Draaipoging bij stuitligging, ervaringen?

Discussion in 'De bevalling' started by Koetje, Dec 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Koetje: nog maar 10 dagen te gaan voor jou! Je kijkt er vast wel naar uit he?

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Zeker! Ben echt aan het aftellen, van mij mag het 7 januari zijn! Wel spannend hoor! Ik heb morgen een afspraak bij de anesthesist en dinsdag nog een afspraak bij de gyn en dan wordt het echt 'echt'. Gek hoor!

3. Tink

Tink Niet meer actief

Spannend inderdaad :). Weet je familie ook wanneer het gaat gebeuren?

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik ken een vrouw bij wie ze gingen draaien en het ging meteen heel soepel, ze had nergens last van en het kindje lag toen mooi rechtop. Ik ken ook een vrouw bij wie ze een uur op de buik hebben liggen duwen en trekken (pijnlijk) en bij wie het uiteindelijk nog niet is gelukt.... Het kan dus echt alle kanten op.

5. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Het kan idd alle kanten op. Maar een uur op de buik duwen, vind ik wel een beetje teveel van het 'goede'. Bij mij hebben ze het 3 keer geprobeerd, dat duurde zo'n 5 minuten in totaal. Ik hoop voor iedereen dat het lukt, maar dan wel zonder al teveel moeite...

@Tink: ja, iedereen weet ervan. We konden het echt niet voor ons houden...

Ben vandaag trouwens voor pre-operatiefonderzoek naar het ziekenhuis geweest. Ik heb allemaal onderzoeken gehad omdat ik aangaf dat ik een hartruisje heb. (ik had het bijna niet gemeld omdat er nooit echt onderzoek naar is geweest, ik er geen last van heb en 'ze' vroeger op het consultatiebureau vertelden dat niets ernstigs was)
    Maar toen de anesthesist ging luisteren, hoorde hij idd een ruisje en wilde dit toch even laten onderzoeken. Het kon duiden op een lekkende hartklep en dan mag ik dus alleen onder volledige narcose bevallen (bij een keizersnee). Dus hebben ze een hartecho en een hartfilmpje gemaakt. Daaruit kwam dat ik een klein gaatje in de klep van de aorta heb. Gelukkig niet ernstig maar wel belangrijk om elk jaar te laten controleren. Echt gek, ga je voor een keizersnee, komt dit in een keer aan het licht. Maar ja, ik ben blij dat ik dit nu weet en ik mag overigens wel met ruggeprik bevallen.

6. 4days

4days Niet meer actief

Jah vind ik ook hoor... Als het na een paar minuten niet lukt gewoon ophouden, dan maar stuit...

7. Tink

Tink Niet meer actief

Goh Koetje, goed dat je het gemeld had dan!

8. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    En Mirella, hoe is het gegaan?

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Koetje

Werd gistermiddag opgebeld dat de echoscopist ziek is en dat het daarom moet worden uitgesteld naar vrijdagochtend. Dus nog even geen nieuws hier. Personeelstekort in het ziekenhuis tijdens de feestdagen...

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Balen zeg... Maar ja, wel weer een paar dagjes extra om uit zichzelf te kunnen gaan draaien. Hoop ik voor je!

11. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, ik duim voor je Mirella.

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Nou, ben ik weer. Vrijdag alleen een uitgebreide echo gehad en draaien is volgens echoscopiste wel mogelijk: genoeg vruchtwater, niet te groot kindje, placenta aan goede kant, volkomen stuit ligging (voetjes naar beneden). Er was vrijdag alleen geen afspraak voor me gemaakt met een gyn, dus nu gaat het morgenmiddag pas gebeuren.

@ Koetje: nog 2 nachtjes slapen he? Hoop voor je dat je herstel spoedig gaat, daar hoor ik ook heel verschillende verhalen over: de 1 heeft na 3 maanden nog steeds pijn aan het litteken en de ander loopt na 4 dagen alweer vrolijk de trap op en af. Je kunt er geen pijl op trekken.

Nog een klein vraagje: hoe voelt dat draaien nou precies?

13. Tink

Tink Niet meer actief

Ehm, ongeveer alsof je wordt uitgewrongen :(
    Beter kan ik het niet omschrijven, ik vond het niet bepaald een lolletje.
    Sterkte dus morgen!

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ok dan, ik bereid me maar voor op iets heel vervelends, misschien valt het dan wel mee.

15. Tink

Tink Niet meer actief

Kan ook hoor, mijn ervaring is niet zaligmakend :). Ik weet dat er ook genoeg mensen zijn die het erg mee vinden vallen.
    Zet hem op morgen!

16. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Nou, ik kan het nu nog steeds bijna niet geloven, maar het is gelukt! De gynaecoloog heeft haar gedraaid! :D :D

Het draaien viel me best mee. Ik heb me heel erg geconcentreerd op het ademhalen en mijn ogen dichtgehouden en zo goed mogelijk geprobeerd te ontspannen. De eerste helft van de draai ging makkelijk mm voor mm heel voorzichtig en langzaam. Toen kregen we even een pauze en kwam de tweede helft. Die was wat moeizamer maar was gelukkig gauw gedaan.
    Ze keek op de echo en zei: het is gelukt hoor! :confused:

Nou toen nog 3 kwartier aan de ctg gelegen en voorzichtig naar huis gegaan. Je voelt idd wel een beetje 'beurs' en gevoelig, maar voel me verder ok.

Morgenochtend op controle kijken of ze nog steeds goed ligt. Dus het blijft spannend.

17. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Super voor je, Mirella! Nu maar hopen dat hij/zij lekker zo blijft liggen, maar daar moet je maar van uit gaan.
    Vind het trouwens wel slecht dat er vrijdag geen afspraak met de gyn was gemaakt, nog een paar dagen in spanning...

Voor ons gaat het morgenochtend eindelijk gebeuren! Vanmiddag heb ik een opnamegesprek gehad, alles is nu helemaal duidelijk. Wel erg spannend hoor allemaal!
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat verlopen en of ik snel zal herstellen. Maar ja, het is voor een goed doel, zeg ik altijd maar. En ik kijk zo enorm naar ons kindje uit!
    Maar ik ben blij voor je dat het bij jou op de normale manier kan!

Nou, ik laat zodra het kan weten hoe het is gegaan.

Liefs Koetje

18. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hoi

ben net weer terug van controle en ze ligt nog steeds goed gelukkig. pfff alle spanning viel effe van me af, ik ben er toch meer mee bezig dan ik dacht. Ze is nog niet ingedaald, maar de vk zal dat bijhouden tijdens de controles met evt extra echo's.

Koetje, veel sterkte vandaag. Kijk uit naar je verslag van hoe het is gegaan.

19. Tink

Tink Niet meer actief

@Mirella: mooi dat het gelukt is en nog meeviel ook!

@Koetje: ik duim gewoon door tot we iets van je horen :)

20. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Hey meiden!

Eindelijk in de gelegenheid om een berichtje te plaatsen.
    Op 7 januari 2009 om 11:14 uur is onze dochter Tes geboren. Ze woog 3690 gram, was ongeveer 49 cm en is helemaal gezond! We zijn apetrots en dolgelukkig!
    De keizersnede was een heel bijzondere ervaring, het viel me absoluut mee. Alleen de ruggeprik wilde niet lukken, na ongeveer 6 keer prikken zat ie pas. Ik moest ook wat langer in het ziekenhuis blijven omdat mijn bloeddruk te hoog was. We zijn maandag thuis gekomen en we genieten enorm van ons wondertje!
    Nu ben jij aan de beurt Mirella! Ik ben benieuwd!

Share This Page