Draaipoging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy1611, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Draaipoging wel of niet?

  1. Ja, omdat

  2. Nee, omdat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ons meisje ligt dwars, bolletje links en billen rechts en ligt al een week of 2 zo. Ze wordt groter dan gemiddeld geschat en in theorie zou ze nog voldoende tijd en ruimte moeten hebben om zelf te draaien.

    Mijn vk geeft aan dat wanneer ze over 2 weken niet gedraaid is wij door moeten naar de gyn voor een echo en bespreking draaipoging.

    Nu zit ik op dat laatste echt niet te wachten, hoor daar best veel enge dingen over (mijn placenta ligt ook aan de voorkant), anderzijds een kz is ook nou ook niet echt een leuk vooruitzicht.

    Dus mijn poll vraag..kies je voor een draaipoging ja/nee en waarom wel/niet?
     
  2. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik zou daar wel voor kiezen. Ok, het is geen pretje (heb ik me laten vertellen), maar als het kindje goed ligt kan je wel gewoon bevallen.

    En dat betekent in mijn geval thuis bevallen, dat wil ik echt zo graag.
    Een keizersnede lijkt me vreselijk omdat je dan je kindje niet gelijk vast kan houden. Kijk moet het, dan moet het, maar als het even kan zou ik dat willen voorkomen.
    Daar komt nog bij dat ik niets heb met ziekenhuizen.

    Maar kies datgene waar jij je het prettigst bij voelt, dat is het allerbelangrijkst, wat de rest van de wereld daarvan vind is niet relevant.

    Linda
     
  3. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Mijn gevoel zegt om dit moment: NEE! Op zich heeft onze uk nog tijd genoeg om te draaien, maar bij de laatste 2 controles en pretecho lag hij/zij steeds in een stuit met de beentjes naar beneden... Persoonlijk zou ik ook dolgraag "gewoon" en thuis willen bevallen, maar ik heb een paar hele nare verhalen met gevolgen gehoord over het draaien... Zit me toch niet zo lekker...

    Chris
     
  4. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    @Chris: huh? Jouw beeb heeft toch nog alle tijd om te draaien?

    Onze beeb is ergens tussen de 34 en 36 weken nog uit zichzelf gedraaid. Was ik erg blij om want ik kon eigenlijk geen keuze maken tussen wel of niet draaien... m'n gevoel zei nee omdat de beeb niet voor niks zo ligt maar aan de andere kant wou ik toch gewoon normaal bevallen en geen nasleep van de keizersnede hebben.

    Je moet doen waar jij je het beste bij voelt, makkelijk gezegd maar een ander kan het niet voor je beslissen.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn gevoel zegt namelijk ook dat ze niet voor niets zo ligt! Ik vind maar heel weinig ervaringsverhalen en ben daar juist zo benieuwd naar..
     
  6. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk Pipo! Maar de vk bracht het wel ff naar voren vorige week dat ze 'm wel ff een handje zou helpen als 'ie niet zou draaien... Tja, toen ging ik er toch eens zo over nadenken... Hoop idd dat 'ie nog mooi een flinke koprol maakt! ;) Ben 't met je eens: doen wat je gevoel je ingeeft!

    Chris
     
  7. Vind het een lastige vraag. Onze kleine ligt in een halve stuit en half dwars. Nu weet ik dat er voorlopig nog genoeg tijd is om te draaien. Zeker als de beentjes op zo'n manier liggen dat de kleine zich tegen het bekken af kan zetten (volkomen stuit), bij een onvolkomen stuit is het lastiger.

    Ik ben zelf geboren na een stuitbevalling. Ze hebben mij in de buik gedraaid en daarna ben ik vrolijk weer gaan liggen zoals daarvoor. Daarnaast heb ik ook de negatieve verhalen gehoord. Het lijkt me wel dat ze alleen gaan proberen te draaien als dit ook kan qua positie van de placenta enzo.

    Mocht die van ons in een stuit blijken te liggen dan zegt m'n gevoel dat als het mag van de gyneacoloog ik een stuitbevalling wil proberen. Keizersnede kan altijd nog. Bij dwars is dat een ander verhaal dan moet je een keizersnede omdat het anders zoiezo niet past.

    Voorlopig heb ik nog een paar weken en hoop dat de kleine vanzelf draait. Vrijdag weer controle dus wie weet ligt ze nu wel beter.
     
  8. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als het niet vertrouwd is zal de gyn echt geen draaipoging doen dus ik zou het altijd proberen, alles beter dan een keizersnee ;)
    Maar ja dat is ieder voor zich net waar je je het beste bij voelt..
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn meisje blijkt al ruim 1 week het zelfde te liggen ook dwars en ook met bolletje links en beentjesrechts. niet echt aangenaam al zeg ik het zelf. volgende week moet ik weer op controle en als ze dan nog zo ligt gaan ze een draaipoging doen. als ze haar goed hebben gedraaid wil dit niet zeggen dat ze ook zo blijft liggen omdat ik dan pas 35 wk ben en ze kan daaien volgens de boekjes tot 36wk. ik hoop dat ze uit zich zelf draait want het moet pijnlijk zijn als ze je daar bij helpen en als ik me buik zo voel dan zou dat inderdaad best is kunnen, is die van jou ook zo gevoelig en gespanne.
     
  10. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ja enorm gespannen buik. Heb ook nog steeds zoveel harde buiken en vooral dan zie ik haar ook goed liggen.

    Ik duim voor je!
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg

    ik zie nu trouwens dat je precies even ver bent, onze dwarsliggertjes zijn even oud haha. nu al zijn het etterbakjes haha.

    ik zie me meisje ook heel goed liggen en met een harde buik helemaal. soms zie ik de bobbel wel is verschuiven maar toch besluit ze telkens weer terug te gaan liggen.
     
  12. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik heb nee gezegd, omdat bij Stefan na de geboorte bleek dat zijn navelstreng niet goed vast zat aan de placenta. Hij lag gelukkig niet in een stuit , maar tijdens mijn zwangerschap heb ik altijd gedacht dat ik hem niet zou laten draaien als het nodig was. Gewoon mijn gevoel. Een goed gevoel achteraf.
     
  13. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Weten jullie dat een acupuncturist en een ostheopaat heel veel stuitgevallen kunnen draaien. Misschien iets om te overwegen?!
     
  14. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn gevoel zegt nee. Ik heb teveel nare verhalen gehoord over draaipogingen. Als het echt in een stuit zou liggen zou ik kiezen voor een stuitbevalling en anders idd een keizersnee.

    Succes met je keuze maken.
     
  15. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Mijn gevoel zegt ook nee. Liever een keizersnee, dan het risico nemen dat er iets mis gaat tijdens de draaipoging.
     
  16. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    mijn gevoel zegt ook nee.
    ik hoop maar dat hij gewoon goed gaat liggen ;)
     
  17. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    jeetje, ik hoop maar dat er ook mensen zijn die goede ervaringen hebben met een draaipoging. Bij mij ziet het er naar uit dat ik er a.s. dinsdag een moet hebben. Zie er tegenop, maar wil het wel doen. Ik wil een keizersnede voorkomen.
    Ik heb ja gestemd.

    Amber
     
  18. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Zoek eens bij google op moxatherapie, brengt de kans op spontaan draaien van 50% naar 75%.
     
  19. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik heb 2 draaipogingen gehad, bij 34 en bij 35 weken, maar onze kleine wilde gewoon niet. Ik heb toen zelf besloten een kz te laten doen.
    De draaipoging wilde ik wel proberen, alhoewel ik in het begin dacht: geen gesol aan mijn lijf. Maar de doorslag gaf dat als het gelukt zou zijn, het een operatie had kunnen schelen.
    Acupunctuur enzo heb ik niet gedaan, daar voel ik me nou niet goed bij.

    Amber: sterkte a.s. dinsdag! Probeer alles maar op je af te laten komen. Ik vond de eerste keer pijnlijk (sorry!), maar de tweede keer minder, omdat je weet wat er gaat gebeuren. Er staat gewoon een gynaecoloog heeel hard op je buik te duwen :confused:
    De slagingskans ligt ergens rond de 50%. De mevrouw na mij had idd meer geluk, bij haar lukte het. En dan ben je blij hoor!
     
  20. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    kan je ook een stuitbevaling hebben dan als je kindje in een stuit ligt kan je toch nooit normaal bevallen en als dat wel kan doet dat dan niet veschrikkelijk zeer

    liefs diane
     

Deel Deze Pagina