extreem droog huidje. Tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renate28, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn zoontje heeft een extreem droog huidje. Hij heeft ook last van eczeem. Vis de HA gebruiken we al een zalfje met daarin ook vaselinecreme.

Wat ik ook vaak gebruik is die zalf van sebamed en die bodylotion van zwitsal met dat laagje voor de droge huid.

Nu gaan we binnenkort op vakantie en gaan we natuurlijk ook regelmatig zwemmen.
    Wat kan ik het beste doen om zijn huid te verzorgen tegen het chloor?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    om de dag in bad met zemelenbad (kruidvat) heeft bij Marit erg goed geholpen...Zij had ook een super droge huid na de bevalling (2 weken overtijd)..Ziender ogen werd het beter...Naderhand smeer in haar lijfje in met Natusan boy lotion...

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Beschermen tegen chloor kan volgens mij niet echt,maar opzich droogt chloor de huid niet uit.
    J ekunt hem wel beschermen tegen de invloed van het wate rop de huid. En dat doe je door hem voor en na het zwemmen in te vetten met die vaseline zalf (ik neem aan lanette?) Of nog beter haal bij de apotheek een tube cetomacrogol, ook een vaseline maar dan vetter en verkrijgbaar zonder recept.
    Onze dochter doet het daar heel goed op. Ze heeft zeer ernstig eczeem maar kan alle dagen zwemmen op vakantie als we haar voor en na het zemmen maar heel goed insmeren.

Verder zou wil ik je aanraden die zwitsal zalf niet meer te gebruiken. zwitsal geeft een zeer verhoogde kans op een allergische reactie, die vaseline die je van de huisarts hebt werkt zeker zo goed als die zalf van zwitsal zo niet beter.

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kindje gewoon niet te vaak in bad, water droogt de huid uit.
    Eliza heeft ook een erg droge huid. Ik merk meteen wanneer ik haar gezichtje schoonmaak met water. Is het meteen rood en allemaal bultjes.

Ik gebruik in het badwater altijd olie (doe haar 2 keer per week in bad)
    Als ik haar gewoon was heb ik ook altijd olie in het water.
    Als ik zie dat het weer gaat opspelen dan smeer ik haar in met Vaseline.

5. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Sophie had bij de geboorte ook een erg droge huid. Ik gebruik geen zeep alleen de badolie van zwitsal voor de droge huid en ze gaat om de dag in bad. Daarna smeer ik haar na het bad in met olie van zwitsal met avocado erin. Ze heeft nu weer een heerlijk zacht huidje.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik gebruik voor Quinn producten van zarqa en het bevalt mij en vooral hem erg goed.
    Hij kan niet tegen Lanettecreme, vaselinespul helaas, daar krijgt hij ookw eer uitslag van maar dit lijkt aardig te helpen.

De dermatoloog raadde mij aan voor het zwemmen hem goed in te vetten/olien . Ook niet te vaak in bad en liever geen zeep gebruiken.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje heeft ook een droge huid en eczeem. Ik ben met haar bij de dermatoloog geweest. Ik heb als zalf nu koelzalf, en dat werkt bij haar echt beter dan vaselinezalf. En er zit geen vervelende rommel in.

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Niet te vaak in bad. In het bad Balneum Badolie Extra Vettend. Gewoon te koop bij AH of drogist.

Deel Deze Pagina