Weet iemand dit? (ww)

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo mede zp-ers :)

Aanstaande maandag ga ik naar het uwv-werkplein zodat ik daar mijn vragen kan stellen, maar dat duurt nog veel te lang voor mijn gevoel :)

Het zit zo: 22 oktober was het officieel de dag dat ik twee jaar ziekgemeld stond bij mijn werkgever. Via re-integratie en allerlei andere manieren is er geprobeerd om mij terug aan het werk te krijgen, maar helaas was het veel te zwaar. Ik heb fibromyalgie en werkte in een zeer drukke supermarkt. Het ging echt niet meer en zowel de bedrijfsarts als het uwv beaamde dat.

Nu was ik aan het wachten op de officiële ontslagpapieren zodat ik ww aan kan vragen. Ik had de werkgever al een aantal keer gevraagd waar alles bleef en ja het kwam er allemaal aan en ik moest maar geduld hebben. Uiteindelijk kreeg ik eind december een brief dat mijn werkgever per 22 december ontslag had aangevraagd;) Daar ging uwv dan ook nog een besluit over nemen dus weer wachten. Uiteindelijk kreeg ik afgelopen week te horen dat de vergunning afgegeven was en vandaag viel de brief van de werkgever in de bus dat mijn contract wordt ontbonden. Echter stond er in die brief dat mijn contract pas wordt ontbonden per 19 april omdat dan de officiele tijd voorbij is dat dat mag..... Heel leuk en aardig...maar ik krijg dus tot die tijd geen ww:( want wat ik daarvan begrijp krijg je dat pas vanaf de eerste dag dat je officieel geen werk meer hebt.

Ik ben nu bezig met solliciteren naar werk wat ik wel aan kan (heb komende week ook een gesprek, maar goed ik ben niet de enige) en ben me aan het oriënteren voor een studie..maar het kan toch niet zo zijn dat ik nog drie maanden zonder inkomen zit. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en weet je nog hoe dat toen opgelost is?

(voor wia ben ik overigens afgekeurd, omdat er wel nog andere mogelijkheden voor mij bestaan. Daar was ik heel erg blij mee, want er zijn mensen die dat veel harder nodig hebben)

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je kan hier op zp je vraag aan het uwv webcareteam stellen. Weet alleen niet of ze in het weekend werken ;)

3. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Denk het niet..zijn immers ook ambtenaren he ;) Flauw grapje.. zag toevallig gisteren op tv dat die mensen ook gewoon op kantoor zitten. Dus die zullen in het weekend wel niet aanwezig zijn. Ik ben maandag de eerste die voor dat gebouw staat, want vraag me echt af hoe dat zit. De betalingsverplichting van de werkgever stopt immers na twee jaar, maar dan moet er toch iets zijn om dat gat op te vullen.

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij betaalt jou baas je gewoon uit tot die einddatum. Hij heeft een opzegtermijn waar hij zich aan moet houden toch ?

5. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik heb geen flauw idee. Wilde net op de site van uwv gaan kijken of ik er iets over kon vinden, maar mijn laptop weigert die te openen. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, aan de andere kant zegt de wet dat de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever stopt na twee jaar...dus ja

6. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Als ik het goed begrijp ben je nu 2 jaar ziek gemeld geweest? En heb je op arbeidstherapeutische basis geprobeerd te werken?
    Als dat zo is kom je namelijk in het traject van de WAO (heet niet meer zo, maar ben effe de naam kwijt).
    Dan maakt de de datum van het einde van je contract niet zo veel uit, want je kunt gewoon recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering terwijl je nog in dienst bent.

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je baas zal je gewoon door moeten betalen vanaf 22 oktober tot 19 april. Krijg je ook niet een gedeeltelijke uitkering van de WIA? of ben je nog wel meer dan 65% arbeidsgeschikt?

8. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    @Gaia: Dat is tegenwoordig de Wia. Daar heb ik het keuringstraject al voor doorlopen, omdat dat verplicht was. Ik kom daar niet voor in aanmerking, omdat ik ergens anders wel zou kunnen werken. Mijn (ex)werkgever had eigenlijk voor mij een reintegratie traject tweede spoor moeten inzetten, maar hij heeft dat verzuimd. Ik sta er dan ook van te kijken dat het uwv de vergunning toch afgeeft. Heb dit zelfs nog in het verweerschrift vermeld, maar in de brief die ze aan mijn werkgever hadden verstuurd hadden ze gezet dat mijn verweer nietig werd verklaard.

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    @Flipske: Ik ben maar 11.30 procent afgekeurd. Dat is dus helemaal niks. Vind ik overigens ook echt niet erg hoor, ooit vind ik wel werk wat ik wel vol kan houden. Er zijn mensen die een wia veel harder nodig hebben.

10. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Zijn er in die twee jaar periodes geweest dat je voor 100% bent betergemeld?
    Zo ja, dan zorgen die periodes er waarschijnlijk voor dat het contract pas in april wordt beeindigd en zal je werkgever gewoon tot die datum salaris moeten betalen.

11. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Lijkt mij dat als je nog een contract hebt tot 19 April dat jou baas je tot die tijd moet betalen, waarvoor heb je anders dat contract nog? Heeft het misschien iets te maken met de opzegtermijn?

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Volgens mij moet je baas je gewoon tot die tijd betaln, je bent immers nog tot die tijd bij hem in dienst.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Dat was ook het eerste wat ik dacht...

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.484
    113
    Jep, je baas moet je gewoon tot die tijd betalen.

15. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ben benieuwd wat het UWV morgen erover gaat zeggen. Als ook zij aangeven dat mijn baas door moet betalen..wat ik nu wel aannemelijk acht..hoop ik wel dat ze me willen helpen. Mijn baas moet mij namelijk over de laatste periode van oktober ook nog een bedrag uitbetalen en hij weigert dat. Nu is er wel een incassobrief verstuurd dus ik hoop dat hij daar actie op onderneemt. Al die tijd tot aan mijn ontslag is alles goed verlopen en net nu begint hij tegen te werken. Erg jammer.

Deel Deze Pagina