Hoi meiden. heb proberen topics te vinden met onderwerp niet gevonden. Heeft iemand mischien ervaring met het bevallen van een baby met een groot hoofd.Mijn kleine meid blijkt haar vaders hoofd te hebben en verloskundige zegt dat mijn lichaam zich wel aanpast en dat gemakkelijk moet lukken doorheen te passen.Bij 20 weken echo zat mevrouwtje dus tegen groot aan het puntje staat aan linker kant tegen groot aan geplakt.Zou graag willen weten of meiden waren met zelfde en die toch zonder vacuum of wat dan ook zijn bevallen.En waneer kunnen ze ongeveer zien hoe groot hoofd zal zijn bij geboorten? liefs,
Mijn dochter had ook een relatief groot hoofd, maar daar kwam ik pas later achter met metingen van het CB. Geen problemen met de bevalling gehad. Paar hechtinkjes maar. Aangezien ik nu iedere keer een echo krijg weet ik precies hoe groot het hoofd van mijn zoon is. Die ligt 2,5-3 weken voor op de rest van zijn lichaam. We maken er veel grapjes over (hij is natuurlijk heeeeeel slim) maar ik maak me er niet druk over.
Mijn zoontje was niet alleen groot (10 pond), maar had ook een heel groot hoofd. Ik heb echter een ks gehad, maar hij was dan ook wel erg groot hoor. Ben nu weer zwanger en krijg nu groeiecho's. Het kindje zelf is gemiddeld, maar het hoofdje is in verhouding weer erg groot. Ik hoop dit keer normaal te kunnen bevallen.
Mijn zusje had een heel groot hoofd bij de geboorte. Dus niet ik, maar mijn moeder is bevallen van een kindje met een groot hoofd. De gyn. had zoiets van, ik weet niet of het gaat passen, maar mijn moeder had zelf zoiets van: dat gaat echt wel lukken. (Ze is kraamverpleegkundige) en de bevalling was geen enkel probleem. Ook niet ingeknipt of ingescheurd.
Mijn dochter had ook een groot hoofd (36 cm dacht ik). Ik ben een piepklein beetje uitgescheurd, maar dat was omdat ik ipv zuchten keihard doorperste toen de schoudertjes geboren werden. Eigen schuld dus.... Ik heb maar 35 min geperst.
hier had me dochter een hoofdomtrek van 39 cm. Dat schijnt groot te zijn. Ze woog ook 4750 gram en was 57 cm lang. De hele bevalling vanaf het breken van de vliezen duurde 3,5 uur. Vanaf de 10 cm ontsluiting 8 min persen en daar was ze. Dus ongeveer 3 persweeen gehad. Ik ben dan wel uitgescheurd maar dat komt omdat ik ze er te snel uit wou hebben bij wijze van. En het gewoon zo snel is gegaan. Dit is dan wel me 2e kindje maar toch. Bij de eerste ook groot hoofd dacht ook 38 a 39 cm en 4410 gram en 54 cm lang heb ik er wel langer over gedaan en is ze met de vacuumpomp geboren. Dit kwam alleen niet door de hoofdomtrek maar omdat ze scheef lag met haar hoofd. De vacuumpomp heeft ook aan de zijkant van haar hoofd gezeten. En ben daardor inegknipt. Maar de hele bevalling duurde ook maar 4,5 uur. Kortom het is goed te doen vind ik. Ondanks een groot hoofd.
Dankje wel meiden.. Het is mogelijk dus maar uitscheuren lijkt mij minder maar goed verder was bij jullie alles verder met de baby wel goed stelt mij een beetje gerust
Hier ook een kindje met een groot hoofd, wel met een vacuum geboren maar dat had niets met zijn hoofdje te maken maar meer met het feit dat ik geen persdrang had. Wel een beetje uitgescheurd omdat ie net het hoekje niet om kwam maar viel op zich mee. Geen drama's met totaalruptuur of wat dan ook Ik heb ook begrepen dat uitscheuren niet zo zeer met de grote van het hoofd te maken heeft, maar meer met de kracht van de weeen en zo. Misschien is er iemand die het beter kan uitleggen?