Wanneer wordt deze meestal gedaan? En hoe was je ervaring met een geplande keizersnede. Bedoel dus geen spoedkeizersnede want die zijn toch anders
Ik krijg ook een geplande keizersnee en wij kregen te horen dat ze deze het liefste doen rond de 39 weken in verband met de rijping van de longetjes. Bij mij staat hij dus gepland voor als ik 39+1 weken zwanger ben!
Tegenwoordig doen ze hem graag redelijk laat, dus in week 39. Ik vond hem heerlijk want had er 2 metspoed daarvoor gehad. Dit is een stuk relaxter En mijn zoontje had geen wet lung en was keurig op gewicht dus hoefde niet naar de neon en mocht direct bij mij op de verkoever. Dus voor zover een sectio fijn kan zijn was deze heel fijn! Wat wel raar is is het gevoel tijdens de sectio. Bij een ruggeprik voel je nog steeds wel wat hoor, dus bereid je daar op voor. Je voelt geen pijn, maar je voelt druk, rukken, trekken en knippen en snijden. Maar wel zonder pijn. Een beetje zoals bij de tandarts onder verdoving een kies trekken, dat doet geen pijn maar je merkt het wel. En je lijf reageert op het 'trauma' dus soms kun je ineens heel missleijk worden omdat je adrenaline omhoog schiet en zo. Dus er zit een anestesie assistent bij je aan het hoofdeinde, en daar moet je gewoon aan aangeven hoe je je voelt. En die past daar de medicatie op aan. Ik had bij mijn tweede sectio nergens last van (de eerste was onder volledige narcose dus daar weet ik niets meer van) maar bij de derde ben ik een paar keer tot bijna overgeven aan toe misselij geweest. Maar een lieve anestist En wat ook leuk is om te vragen, mijn man mocht over het ok scherm kijken toen mijn zoontje eruit werd gehaald.
Bij Aiden heb ik een geplande keizersnee gehad, want mijnheer lag in stuit. Draaipoging was mislukt en een stuitbevalling werd met mijn kleine postuur niet aangeraden (wilde ik ook niet trouwens). Ik zag er als een berg tegenop, want het is toch een buikoperatie. Ook de ruggenprik vond ik eng. Was bang dat die te hoog gezet zou worden met alle gevolgen van dien (en jaja, dat gebeurde mij uiteraard wel bij de spoedkeizersnee van Finley...kon geen adem meer halen en werd in allerijl onder algehele narcose gebracht!) Maar goed. Geplande keizersnee bij Aiden is uitstekend verlopen. Herstel ging ook heel snel. Binnen een week liep ik heerlijk te wandelen buiten met de kinderwagen.
Mijn keizersnee werd gepland met precies 39 weken! Eigenlijk hadden we eerst een datum met 38.5 maar dat mocht dus helemaal niet, echt pas vanaf 39 weken! De geplande ks is mij super bevallen (tegenover de spoed) alleen het herstel was pittig!
Bij voorkeur in vanaf 39 weken maar wij hebben gevraagd om hem eerder te halen omdat ik bij de twee voorgaande de 39 weken niet gehaald heb. Het risico van een beginnen bevalling moest bij mij ivm placenta previa voorkomen worden dus het mocht (ook lag het kind wat voor op de groei). Met precies 38 weken is mijn zoon gehaald en dat was precies op tijd (de weeën begonnen op de operatietafel )
Mijn 1e werd een ks na 9 cm ontsluiting,vrij relax,goed vlot herstel. 2e was gepland,met 39,5 is hij geboren en was voorlopig nog niet van plan te komen,niet ingedaald en nog heel veel vruchtwater. (allebei ruime 8 ponders) Was heel relax,en ik wist wat me te wachten stond. Herstel was ook vlotjes. Het enige nadeel is dat je een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven en je gewoon een operatie heb gehad dus echt wel hulp nodig heb de eerste week. Nu word het weer een geplande ks,zo laat mogelijk dus na de 39 weken,als het geod is word het zo als dat heet tegenwoordig een 'natuurlijke ks' dat je dus je kindje gelijk op je borst krijgt mocht alles goed verlopen. Nog niet in elk ziekenhuis dus informeer bij je gyn. Waarom krijg je een ks Lov?
Maris stuitligging Het staat nog niet vast maar zoals het er nu naar uit ziet gaat hij niet meer draaien. Hij wordt nu al op 3495 geschat kwa gewicht. Vraag me ook af of ze dan bij mij ook zo lang wachten...nou ja lang
Hier een geplande keizersnede met precies 39 weken. Had liever een dag of een paar dagen eerder, maar dat doen ze echt niet. Ik mocht verder zelf wel een voorkeur aangeven (dag voor of dag na kerst). Het was mijn eerste ervaring met een keizersnede, vorige bevalling was natuurlijk en eindigde met een totaal ruptuur. Ik vond het een hele prettige ervaring. Sfeer was relaxt op de ok en kreeg de kleine op de ok nog even bij me. Daarna gelijk op de verkoever weer huid op huid contact en daar is hij een tijd gebleven voordat hij aangekleed werd. Veel beter als met mijn dochter waar ik 3 uur ben weggeweest na de geboorte. Het herstel is anders, maar totaal ruptuur is ook niet echt lekker. Nadeel alleen dat ik mijn dreumes niet mag tillen de komende tijd.
@lov Ohh balen zeg! Wel al lekker gewicht voor je termijn nu. En een draaipoging is riskant en meestal blijven ze lekker liggen. Mijn zus had t ook met me nichtje en zij is toen met 38.4 bevallen middels een ks. Succes de laatste weken meis! Lekker aftellen nu voor je en dat het een ks word is niet anders,het beste dan maar voor je kleintje en jou...
Nee draaien durf ik niet.....vooral niet met dit gewicht hihi... Thx maandag hoor ik meer maar eerlijk hoop ik dat er duidelijkheid komt want dit afwachten is vreselijk. Wil weten waar ik aan toe ben.
Ja grote losse onderbroeken die een stuk op je buik zitten! Niet te strak anders duwt het weer te erg op je buik..
Zoiets dacht ik al idd.... Die heb i nu dus niet. Maar eens bij de zeeman kijken denk ik dan? Lijkt me dat je dan juist van die hele goedkope moet hebben...
Mijn keizersnede werd gepland met 39+1...rond de 36 weken hadden we een gesprek hierover en met een dikke week voor de geplande datum kon ik mijn wens aangeven qua datum, welke datum er nog vrij was Gelukkig konden we een mooie datum kiezen. Zelf heb ik de keizersnede als heel fijn ervaren, maar dat had er ook wel mee te maken dat een vaginale bevalling mij zoveel zorgen gaf dat ik er ook echt naar uit keek. De keizersnede is mij goed bevallen, ik had weinig last van de wond en was een stuk mobieler na de 1e bevalling. Alleen de ruggenprik kwam even zwaar binnen vallen, ik viel even weg toen onze jongste geboren werd. Mijn bloeddruk viel ineens weg en werd vreselijk misselijk. Ik heb op weg naar huis mijn positiebroek aan gedaan, lekker een rekbare band om de buik. Thuis droeg ik deze ook veel, je wil ook graag wat steun hebben aan de wond (ik wel).
Oké thx voor je reactie Dees.,. Maandag ben ik 36 weken dus wie weet wat ik dan al te horen krijg. Maar echt gewoon ook jeans?
Zou op precies 39 weken een ks krijgen maar meneer besloot er een week eerder al uit te willen, werd dus iets minder gepland maar had nu ook geen tijd me zenuwachtig/druk te maken, wat ik anders waarschijnlijk wel had gedaan (paniekaanvalgeschiedenis). Heb al veel ruggenprikken gehad dus daar was ik niet bang voor. Man mocht symbolisch de navelstreng doorknippen en ik kreeg 'm gelijk bij me, daarna ging ie met m'n man en de kinderarts mee. Ondertussen werd ik opgelapt en toen ik op kamer kwam zaten man met zoontje al op me te wachten. Word weer helemaal week als ik er aan denk, ja heb het echt positief ervaren. Het herstel duurde wel even maar komt ook omdat ik lichamelijk al wat krakkemikkig ben zeg maar Hij werd trouwens ook groot geschat maar haalde net de 7 pond... In het ziekenhuis vond ik die netonderbroeken wel prettig en voor thuis had ik boxers van de Zeeman, verder droeg ik in het begin veel leggings...maar dat vind ik sowieso lekkerder zitten dan spijkerbroeken. Succes! Edit: leg wel goed uit hoe je camera werkt, wij missen hierdoor een paar foto's
Jeetje dat is erg dat je dan foto's mist Klinkt idd wel mooi allemaal. Als ik een keizersnede krijg wil ik deze dingen ook graag ... Maar ja ligt er aan wat het ziekenhuis wilt helaas