Ik had vandaag een afspraak bij de schoonheidsspecialiste voor een huidbehandeling, de 1e van een kuur van 3. Alleen heb ik ontzettend de griep tepakken, heb dus vanmorgen om 8 uur gebeld en kreeg de vociemail, heb ingesproken, nu belde ik ze net weer, zeggen ze dat ik 50% moet betalen! Ik breng daar iedere 3 maanden 250 euro omdat ik elke 3 maanden zo n kuur doe, is toch belachelijk dat ik moet betalen? Hun zeggen dat ik tot 24 uur voor mijn afspraak had morten afzeggen. Maar toen wist ik dus niet dat ik ziek zou worden, en ze zijn op Zondag gesloten! Ben echt boos, ze zei het echt heeeeel onvriendelijk, mijn volgende afspraak is Donderdag (dan stond de 2e afspr. maar dit wordt nu de 1e) ik wil helemaal niet meer naar hun toe! Breng me geld liever bij een ander...
Ziekte kun je toch niet voorspellen.... Bij de schoonheidssalon waar ik in januari een afspraak had en af heb gebeld ivm sneeuwval, deden ze niet zo moeilijk. Kon de afspraak gewoon verschuiven zonder extra kosten... Zou nog eens bellen of het niet op een nette manier geregeld kan worden....
Heb je dit ook gezegd dat het van jou dan helemaal niet meer hoeft?? Tja ik weet niet of ze in hun recht staan, maar met het oog op klantvriendelijkheid en het feit dat je regelmatig gaat lijkt het me niet handig voor hun klandizie om zo te reageren. Zou ze gewoon opbellen en dit even duidelijk aangeven.
volgensmij kunnen ze dat niet doen hoor! zou wel erg raar zijn? net alsof jij er wat aan kan doen dat je ziek word..
Dat is echt onzin, dit mogen ze niet doen. Jij hebt netjes gebeld en de voicemail ingesproken, ZIJ waren gisteren GESLOTEN, en jij WIST NIET dat je ziek ging worden. Ik had me daar uit gaan schrijven en nooit meer gekomen. Zo ga je toch niet met je klanten om?????!
tjah, als er duidelijk aangegeven staat 24 uur van te voren afmelden dan ben je gewoon het haasje vrees ik. of het netjes is van hun als je griep hebt is een andere discussie. maar ze verliezen natuurlijk wel een klant waarop ze nu niks meer kunnen inplannen op zo'n korte termijn.
ikzelf had trouwens gewoon gister voor de zekerheid de voicemail ingesproken. dan was het wel 24 uur van te voren geweest.
Denk dat ze wel in hun recht staan, omdat het aangegeven is dat je 24 uur van te voren moet hebben afgemeld. Maar eerlijk gezegd vind ik hen nu erg dom, want als jij daar elke 3 maanden 250 euro binnen brengt, zijn ze die inkomsten nu waarschijnlijk kwijt. Dan kunnen ze beter deze afspraak niet doorberekenen. Het is ook verre van klantvriendelijk!!!
daar gelooof ik helemaal niks van en als ze gister nog niet ziek is en vandaag gewoon beroerd wakker word nee hoor ziekte kun je niet voorspellen dus dat kan je niet 24 uur van te voren zeggen
tja lullig! je kan toch moeilijk op zondag afbellen? En als je er ook vaste klant bent vind ik niet dat ze zo moeilijk moeten doen, kijk als het elke keer weer gebeurd dan is het wat anders. ik ging het echt niet betalen, mij zouden ze niet weer zien!
Volgens mij klopt het wel hoor. Dat is toch ook zo bij de tandarts en rijles ed.? Als ze dit in hun voorwaarden hebben staan. Lullig is het natuurlijk wel.
als hun op een zondag niet bereikbaar zijn kun je het niet melden 24 uur van te voren dus dit kan niet! gewoon opbellen en zeggen dat je daar dus niet meer komt en het geld ook niet betalen als je daar elke maand komt en ik zou tegen iedereen vertellen wat je nu overkomt
Ben het helemaal eens met Blup en Gewoonlinda. Het klopt dat jij er niets aan kunt doen dat je ziek bent, en ook dat je het niet kon voorspellen. Maar zíj kunnen er ook niets aan doen dat je ziek bent. Jij belt een afspraak voor vanmiddag af, die omzet lopen ze nu dus mis - want waar halen ze nu een nieuwe klant voor dat tijdstip vandaan? Ik vind het nog netjes dat je maar 50% hoeft te betalen ipv de volle mep. Ik neem aan dat deze regel in hun algemene voorwaarden staat. De rechtswinkel kan dan ook niks voor je betekenen. Ze hebben voicemail, dus je had wel 24 uur van tevoren kúnnen afzeggen (maar ja, toen was je nog niet ziek). Of het vanuit klantenbinding slim is, is wat anders. Je bent daar vaste klant zeg je en met een vaste klant (die anders nooit zo kort van tevoren afzegt) zouden ze wel wat soepeler om kunnen gaan. Je kunt nóg een keer bellen en naar de manager/eigenaar vragen. Misschien had je vanmorgen een medewerkster aan de lijn die precies de regeltjes volgt, zonder na te denken over klantenbinding. Als je 'de baas' uitlegt wat de situatie is, gaat ze er misschien wat anders mee om. Beterschap met je griep.
kost deze ene afspraak 250? en moet je daar de helft van betalen of kost de kuur 250? als dit laatste het geval is dan zou ik de afspraken die je nog hebt staan alvast afbellen met de mededeling dat als het zo moet het dan helemaal niet meer hoeft en dat je dan 50% van 1 afspraak betaald. Dan is voor hun duidelijk dat je niet meer terug zult komen en wellicht dat ze dan op een andere manier reageren. Ben nl wel bang dat als het zo in hun voorwaarden staat je weinig kunt beginnen alleen slecht voor de klantenbinding is het natuurlijk wel!
Volgens mij is het afbellen de dag ervoor niet van toepassing. Ze is vanmorgen ziek geworden. Ik maak eruit op dat ze gisteren nog niet ziek was. Daarbij heeft ze vanmorgen de voicemail ingesproken dus als ze gisteren ook ziek was had ze gisteren ook de voicemail in kunnen spreken... Verder vindt ik ook. Als je ziek ben ben je ziek. Daarbij ben je wel een vaste klant dus begrijp ik niet waarom ze bij jou zo moeilijk doen.
Kort en krachtig:meteen opzeggen, niet betalen en een andere goede salon zoeken! Zo ga je toch niet met je klanten om?
Ik ben inderdaad vaste klant bij hun, maar ziekte lijkt me onmacht, heb verder nog nooit een afspraak afgezegd bij hun. Ik denk dat ik zo bel, mijn afspraken voor donderdag en die week erop ook afzeg, en de afspraak van mijn moeder, en ik geef aan dat ik de 50 % wel overmaak, en dat ik voortaan liever ergens anders mijn geld uitgeef, ergens waar ze wellicht meer begrijp hebben voor de situatie nu. Overigens wist ik niet dat ze voicemail hadden, en ik werd pas vanmorgen ziek wakker, degene die de telefoon opnam kent mij ook goed, dus weet dat ik altijd kom. In iedergeval mij zien ze nooit meer!