Erg snel duizelig/misselijk/gevoel flauwvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo!

Ik ben nu 17wk zwanger en sinds 2wk heb ik deze klachten. Ik moet binnen 1min douchen anders lig ik...heb ik het gevoel. Eigenlijk altijd als ik sta. Vk zegt dat de baarmoeder op de aders in de benen drukt, hoofd krijgt dan geen bloed meer. Maar deze tijd wordt steeds korter :(. Zit al bijna 2wk in de ziektewet...ik kan gewoon niet meer. Vanmiddag weer extra check bij vk.

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik heb hier ook veel last van gehad. Douchen was echt niet leuk meer.. Wat bij mij hielp was een zout dropje pakken (lage bloeddruk) en een dextro energy voordat ik ging douchen. En ook niet te warm douchen.
    Later bleek ik ook ijzer tekort te hebben wat dezelfde klachten gaf. Je zou vanmiddag kunnen vragen of ze dat een keer extra willen prikken.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    O'ja en overdag veel drinken!

4. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Heb je wel een goede bloeddruk? Hoe lager je bloeddruk hoe meer last je kan krijgen van duizelingen/flauwvallen etc. Ook je ijzer kan ermee te maken hebben. Hier valt wel iets aan te doen; zoute dingen eten zoals een bouillonnetje krikt je bloeddruk wel iets omhoog.

Over dat je baarmoeder op aders drukt in de benen heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.. dus hier weet ik ook weinig tips voor te verzinnen, weet je vk niets?

In ieder geval heel veel sterkte meid!

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Bloeddruk was te hoog 150-100. Moest gelijk door naar het ziekenhuis. Bloed urine waren goed en daarna daalde hij weer. Ook nog even een echo gehad. kortom...stress. en dan krijg je die klachten. valt alleen niet mee met mijn adhd....:-/

6. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

Ik heb dezelfde klachten gehad, maar wel later in de zwangerschap. Bij mij was het een ijzertekort en een lage bloeddruk. Zoute dropjes eten af en toe, veel drinken en Floradix slikken heeft hier goed geholpen. Sterkte!

Grtz Pinda

7. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik heb dat ook de afgelopen weken, bij mij was/is de oorzaak van een lage bloed druk en ijzer te kort,
    Advies was af en toe een zout dropje en dagelijks een bepaald drankje voor me ijzer op te krikken

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee dames, dropjes zijn nu niet goed voor mij ;)

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    zout dropje en appelstroop zit veel ijzer in
    lekker op brood eten.

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    zorgen dat je goed drinkt en voldoende zout binnen krijgt...anders extra bouillon ipv drop...zeker me de warmte nu...

had ook last van flauwtes omdat bloeddruk wat was gedaald, wat normaal is in deze periode van de zwangerschap...tm 20 weken kan de bloeddruk dalen...maar als je er veel last van hebt idd vk vragen om extra bloed te prikken ivm ijzer gehalte....succes enne let goed op jezelf! desnoods tuinstoel of iets in de douche zodat je zittend kan douchen ;)

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn bloeddruk is te hoog.

12. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik had die klachten ook op dat termijn... zelfs eerder al denk ik. Had geen hoge of lage bloeddruk. Op een gegeven moment was het ook zomaar weer minder/over.

Deel Deze Pagina