Miemi onze uk is zelfs zo lief geweest dat hij de dag voor de draaipoging vanzelf kopje heeft geduikeld 8) ! Toen ze de echo maakte bleek dat het hoofdje netjes beneden lag....ik ben nog nooit zo opgelucht geweest! Dus de draaipoging zelf heb ik niet hoeven ervaren.....althans tot nu toe nog niet @ Wenniepenny hij gaat zeker naar jou luisteren!
Hoi Wupje, Das waar ook! Je ging natuurlijk naar de vk voor een echo! Echt fijn zeg! En nu dan maar echt wachten op de bevalling! Spannend! Veel succes en ik hoop dat de kleine blijft liggen zo!
Hier vandaag draaipoging gehad met 36 weken en het is gelukt, nou hopen dat het niet terugdraait! Het is mij 100 % meegevallen, de gyn heeft me super voorbereid zodat zelfs de hartkloppingen enzo van het infuus mij erg meevielen, kon goed op mijn ademhaling letten en toen zakte het alweer. Het draaien deed bij mij ook echt geen zeer, het enige wat raar voelde was toen het kindje overdwars lag, toen spande het allemaal maar het schoor daarna meteen goed! binnen een paar minuten was het gebeurd daarna nog een 20 min aan de ctg en toen was het klaar, ik heb er zeker geen spijt van! Heb ook zitten twijfelen, maar ben blij dat ik het gedaan heb
Ik ben 32 weken en beeb ligt al vele weken op dezelfde manier: in volkomen stuit (dus met de voetjes en billen beneden, in een soort kleermakerszit). Weten jullie iets over de kans op spontaan draaien? En is het bij een volkomen stuit moeilijker dan als de voetjes bij het hoofd liggen? Hoe was dat bij jullie?
Ik ben bevallen van een stuitliggertje via geplande keizersnede. Ik wist al op voorhand dat het wrsch een ks zou worden. Een draaipoging wilde mijn gyn niet doen omdat ik niet veel vruchtwater had en ik had een klein buikje. Persoonlijk was ik tevreden met die beslissing en de ks is hier dus erg goed meegevallen! Maar je kleintje is intussen gedraaid, ik wens je veeeel succes met de bevalling!
Meiden, die van mij is ook eigenwijs... Dinsdag in onvolkomen stuit (benen naast de oren) en met 32 weken in volkomen stuit. Vrijdag bij de vk kon ze het niet goed voelen (is al de hele zw.schap zo moeilijk te voelen) Ik heb nu woensdag een gesprek met de vk over het draaien, maar ik denk dat ik dat wel wil proberen. Weet alleen niet wanneer ze dit gaan doen? Ik ben zwanger van de tweede en het kindje is niet heel groot (dinsdag 2200 gram) Doe er van alles aan om het spontaan te laten draaien (met kussens onder mijn kont en benen tegen de muur...dat soort dingen) Ik wil de keuze kz of stuitbevalling helemaal niet maken! Maak me niet echt zorgen nog, maar ben er wel de hele dag mee bezig.