Ik heb het op mijn heupen en wil lekker de kasten door. En voor mijn kledingkast wil ik dit keer eens grondig te werk gaan en het liefst foto's maken van de leukste combi's voor de herfst en winter. Want vaak pak ik 's morgens toch snel iets van de bovenste 2-3 dingen van de stapel en kom ik er einde seizoen achter dat ik sommige dingen veel te weinig heb gedragen Maar wat is het handigst? 60\70 foto's in mijn gallery of uitgeprint lijkt me niet zo handig. Ideaal zou een app zijn, die dingen structureert, bijv leuke combi' s met een specifiek shirt of waarmee je juist nieuwe combi's kan ontdekken. Wie kent zoiets? Goede ervaringen? Of heeft iemand een andere goede tip wat voor jou werkt?
Ik ken geen app en ik denk niet dat ik smorgens door 70 foto’s zou gaan bladeren om een outfit te zoeken. Je zou combinaties samen op een hanger kunnen hangen, dan hoef je het maar te pakken. Of na het wassen de schone kleding onderop de stapel leggen, dan kom je vanzelf de dingen tegen die je minder draagt. Eventueel de avond van te voren een setje uitzoeken en klaarleggen.
Ik zou de kleding savonds klaarleggen. En het aantal setjes beperken. Mannen zijn wat dat betreft echt wel lekker makkelijk. Mijn vriend heeft een merk jeans daar koopt hij gewoon wat kleuren van en eenzelfde soort bloesje waar hij er ook 40 verschillende printjes van heeft. Alle bloesjes passen op alle broeken. Het jezelf dus gewoon makkelijk maken. En niet teveel soorten dingen willen. Keuzes beperken... geeft een stuk minder ‘keuze’ stres
Ik heb zelf nog even gezocht en kom o.a. ClosetSpace, Stylicious, Stylebook of Pureple Outfit Planner tegen. Ben wel benieuwd of iemand dit kent en of het handig werkt, of dat je er veel werk aan hebt om alles vooraf op de foto te zetten. Met mijn dochter doe ik het wel. Ieder seizoen maak ik foto's van haar in verschillende setjes. Die print ik uit op 2 A4tjes en plak ik aan de binnenkant van haar kastdeur. Dit helpt haar echt om 's morgens zelf kleren te kiezen. Vind het alleen zo ongemakkelijk om foto's van mijzelf te maken en man en kinderen hebben daar zeker het geduld niet voor . Dus lijkt mij ergens wel ideaal dat je alle losse stuks op de foto zet en dan van die combiplaatjes, als je van seventyseven ofzo wel eens op Facebook langs ziet komen, op kan slaan in een app. Ik zag dat sommige van die apps ook bij kunnen houden hoe vaak je iets draagt, of evt zelfs of het waar voor zijn geld is geweest, als je de prijs erbij invoert of suggesties doen die je Tinder-like kan swipen. Kan het natuurlijk gewoon gaan uitproberen, maar dacht dat iemand hier misschien zoiets wel kende en ervaring of tips kon delen. Maar... niemand?