draait dit nog bij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door scheetjuh, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    even een vraagje...
    mijn kindje heeft nu boven 2 tandjes...
    maar tussen die 2 tandjes past gewoon nog een tandje:$
    ze heb ook zo'n stukje tussen dur tandjes.. van het tandvlees.. ik weet niet hoe ik het moet noemen,hoop dat jullie begrijpe wat ik bedoel...
    draait dit nog bij? of blijft ze met zo'n spleet tussen dur tandjes???

2. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Het kan bij draaien als de andere tanden komen, die gaan dan duwen.
    Maar het hoeft niet, als dat ook kleine tandjes blijven..

Mijn zoontje had ook een groot speeltje, erna is het een klein spleetje gebelven.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter had dat ook, en daar kwam ook nog een tandje tussen. Ze kreeg blijkbaar niet eerst haar twee voorste snijtanden, maar ze sloeg er eerst een over. Niet alle kinderen krijgen tanden in dezelfde volgorde.

Of heb jij het idee dat deze tandjes wel naast elkaar horen en dat er niks meer tussen komt?

4. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    dit zijn haar 2 voortandjes die er zitten.. dat is zeker, mischien ind dat als de andere tandjes er langs komen dat het dan hoplijk wat dichter na elkaar gaat staan

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    als baby heb ik dit zelf ook gehad bij mn bovenste voortanden. pas toen ik me 'grote mensen tanden' ;) kreeg ging dit weg

die kleine hier heeft het bij zn ondertanden. de onderste 2 netjes naast elkaar en dan ineens een stuk ertussen en dan pas de tand ernaast.. dus ik zat me toevallig hetzelfde af te vragen van de week

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor heeft ook een heerlijke spleet tussen haar tanden. Nu komen de hoektanden door en het zal mij benieuwen of die de boel wat naar elkaar drukken. De kiezen hebben daar iig niet voor gezorgd.

Ze ziet er heerlijk uit met die 2 boventandjes zo ver uit elkaar, maar zou toch liever zien dat deze naar elkaar toegroeien.

Op deze foto zie je het nog het best, maar zeg nou eerlijk. Het is toch een heerlijk kind om naar te kijken ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Om op te eten! (ze is vast heerlijk zoet hier) :) :) :)
    ook als ze een spleet in hun melkgebit hebben, kunnen de grote-mensen-tanden best mooi gaan staan hoor. Zou me er geen zorgen over maken. En anders vraag je het bij de tandarts?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier 2 kindjes met een spleet tussen de tanden.
    Ik had zelf ook een spleet tussen mijn tanden totdat ik mijn "grote mensen" tanden kreeg.
    Deze zijn groter en zullen meer plek innemen dus de spleet zal dan ook minder worden of net als bij mij geheel verdwijnen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

vergeet niet dat de vorm van je kaak nog sterk veranderd in de komende jaren. De stand van het melkgebit zegt niets over de stand van het volwassengebit!

Mijn zoon heeft ook een mooi spleetje en dochterlief een heel fietsenrek.. maar goed.. die heeft er pas 5!

Enne.. NOOR is geweldig!!:D

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Haha, thanx meiden. Vind het ook een geweldige foto.:)

Het cb wist me te melden dat het met de speen te maken had, maar mi heeft dat niets te maken met een spleetje toch.
    Ik vind het een schoonheid hoor.

@Cyg, ik wacht geduldig af. Enne...madonna heeft ok een spleetje tussen haar tanden, dus.............

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.853
    9.368
    113
    Gelderland
    Het dochtertje van een vriendin van mij had ook zo'n stukje tandvlees tussen de tandjes zitten. Ik weet niet precies wat het was maar het is middels een kleine operatie weg gehaald. Het schijnt heel vaak voor te komen en meestal is het zo weg te halen maar zij had het best heel erg vandaar de operatie. Je zou het even na kunnen vragen bij het cb en anders doorverwijzing huisarts. Ik dacht trouwens dat mijn zoontje het ook had maar inmiddels zijn er meer tandjes door en zijn ze naar elkaar toe geduwd.het stukje tandvlees is niet meer te zien.

Deel Deze Pagina