5 maanden. zelfde leeftijd als Dano dus dat is dan ook wel weer leuk. Op vrijdag zou Dano nu het enigste kindje zijn want ze is pas net begonnen.

Ik ga mijn klacht voor het KDV op papier zetten en deze bespreken met het hoofd. maar weghalen doe ik sowieso. vertrouwen is weg.

18. Jeej

Jeej Lid

Nov 4, 2007
    84
    0
    0
    Nou, ik kan over zulke dingen meepraten! Bij mijn dochter hadden ze een paar weken terug haar vergeten de fles te geven (met borstvoeding), terwijl ze zeiden dat ze het wel hadden gedaan. Ik ontdekte het toen ik in de koelkast keek en er nog een heel flesje stond. In haar schriftje hadden ze geschreven dat ze de 1e fles hadden moeten weggooien, omdat ze die geweigerd had. Mijn dochter is ook heel rustig, die gaat niet huilen als ze honger heeft. Ze had die dag van 8 tot 18.00 uur niets gedronken! Toen ik thuis kwam viel ze aan, geen wonder. Na een officiele klacht en een gesprek beloofden ze beterschap, maar vorige week las ik in het schriftje dat ze haar mandarijn hadden gegeven, terwijl ze dit niet mag vanwege allergie. Pfff dan gaat je vertrouwen wel weg in zo'n kinderdagverblijf zeg....

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    jeetje zeg triest hoor dat het ook zo kan gaan
    ben zo blij dat het hier naar alle tevredenheid gaat
    arm meissie gewoon een voeding niet gehad

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid