Hallo allemaal, Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek plaats, maar wie heeft er ervaring met bevallen in een zg kraamhotel...of wie denkt er over om daar de bevalling te doen? Alvast bedankt voor je reactie!! groetjes
Ik ga (als alles goed gaat) bevallen in een kraamhotel. Lijkt me heerlijk! Zelf nog geen ervaring maar mn schoonzusje wel 2x en het is haar goed bevallen. Ik zou niet thuis willen bevallen en in het ziekenhuis is het zo kil... we hadden daar laatst een rondleiding en tja, het is echt een ziekenhuis .
Ik ben bevallen in Kraamhotel de Meiboom,ofnouja daar begon de bevalling,maar ben halverwege naar het ziekenhuis gegaan voor pijnstilling. Heb het als redelijk prettig ervaren,ik vond het fijn dat je zelf echt niks hoefde te doen,of in mijn geval,ook niks te doen had want je bent niet thuis dus je kunt ook niks willen. Minder vond ik dat je meerdere kraamhulpen had die elk hun eigen manier hadden en verschillende dingen vertelden. Toch telt dat niet zwaar mij daar ik toch mijn eigen gevoel achterna ging. Maar toch zou ik voor een volgende keer er niet meer heen gaan. je bent toch niet helemaal thuis,en dan mistte ik wel.Ben ook een dag eerder naar huis gegaan.
bedankt voor jullie reactie's! Dat is precies waar ik ook over zit te twijfelen, je bent toch niet thuis en ik verveel me zo ontzettend snel! Maar ja zie de voordelen ook wel, kraamhotel in Breda zit in het Ziekenhuis dus in geval van extra pijnstilling rijden ze je bedje zo naar beneden. twijfel twijfel......
toevallig vorige week kaartje meegekregen voor het kraamhotel in Breda Zag er allemaal erg goed uit, inderdaad in het ziekenhuis, maar volgens de verloskundigen (woon in Oosterhout) is het erg netjes daar en zijn ze er zeer over te spreken. Overigens Guusje... mijn eerste bevalling begon ik thuis en is helaas geeindigd in Breda, maar ik was binnen 10 minuten in Breda en op een verloskamer...!! Ik geloof dat de lift in het ziekenhuis ook wel even erover duurt Bovendien ben je daar afhankelijk van zusters die misschien hun kopje koffie nog wel even op willen drinken (bij wijze van) Nee hoor, als ik eerder begin dan dat ze me gaan inleiden wil ik lekker thuis bevallen en mocht ik naar het ziekenhuis moeten weet ik dat ik zo in het Amphia sta!
Bedankt voor je reactie! Dat is natuurlijk ook weer zo...zit er zo over te twijfelen en je moet het al zo vroeg doorgeven aan je zorg verzekeraar! Ja aan de ene kant ben ik liever in mijn eigen vertrouwde huisje, maar aan de andere kant heb ik dan lekker thuis geen troep en geen zorgen over praktische zaken(lijkt me) maar ja dan de dagen erna...lijkt me best heel saai en tussen een hoop mensen die je niet kent.....weet nog steeds niet dus :s
Over de troep thuis... Ik kwam terug uit het ziekenhuis en de kraamzorg had echt ALLES opgeruimd, schoon bed gemaakt en de deur achter d'r dicht getrokken. Het was perfect en heb nergens mezelf druk om over te hoeven maken!!! Kon zo mijn heerlijke schone bedje instappen Dit doen ze natuurlijk ook als je NIET naar het ziekenhuis hoeft... Ik zou zeggen, geef het aan als je de afspraak bij de verloskundige hebt... geef je redenen aan waarom je in een kraamhotel zou willen bevallen of waarom je thuis zou willen bevallen en zij kunnen je ook wel verder helpen met een keuze te maken. Succes btw, moet jij dat zo vroeg doorgeven??? Kreeg echt nu pas de informatie van de verloskundige, dat kan nog altijd aangepast worden hoor!!! Zolang je het maar meldt vanwege het kraampakket. (voor de 15 weken geloof ik moet dat?!)
Een thuisbevalling laat geen troep achter als je kraamzorg hebt, en over praktische zaken (welke dan?) heb ik me ook nooit zorgen gemaakt. Een vriendin is bevallen in een kraamhotel. Zij woonde in Zwitserland, maar wilde per se in NL bevallen. Ze is toen een poosje voor de uitgerekende datum bij haar ouders gaan logeren tot de bevalling zich aandiende, en toen het zover was naar het kraamhotel gegaan. Is haar heel goed bevallen, maar vooral omdat ze hier geen huis had. Eerste kind was wel thuis (woonde nog in NL) geboren, dat vond ze fijner. Maar ik denk dat het ideaal als je erg krap woont, of veel trappen op moet, of te ver weg woont van een ziekenhuis.
Ik ben ook in een kraamhotel geweest. helaas duurde de persweeen 2 1/2 uur en heb ik het dus afgemaakt in het ziekenhuis hihi.Maar ben 5 dagen gebleven in het kraamhotel. Heerlijk.Ik zou zeggen: als het je eerste kindje is lekker van genietne idd en je man kan lekker blijven slapen.Maar bij deze moet ik in het ziekenhuis nu bevallen en wil ik zsm weer naar huis.Maar dit alleen omdat mijn zoontje thuis is en ik weer samen wil zijn. Niet leuk lijkt mij als mijn gezinnetje thuis zit en ik in het kraamhotel zit.Wil er weer bij zijn. Dus deze keer niet...maar de eerste keer was heerlijk.Werd lekker verzorgd,man mocht blijven slapen,je werd geholpen waar nodig was en in de middag was er 2 uur geen bezoek (regel kraamhotel) heerlijk.
Ik ben ook begonnen met mijn bevalling in het Origine kraamhotel maar moest vanwege zwangerschapsvergiftiging toch naar de gewone afdeling. Ik vond het kraamhotel ideaal! Het is hartstikke luxe, zusters van Origine zijn super aardig en staan altijd voor je klaar als je bv vragen hebt en als het moet ben je zo op de gewone afdeling. En ook als je pijnbestrijding wilt krijg je het gelijk. Dat vond ik ook fijn want elke minuut die je moet wachten op pijnbestrijding is er 1 teveel op dat moment Ik had er niet aan moeten denken om toen nog in de auto te moeten stappen. Het is alleen wel een beetje duur geloof ik maarja als je dan meer op je gemak bent is het het zeker waard!
bedankt voor jullie reacties! Lees eigenlijk zowel goede Voors als Tegens...gaan binnenkort maar even kijken denk ik in Breda...zit alleen nog steeds te dubben qua verveling enzo en misschien ben je inderdaad wel gewoon het liefst thuis als je je niet lekker voelt...maar ja dan nog zie ik de voordelen ook wel..pfff eeuwige twijfelaar
Je kan er wel van uit gaan dat je na je bevalling geen tijd hebt om je te vervelen, die eerste week vliegt voorbij
Ik ga in het Sophia geboortecentrum bevallen maar je hoeft niet perse de volle 5 dagen op te nemen hoor! Ik blijf ook maar 1 nacht/dag en dan lekker naar huis en voor de rest kraamzorg thuis. Wij wonen best klein en heb geen zin al dat gedoe thuis en het ziekenhuis vind ik helemaal niks. Al heb ik natuurlijk wel kans dat ik daar moet bevallen als er complicaties zijn maar goed. Dat zien we dan wel weer
Ik ga ook in origine Breda bevallen, en blijf ook alleen voor de bevalling dus max 1 nachtje..geen rotzooi thuis, t is in de buurt van de verloskamers bij complicaties en mocht er iets met het kindje zijn dan vind ik 15min rijden vanuit thuis na een bevalling ook wel zwaar denk ik (ben je net gehecht moet je de auto in of nog erger je kan niet met je kind mee) En vervelen?Ik geloof niet dat je rustig een boekje kan lezen met weeen dus tsja.. Succes met je keuze!!
de bedoeling was om in het kraamhotel te bevallen maar werd tijdens de bevalling toch overgebracht naar het ziekenhuis omdat mijn weeen wegzakten. na de bevalling heb ik er wel 5 dagen geslapen en het was heerlijk!!!!!!!!!!! hele goede service en verzorging, alles werd elke dag verschoond. echt een aanrader hoor.
hey bedankt voor jullie reacties erg fijn! We gaan binnenkort maar eens even kijken want het lijkt me best tof inderdaad. Nou met dat vervelen bedoel ik natuurlijk niet tijdens de bevalling he...hahahaha...nee daarna want dan zat ik te denken aan nog 4 dagen te blijven ofzo... groetjes
Ook ik heb ingeschreven om in Origine in Breda te bevallen. Je kunt in Breda niet meer poliklinisch bevallen: dwz wil je in het ziekenhuis bevallen in Breda, ZONDER dat je vooraf medische indicatie hebt, dan moet je in het kraamhotel Origine bevallen. Mijn voors lijken me: mochten er complicaties optreden, dat zit je een verdieping lager in het ziekenhuis. Pijnbestrijding bij de hand. Geen bende thuis. Ook ik ben van plan als alles goed gaat alleen maar te bevallen daar en weer lekker naar huis te gaan. Ik ben er al gaan kijken, ziet er heel netjes uit allemaal. Inschrijven hoef je trouwens helemaal niet zo snel hoor. Heb ik pas met 30 weken ofzo gedaan.
@ Guusje; In principe hoef je je niet druk te maken om de plaats voor de verzekering. ik had in eerste instantie ook voor een thuisbevalling gekozen maar meer als halverwege de zwangerschap toch voor het geboortehotel gekozen. Belangrijk is alleen dat je VK en de kraamzorg ervan op de hoogte zijn maar ook bij de kraamzorg had ik in eerste instantie thuis gezegd en bij de intake heb ik dit gewoon nog kunnen veranderen. Ik hoop je deze week nog te kunnen vertellen hoe het in het geboortehotel in breda is haha maar ik weet wel dat Careyn kraamzorg opdezelfde afdeling zit als het kraamhotel. Dus je hebt direct alles bij de hand.