Draaipoging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy1611, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Draaipoging wel of niet?

  1. Ja, omdat

  2. Nee, omdat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    een bevalling doet altijd zeer :( , maar een stuit niet perse meer dan een hoofdligging, hoor.
    je kan ervoor kiezen om bij een stuitligging gewoon een vaginale bevalling af te wachten. dit kan je het beste met je gynaecoloog bespreken.
     
  2. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zelf zou er NIET voor kiezen.
    ik heb er veel nae verhalen overgehoort...
    ik vind dat je moet doen wat voor jou gevoel het beste lijkt...niet luisteren naar wat andere zeggen...je krijgt dan wel een keizersnee.
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Als de placenta aan de voorkant ligt, doen ze geen draaipoging.
    Dit is dan te gevaarlijk.
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat dacht ik ook gehoord te hebben i.v.m. scheuringsgevaar van de placenta maar dat schijnt ook weer afhankelijk te zijn van waar het ding aan de voorkant ligt.
     
  5. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hi Wendy,

    ik zou geen risico nemen hoor. Je kunt je natuurlijk onnodig zorgen maken als de vk zegt dat het wel kan, maar als ik de beslissing moest nemen koos ik voor een ks.

    Sterkte.

    Gr.
    Danielle
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sluit ik me helemaal bij aan. Toen de vk begon over draaipoging was het eerste dat ik vroeg ook of dit een verplicht iets is waarop zij al zei dat ik natuurlijk baas over eigen buik ben.

    Ik denk niet ligt over een kz, zit me ook af te vragen hoe dit gaat zijn qua herstel + baby + nog een moppie van 2 in huis.

    Maar goed, het is iets waar we rekening mee houden, voor hetzelfde geld draait ons meisje nog en is er helemaal niets aan het handje :)
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Even reageren hierop: ik ben vorig jaar op 6 juli in stuit bevallen. Ik heb de bevalling niet als erg pijnlijk ervaren en het duurde ook slechts 3,5 uur van het breken van de vliezen en het begin van de weeen tot ze geboren is. Ik teken voor nog zo'n bevalling!

    On topic: Ik ben nu zwanger van onze 2e. Er is mij weer een stuit voorspeld (afwijkende baarmoedervorm). Ik ben nu pas 13 weken zwanger, dus we zullen zien of het zo zal zijn... Nu zeg ik: voor mij geen draaipoging! Ik heb er veel negatieve dingen over gehoord, en daarnaast is mijn eerste (stuit)bevalling zo goed gegaan, dat ik ook geen heil zie in een draaipoging. Misschien is de gyn straks erg overtuigend en heeft goede argumenten die het mij toch laten proberen, maar momenteel zeg ik nee.
    Verschil is wel dat ik weet dat ik ook zonder draaipoging natuurlijk kan bevallen. Jouw kindje ligt dwars en dan wordt het in elk geval een keizersnee. Daar zou ik persoonlijk dan weer geen voorkeur voor hebben...
     

Deel Deze Pagina