Draaipoging baby in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door senseemillia, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Uuh, hier nog 1...lastige beslissing want de vaginale bevalling is, lijkt me, iets wat je niet wilt mislopen. Maar die draaipoging...brrr! :(

Succes met het nemen van een beslissing!

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Marielize dat is idd iets wat mijn man ook zegt. Hij denkt dat ik achteraf spijt zal krijgen als ik niet alles gedaan heb wat mogelijk is om een natuurlijke bevalling te ervaren.
    Het punt blijft dat mijn gevoel over het draaien gewoon niet goed is. Ik heb zoiets van als ze zo ligt ligt ze zo en moet ze er anders uit.
    Een stuitbevalling zou ik geen moment overwegen dus dan kom je automatisch uit bij een keizersnede.
    Vind overigens op internet dat er gebrek aan informatie is over het draaien. Alle verhalen zijn hetzelfde en vrij vaag.

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik had ook al gezocht op internet.. kan ook niks vinden helaas..
    heb je er wel al over gesproken met de vk ?
    wat de risico's zijn etc ?
    en ja de keus zul jij zelf moeten nemen, dat kan niemand voor jou beslissen, als je je er niet prettig bij voelt dat ze moeten gaan draaien, dan zou ik toch een keizersnede overwegen, als je baby eruit is ben je toch wel supergelukkig, en dat neemt niemand meer van je af

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Weet je, ik denk eerlijk gezegd niet dat je spijt zult krijgen. Het zal per persoon en per bevalling verschillen maar uiteindelijk is, denk ik, het resultaat in de vorm van een klein wondertje, toch datgene wat het meest telt.

Het lijkt mij persoonlijk ook het mooist om vaginaal te bevallen maar het is belangrijk dat jij je gevoel erover serieus neemt. En als het voor jou niet goed voelt ...wat ik dus ook vanuit m'n tenen zo ervaar, als ik deze verhalen lees maar ik sta (nog?) niet voor de keuze - dus makkelijk gezegd. Maar dat terzijde. Ik ken de risico's niet van die ingreep maar ik vind hem heftig klinken.

Het komt zoals het komt, ik denk dat als jij je aan de situatie kunt overgeven, het in beide gevallen goed zal voelen. Dus of je nu voor de draaipoging gaat, of niet. Daarom betwijfel ik of je spijt zult voelen.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou het niet doen, want ik las hier laatst ook een verhaal van iemand die haar kindje verloren had nadat ze haddenwillen draaien. kind was gedraaid in de navelstreng.
    ik hoor vaak van mensen dat een stuitbevalling in tegenstelling tot wat ze gedacht hadden wel meeviel.

6. Niet meer actief

weten ze al wel hoe het kindje ligt als het niet in de kleermakerzit ligt maar bv beide benen naar beneden of 1 omhoog en 1 nar beneden kan je altijd nog voor vaginale bevalling kiezen.

ik moest toen ook kiezen voor keizersnede of vaginale bevalling heb toen gekozen voor vaginale bevalling met in mijn achterhoofd een keizersnede kan altijd nog. en het is een vaginale bevalling geworden en heb daar absoluut geen spijt van gekregen.

groetejs baby blues

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Babyblues Mijn baby ligt een groot deel van de tijd met beide benen omhoog. Af en toe (en ook vanochtend) klapt ze ene been dubbel maar volgens mij niet onder haar billen.

8. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dat wilde ik ook net gaan zeggen..... :(
    Ik zou dat draaien dus absoluut niet laten doen....
    Als het fout gaat kun je het nooit meer terug draaien.....
    Ik moet er niet aan denken......

9. Niet meer actief

hoi senseeemillia,

je hebt nog een keuze voor een gewone bevalling zonder dat de baby gedraaid hoeft te worden, zolang de beentjes niet in kleermakerszit liggen mag je ook kiezen voor een gewone bevalling, tenminste 3 jaar geleden kreeg ik de keuze nog wel.

het wordt wel een iets andere bevalling dan een gewone , maar ik heb er nog steeds geen spijt van gehad dat ik de keuze voor een normale bevalling heb gemaakt ipv een keizersnede. maar dat is ieder zijn eigen keuze wilde alleen laten weten dat ondanks een stuitligging je gewoon kan bevallen.

succes
    baby blues

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Babyblues dank je wel. De gyn zei gister idd zoiets. In de folder die ik heb meegekregen staat heeeel veel info over stuitbevalling versus keizersnede. Fijn dat je dan zo'n folder meekrijgt ter voorbereiding op een draaipoging maar daarover staat nagenoeg geen informatie in het foldertje :( .
    De gyn gaf aan dat mijn beeb normale grote heeft een 6 à 7 ponder wordt.

Ben er nog helemaal niet uit over de draaipoging. Lees ook wel dingen als het is pech dat de beeb zo is blijven liggen, maar mijn beeb heeft zover ik altijd heb gevoeld steeds met het hoofdje boven gelegen. En dat dus al vanaf week 20. Altijd als ik aan mijn buikje voelde zat daar die bol en altijd op echo's lag daar dat bolletje. Dus of er nu sprake is van een voorkeurshouding van de baby of het gewoon niet kunnen draaien van de baby is voor mij een raadsel....

11. Niet meer actief

hoi senseeemillia,

ik ken het precies mijn dochter heeft ook altijd met haar hoofdje bovenaan gelegen, ik voelde ook altijd haar hoofdje draaien ipv zoals de meeste de beentjes, ze hebben bij mij wel geprobeerd het te draaien maar zonder succes en veel pijn. ik weet het is geen makkelijke keuze maar ik weet wel mocht het bij mij weer gebeuren dan geen draai poging meer. probeer voor je zelf op een rijtje te zetten wat je wel en niet wil en als je die beslissing genomen hebt ga er dan voor. het blijft moelijk, wel draaien , niet draaien, wel keizersnede of niet voor mij was het net zo moeilijk dus weet wat je door maakt. wil je alleen laten weten dat je in principe nog steeds op de normale manier kan en mag bevallen (al is het wel in het ziekenhuis)

succes met je beslissing en hou ons op de hoogte

knuffel baby blues

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Misschien een korte navelstreng?

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja daar heb ik ook al aan gedacht en een korte navelstreng. Maar hij zit ook bij haar mond heh die navelstreng. Op de echo was dat zo duidelijk. Ze schuift m met haar hand/arm in haar mond. Gister dacht ik nog wat als ze dat niet doet omdat ze het fijn vindt, maar gewoon omdat dat ding haar anders niet lekker zit?

En wat ik mij dus ook afvraag (heb allerlei doemscenario's nu volgens mij) wat als het draaien lukt en dan bij de bevalling blijkt dat het bekken te klein is. Als ze niet kunnen indalen merken ze dat snel genoeg. Maar dan ben je zolang aan het persen en kan ze er uiteindelijk niet uit.

Babyblues hier idd ook dat draaien van het hoofdje. Als ik ook zo hoor van zoveel mensen dat het niet gelukt is dat draaien heb ik eigenlijk ook zoiets van waarom zou ik dan een poging wagen. Een gevoelige buik eraan over houden etc.
    Aan de andere kant een keizersnede is ook niet niks. Pffff....

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    De meiden in mijn omgeving die een keizersnede hebben ondergaan, die zweren erbij.... :D Allemaal...
    Ok, je hebt een buikwond en daar gaat wat tijd overheen voordat dat geneest...
    Maar ik kan je vertellen....een gewone bevalling is ook zwaar werken hoor... ;)
    Al met al...als je het naast elkaar legt....dan blijft het hetzelfde....

Maar ik kan me voorstellen dat je er van in de war raakt...
    maar als ik de keus had, ging ik voor de keizersnede....zoveel onzekerheden enzo. Ook mbt die navelstreng.... :(

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi k heb ook een keizersnede gehad
    en k moet je meegeven het is me 100%
    meegevallen k mocht de dag erna al uit bed
    k had wel een beetje last van me wond maar dat is ook alweer over
    k twijfelde ook tussen keizersnede of stuitbevalling
    maar in joun situatie dat het de navelstreng ook nog bij de mondje heeft zou k weer voor een keizersnede kiezen
    veel succes gr marline

16. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Nou, dat heb ik eigenlijk ook ja...

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    jeetje wat een verhalen over dat draaien zeg...het is op mij (nog?) helemaal niet van toepassing, maar mocht dat toch zo worden dan weet ik ook niet of ik het wel zou willen.

18. Niet meer actief

Nou ik ben dus diegene van dit forum...Mijn zoontje lag ook in stuit, bijna heel mijn zwangerschap...ik wilde natuurlijk bevallen, maar er is me aangepraat dat het beter is voor de baby om met hoofd naar beneden ter wereld te komen..dus omdat ik dacht dat het het beste was voor mijn kindje heb ik het dan maar laten doen, wel had ik het gevoel dat dat wel eens moeilijk kon worden met de navelstreng, heb ze dus ook meerdere malen gevraagd naar de navelstreng te kijken, echter dit hebben ze alleen een week voor de draaiing gedaan, en hij zat er echt niet omheen werdt gezegt, na de draaipoging, die ook erg moeilijk ging, mijn zoontje is ook een keer teruggeschoten toen ze hem op de helft hadden...is het wel gelukt omdat ons mannetje zo klein was en ik nog genoeg vruchtwater had...ik heb erop gestaan dat ze nog een echo zouden maken voor de navelstreng, echter dit vonden ze onnodig, hetmoest goed zijn zo...een kleine week later voelde ik geen leven meer, mijn bevalling was al in gang...verloskundige kon geen hartje vinden..in het ziekenhuis bleek dat ons zoontje overleden was...echter bleek ook dat je op een normale echo niet naar de navelstreng kunt kijken, daar is een doppler voor nodig die dmv de bloedstroom kan laten zien waar de navelstreng zich bevind...De volgende dag ben ik bevallen van mijn prachtige zoontje..gestikt in zijn navelstreng tijdens het indalen...deze zat wel 5 keer erg strak om zijn nekje en een keer om zijn enkel..daarom lag hij dus in stuit, mijn placenta lag bovenin, en de navelstreng heeft er waarschijnlijk al een keer of 2/3 omheen gezeten.met het draaien nog een paar keer erbij en navelstreng was toen te kort voor indaling met als gevolg dat ons mooie mannetje is gestikt..

Sorrie voor dit lange verhaal, ik wil je niet bang maken, maar denk dat je na dit verhaal ookwel dubbel zo goed nadenkt of je je kindje gaat laten draaien...een kindje gaat liggen hoe het voor hem het fijnste is...
    Ik zal dit echt nooit meer laten doen, het heeft mij mijn zoontje gekost!

Sterkte met je beslissing!

Liefs Petra

19. Niet meer actief

Jeetje Peet.....daar word ik ff stil van..... :cry:
    Dus een keizersnede had je zoontje nog kunnen redden?...DWZ als de artsen hadden gezien hoe die navelstreng om zijn nekje zat?

Jeetje.....

Dikke knuf voor jou,

Liefs Nies

20. Niet meer actief

Hoi Nies,

Idd een keizersnee zou hem zeker hebben kunnen redden er was verder niets met hem aan de hand, ook had ik op een normale manier kunnen bevallen aangezien de navelstreng lang genoeg was, het is dat door de draaipoging de navelstreng er te vaak omheen is gekomen...Met de echo met doppler kan je niet precies waarnemen hoevaak hij eromheen zit, maar wel dat hij eromheen zit en of het meerdere keren is, dan kun je dus de keuze maken om een kz te ondergaan.

Dank je voor de dikke knuf :) dikke knuf terug!

liefs Petra

Deel Deze Pagina