Draaipoging van stuitligging naar hoofdligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door GSSDJ, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vanochtend bij het buik voelen nog 2 verloskundigen die zeiden stuit. Vanmiddag echo en hij ligt goed!! Woehoeeee!! Nu nog blijven liggen!

2. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ow echt! Vanzelf goed gaan liggen dan toch?

3. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja :) ik vond m al erg druk 2 dagen geleden en werd er misselijk van. Heb ook veel meer druk beneden bij het lopen. Maar hij is niet ingedaald zeggen ze dus vrees dat hij ook nog terug kan.

5. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Wel tof hoor! Hij mag niet meer draaien hoor! Haha.
    Mocht het wel zo zijn, dan kan de kleine vast nog wel een x zelf terug

6. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage: wat goed! Nu hopen dat hij zo blijft liggen.

Eliza: wat goed dat de versie gelukt is. Nu hopen dat ze niet meer terug draait. Klinkt wel heel heftig bij jou. Ik had wel een beurse buik, maar heb het lang niet zo heftig ervaren als jij het beschrijft. Ik hoop voor je dat je er inmiddels geen last meer van hebt.

7. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een fijn topic! En super al die ervaringen. Ik krijg vanochtend mijn versie, heb er enorm over getwijfeld. Deze dame ligt in volkomen stuit, dus een natuurlijke bevalling is sowieso geen optie. Ik geef het toch maar een kans, super spannend en hoop dat het gaat lukken!!

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anniepan: heel veel succes vandaag. Volkomen stuit is ook geen hele goede uitgangspositie voor een versie. Maar bij mij was de kleine man spontaan in onvolkomen stuit gaan liggen.

9. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje Punky16! Het is helaas ook niet gelukt, ze liet zich echt niet draaien. Dus een keizersnee gepland. Nu hopen dat ze zo lang blijft zitten!

10. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ow jammer Anniepan!
    Misschien zelf nog? 36 wkn.

Ben vanmiddag ook op controle geweest.

Ze ligt in hoofdligging en ze lijkt iets in het bekken te zakken, nog niet heel diep, ze kunnen haar er nog wel uit 'tikken'.
    Wat ik voel is wat voorwerk, voorweeen. Heb ik al 2 dagen wat last van

Als er voor volgende week donderdag nog niks zelf is gebeurd, dan kunnen ze inwendig onderzoeken en strippen als ik al wat ontsluiting heb.

Maar dat is een keuze die ik krijg

11. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Wij zijn vanmorgen om 10:40 uur de trotse ouders van Mylo geworden. Om 7 uur moesten we ins melden in het ziekenhuis. Eerst ctg, daarna infuus en een poging tot het breken van mijn vliezen. Om 8 uur werd het infuus gestart, om 9 uur begon ik serieus krampen te krijgen, maar die duurden nog niet lang genoeg, dis het infuus mocht nog een tikje hoger. Om 10:30 had ik 8 cm en persdrang, om 10:35 had ik volledige onsluiting en mocht ik persen. En om 10:40 uur was ie er. Doordat hij in stuit lag was wel alles ondergepoept, maar hij doet het echt fantastisch. Het persen bij een stuit voelt wel heel anders, maar ik heb het niet als zwaarder ervaren. Hooguit omdat ik er zo tegen op zag. En dat had meer te maken met de uiteindelijke inleiding en zh bevalling.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Gefeliciteerd Punky!

Hier ligt de kleine ook nog in de stuit. Komende week een extra afspraak bij de vk. Als hij dan nog in de stuit ligt dan moet ik naar de gyn.... Hebben jullie ondanks de verkeerde ligging toch het gevoel dat je lichaam probeert om de kleine in te laten dalen? Ik heb meerdere keren het gevoel gehad dat hij aan het indalen was maar dat het niet lukte, of dat hij er weer uit floepte ofzo.

13. aapje7

aapje7 Actief lid

28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een geslaagde draaipoging gehad.
    Onze meid lag in onvolkomen stuit.
    Ze was al half ingedaald en vruchtwater werd al wat minder dus net op tijd erbij.
    Vond het snel gaan het draaien zelf, maar wel pijnlijk toen ze haar uit mijn bekken moesten tillen.
    Ben wel heel blij dat ik het gedaan heb.

Wel heel appart dat de trapjes en de hik enz ineens op een andere plek in je buik zit.
    Ik hoop dat ze gauw haar plekje weer vind en indaald zodat ze niet meer terug kan.

14. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Punky gefeliciteerd! Wat fijn om je verhaal te lezen, goed bevallingsverhaal over een stuitbevalling :) Geniet van jullie wondertje!

Hier ook nog steeds in stuit, morgen weer terug naar de gyn. Dan wordt een groeiecho gedaan. Ben benieuwd wanneer bij mij de eerste weeen komen! De kleine mag komen en als alles morgen goed is, wil ik nog steeds voor een natuurlijke bevalling gaan.

15. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland

Ja dat heb ik ook! Hier ligt hij ook in stuit. Aantal weken geleden had ik pijn in mn onderbuik. Dat was dus indalen maar hij is er weer uit gekomen. Nu heb ik weer diezelfde pijn sinds maandag. Ik heb meteen naar de VK gebeld dat hij weer aan het indalen is. En als ik het zo aanvoel ligt hij nog steeds in een stuit, helaas. As dinsdag heb ik controle en als hij dan nog steeds in stuit ligt moet ik ook naar de gyn. Ik durf vanwege een hele zware eerste bevalling geen stuitbevalling te doen. En ik wil absoluut geen keizersnede. Dus ik hoop zo dat ze hem nog kunnen draaien!

16. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rietje: bij mij lag hij bij de laatste controle helemaal ingedaald. Hij lag wel in onvolkomen stuit. Dat is eigenlijk de beste positie voor een stuit.

Raatje: succes. Ik hoop voor jou dat alles morgen goed is. Laat je niet van de wijs brengen door de reacties. Ik vond dat echt vervelend dat er steeds werd gevraagd of ik er nog steeds achter stond om het vaginaal te doen. Ik weet niet hoe jou eerste bevalling is geweest, maar het kan dus prima. Wat mijnwel heel erg heeft geholpen is het uitvragen van de vk en gyn: waar moet ik rekening mee houden, waneer grijpen jullie in, e'etc. zo wist ik dat ik een infuus zou krijgen (in dit geval zowiezo omdat ik werd ingeleid), dat er een ok team stand by stond etc. dat vond ik zelf erg prettig om te weten.

17. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Punky, van harte gefeliciteerd met je zoon en fijn dat je stuitbevalling zo goed is gegaan. Als ik het zo lees is het wel heel snel gegaan allemaal! Geniet er van.

18. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt Punky! Ik laat het hier even weten hoe de controle morgen is gegaan. Ik merk die "vragende" opmerkingen ook wel van de omgeving. Alsof ik bewust mijn ongeboren kindje in gevaar wil brengen :$ Heb inderdaad al bij de gyn. veel vragen kunnen stellen. En er wordt geen enkel risico genomen als er ook maar iets niet vlot verloopt. Dat stelt mij inderdaad ook gerust. Mijn eerste bevalling duurde totaal 6 uur (ingeleid toen ook) en verliep verder prima.

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat was er zwaar aan je eerste bevalling? Ik blijf ook nog hoop houden dat het goed gaat. En als ze een versie willen doen dan zal ik die echt niet afwijzen. Maar omdat ik iemand ben die heel snel bevalt durf ik het niet op zn beloop te laten als hij in de stuit blijft liggen. Ik zal het erg overlaten aan de gynaecologe. Ik wil de risico's zo klein mogelijk houden voor de kleine.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wauw dat klinkt als een droombevalling zeg, wat snel! Ik hoop dat ik ook zulk geluk mag hebben. Moest je de gehele tijd aan de ctg blijven? En kon je dan wel bewegen?

Ik denk dat de kleine hier nog steeds goed ligt. Volgende week weer echo. Ik hoop het maar!

Deel Deze Pagina