Zwangerschapsdementie en school/werk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoniekJ, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zwangerschapsdementie.
    verschrikkelijk iets, vind ik dat maar.

Ik zit nog op school, 3e jaars hbo. Mijn bijbaantje heb ik al 2 maanden verlof ivm horecawerk. Stiekem ben ik daar wel blij om. Zou dan vaak klanten te veel of te weinig hebben gerekend, 6x vragen wat de bestelling was en dan nog met het verkeerde aankomen.

Maar het grootste probleem is toch wel school. Nu de tentamens in volle gang zijn, merk ik pas hoe erg ik last heb van de dementie. Dan ook nog geen enkel tentamen gehaald. Vaak staar ik naar de vraag, weet ik het antwoord, maar heb ik totaal geen idee hoe ik dat op paier moet zetten. Schrijf dan maar op wat er in me op komt. En als ik het dan beoordeeld terug zie, vraag ik me heel erg af waar ik zat met mijn gedachtes. Of het antwoord heeft totaal niet met de vraag te maken, of het is zo vaag dat de eigen kennis van de beoordelaar nosig is om te begrijpen wat er staat.
    Nu had ik ook mondelinge tentamen. Zodra de vraag gesteld was eb ik aan mn verhaal wilde beginenn, wist ik se vraag al niet meer. Of de docent moest na elke zin de vraag herhalen, zodat ik weer wist waar ik heen wilde met mijn antwoord.

Het frustreert me enorm om de juiste kennis wel te hebben, maar niet in staat te zijn om het naar buiten te brengen.

Zijn er meer die last hebben van de dementie en hoe ga je daar mee om? en dan bedoel ik niet dat je de komkommer kwijt raakt en die terug vind in het wasmachine. Maar echt werk/school gerelateerd, of andere situaties waar het echt problemen oplevert.

Deel Deze Pagina