Beste verloskundige, Ik ben op dit moment 33 weken zwanger en ik houd vocht vast in mijn voeten en polsen. s- nachts slaap ik met een kussen onder mijn benen en in de ochtend is het een stuk beter maar hoe verder de dag vordert hoe dikker het word. Nou had ik 6 juli een afspraak bij de gynaecoloog (ben onder behandeling ivm hoge bloed druk heb ik ook al 4 jaar).en mijn bloeddruk was 152 over 91, ik vond het vrij hoog maar hij heeft er niks over gezegd. Nou heb ik volgende week donderdag weer een afspraak maar ik maak me zorgen om het feit dat ik zwangerschap vergiftiging kan hebben, hoe merk je het verschil dat het hoort vocht vast houden en wanneer is het zwangerschap vergiftiging?
En hoe snel ontwikkeld zwangerschaps vergiftiging zich? Kan ik volgende week donderdag afwachtenn of moet ik aan de bel trekken?
Hoi corinne, Vocht vast houden is een echte zwangerschapkwaal en hoeft absoluut neit op zwangerschapsvergifteging te wijzen. Indien je klachten krijgt van hoofdpijn, sterretjes zien,of boven buik pijn dna moet je naar je gyn bellen. Het is afhankelijk van je normale bloeddruk of deze laatst gemeten bloeddruk echt hoog is. je bent bekend met een wat hogere bloeddruk....Gebruik je ook medicijnen? Als je je zorgen maakt moet je altijd bellen. Imke
ja voor mijn bloeddruk gebruik is 2 x daags 500 mg methyldopa. Ik weet ook dat het kwaaltjes zijn maar ik kan niet zo goed uit elkaar houden wanneer het erbij hoort en waneer het gevaarlijk is. Want boven pijn in je buik hebben heb ik ook last van maar ik dacht dat dat de banden zijn. En mijn bloeddruk is altijd zo hoog soms iets lager.