9 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door WmvSS, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

Kan een 9 weken echo gewoon vanaf de buik gemaakt worden of moet dat inwendig? Ik heb gewoon een normaal postuur (hoorde dat als je veel buikvet hebt het helemaal niet lukt). En moeten ze erg hard drukken met die echo??

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Mijn eerste echo was met 9 weken en 4 dagen. Inderdaad gewoon via de buik!

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de echo bij de gyn en toen kreeg ik een inwendige echo dit was met 9.3 weken.

Bij deze zwangerschap loop ik bij de verloskundige en kreeg ik met 8 weken de eerste echo en die eas uitwendig.

De inwendige echo destijds was wel duidelijker en niet vervelend vond ik zelf.

4. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Over dat buikvet dat is echt onzin hoor, ik ben toch echt een flinke tante...en bij mij was met 6 weken al vanaf de buitenkant te zien...
    Het ligt aan je huid, als die goed toelaatbaar is kunnen ze gewoon een echo maken hoor..

5. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ow dit is fijn om te weten, ik ga over 2 weken naar de verloskunde en ik ben dan rond de 8 weken :) Ik kan niet wachten om de eerste echo te zien, geen idee wat me te wachten staat :)

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Weet niet of het een verschil maakt, maar ik liep bij de gyn en die heeft alleen de 11 weken echo uitwendig gedaan. Alle echo's ervoor waren inwendig. Bij onze VK maken ze volgens mij alleen uitwendige!

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

mijn 1e echo was met 8 weken..en ook via de buik :)
    en was duidelijk te zien !!

8. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik kreeg vandaag een echo via mijn buik (was erg verbaasd) en ben pas 4 weken en 3 dagen zwanger...ze moesten bepalen hoelang ik zwanger was vandaar.. Maar ze kon wel het vruchtzakje goed zien..

9. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat kunnen ze volgens mij makkelijk zien hoor:) Ik was vandeweek met 7 weken en 4 dagen geweest uitwendig en ze hoefde niet eens moeite te doen het resultaat staat in mn foto album:).

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Is was 9.2 bij de eerste echo. Ze deed de echo eerst uitwending maar als de kleine kleiner is dat zoveel mm moeten ze het ook nog inwendig doen om een betere bepaling te maken.
    Het ging bij mij trouwens om de termijn bepaling.

Bij de oudste heb ik tot 11 weken zowil inwendinge als uitwendinge echo's gehad.

11. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik kreeg eerst de de fert arts een echo met 7 wkn 5 dgn en deze was inwendig. Heeft niet uitwendig geprobeerd. Daarna bij de VK eerst uitwendig met 9 wkn 3 dgn, was wel vrij goed te zien, maar ik wilde zo graag een mooi duidelijk plaatje hihi dat we ook even inwendig gekeken hebben en dat was toch echt wel een verschil. Hier ook slank weinig buikvet, maar het verschil met in- en uitwendig zag je wel degelijk.

Deel Deze Pagina