kalknagels

Discussie in 'De lounge' gestart door Minke24, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Al sinds november heb ik last van kalknagels. Het begon met één nagel, maar onderhand zit 't op alle nagels. Tijdens m'n zwangerschap heb ik er niet zoveel aan gedaan, omdat ik dacht dat behandelingen toch niet mogelijk waren in combinatie met m'n zwangerschap.

Inmiddels is m'n dochter bijna 6 weken en beginnen die nagels steeds lelijker te worden. Nu twijfel ik waar ik naartoe moet met dit probleem, naar een pedicure of naar de huisarts! Ook wil ik graag weten wat ik er zelf aan zou kunnen doen of wat voor behandelingen er zijn.

De kalknagelolie van het Kruidvat heb ik al geprobeerd, maar als ik dat gebruik dan stinkt het hele huis (en dat twee keer per dag is niet echt prettig).

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Ik moest bij een cliente dagelijks haar tenen aan strijken met bethadine jodium.
    Ze had ooit een tip van de pedicure gehad ivm kalknagels.
    Weet niet of het helpt , je kan het allicht een paar weken proberen.
    Haar nagels waren in ieder geval netjes..

Succes

En anders naar de pedicure, die heeft er vast verstand van.

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Mmm, is een idee! Bedankt voor de tip!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik had ook van die lelijke witte nagels. Ik dacht dat het kalknagels waren, maar dat bleek het helemaal niet te zijn. Had iets te maken met mijn nagelriemen ofzo. In ieder geval, na een pedicurebehandelijk zien ze er weer heel goed uit. Als gezonde nagels zeg maar.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Als je met kalknagels naar de pedicure gaat frezen ze het mooi glad zodat het mooier uitziet,maar je hebt dan nog steeds kalknagels.
    Beter is naar de huisarts,die heeft daar wel een middeltje voor.

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kalknagels komt van binnenuit je lichaam. Je kan aan de buitenkant smeren wat je wilt, maar weggaan gaat het niet. Even naar de ha gaan. Misschien dat je een doorverwijzing krijgt voor de dermatoloog.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Aaah, hier spreekt een voormalig pedicure met schimmelnagelcertificaat! Als je hele nagels zijn aangetast, dus van de punt tot je nagelriemen, dan kun je het alleen nog met pillen bestrijden (via de huisarts).
    Als het gedeeltelijk is aangetast, raad ik je aan naar een pedicure te gaan (het liefst een goede, die verstand heeft van schimmelnagels) en die aangetaste delen weg te frezen. Bij de apotheek of drogist kun je Daktarin applicatievloeistof halen. Op het potje staat dagelijks met het kwastje je nagels insmeren, maar je kunt het ook 1 a 2 keer per week gebruiken, dan werkt het nog ;) . Vervolgens geduld hebben, heel veel geduld. Nagels groeien langzaam, dus het duurt een tijdje voor je resultaat ziet en het kan in sommige gevallen wel een jaar duren voor je er vanaf bent.
    Strooi in al je schoenen eens per maand anti-schimmelpoeder. Normale sokken kun je op 40 graden wassen, de huidige wasmachines wassen de schimmeldeeltjes er goed uit. Heb je dikke sportsokken, dan moet je ze wel op 60 graden wassen. Altijd slippers aan in de sauna, zwembad etc.
    Huisartsen in Nederland hebben over het algemeen een waardeloze kennis wat voeten en schimmelnagels (kalknagels) betreft. Je moet echt geluk hebben wil je een arts treffen die er iets meer verstand van heeft.
    Ik heb ook wel gehoord van mensen dat ze succes hadden met bethadinejodium, tea tree olie, azijn of andere anti-schimmelmiddelen. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet altijd.
    Sterkte!

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het ook eens op 1 nagel gehad. Ik heb toen van de huisarts iets gekregen om er op te smeren. Na wel 2 jaar denk ik was het pas weg en nu is het weer een normale nagel.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Iedereen bedankt voor de tips.

Jo79, m'n moeder komt regelmatig bij de pedicure ivm haar diabetes, dus ik ga haar telefoonnummer even vragen. Ben nog nooit bij een pedicure geweest namelijk. Die Daktarin vloeistof ken ik wel, maar had er niet aan gedacht dat ik dat er ook op kon smeren. Pillen tegen schimmel heb ik eens eerder gehad (heb weleens last gehad van een schimmelaandoening in m'n haargrens), maar dat is nogal troep geloof ik. Denk eigenlijk niet dat 't momenteel samengaat met de borstvoeding, maar kan 't voorleggen.

Knap stom dat ik er niet eerder wat aan gedaan heb, die vloeistof had ik gelijk al mee kunnen beginnen. 't Was eerst namelijk maar één nagel... Geloof dat 't echt in de hele nagel zit, alles brokkelt af. Naja, maar even een tijdje door gaan zetten ben ik bang!

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    ff offtopic: echt superirritant, ik heb een typfout gemaakt in mijn vorige berichtje (bedoelde pedicurebehandeling) en kan hem niet aanpassen...

Maar goed, ik zou als ik jou was eerst de pedicure proberen, want die pillen dat is echt rommel hoor, ik heb ze ook wel eens gehad voor een andere schimmelinfectie.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk ook niet dat een HA pillen voor een kalknagel voor gaat schrijven. Het is echt troep (hij zei tegen mij toen dat je er theoretisch dood aan kunt gaan) en je moet ze heeeel lang slikken dan.

12. Niet meer actief

Oke, nu komt dus mijn grote vraag:

Ik heb 1 kalknagel op mijn een van mijn tenen. Ik erger mij er gigantisch aan en wil hem graag weg hebben. Ik durf dus alleen niet naar de huisarts o.i.d. omdat ik bang ben dat ze het weg gaan snijden ofzo. Doen ze dit ook of kan het écht met alleen een pilletje(s)? En zo ja, dan kan ik het zeker pas na mijn zwangerschap doen?

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ze gaan niet snijden hoor! hebben ze bij tenminste nooit gedaan. Ook de dermatoloog niet. Zou er gewoon mee heen gaana voordat je je andere nagels en die van je mand/vriend besmet.

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik durf juist niet naar de pedicure omdat ik al gek word als iemand maar naar mijn voet kijkt..... :oops: Als iemand aan m´n voet komt kieteld dat enorm, en ik ben zo bang dat ik daar als een dwaas zit te bewegen terwijl ze alleen nog maar kijkt.

Hoe gaat dat eigenlijk? Kun je niet gewoon je voet ergens opzetten dat ze alleen je teen aanraken?

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook 1 schimmelnagel IEUWWW Ik vind het zo vies.
    En het rare is: hij zit er sinds in zwanger ben. Is er een verband?
    Ik weet ook niet wat ik er tegen moet doen. Na de bevalling maar naar de HA of naar de pedicure.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Als je gehele nagel is aangetast, krijg je dat alleen nog met pillen weg, maar de HA zal dat niet voorschrijven als je zwanger bent of BV geeft. Sowieso moet je om de zoveel weken bloed laten prikken om je leverfunctie te laten controleren, want het is gewoon rotzooi.
    Als je zwanger bent, is je weerstand trouwens wat minder en krijg je eerder last van schimmels.
    Ik heb trouwens wel klanten gehad waarbij huisartsen en zelfs dermatologen hun hele nagel eraf hebben gerukt...om vervolgens weer net zo terug te groeien, want die schimmel pakken ze niet aan.
    Zelf ben ik nog nooit naar de pedicure geweest, behandel mijn voeten altijd zelf, maar als je het vreselijk vindt dat iemand aan je voeten zit, moet je dat gewoon zeggen hoor, dat is echt niet vreemd. En het wegfrezen van de aangetaste delen, doet geen pijn, vooral niet als ze een spraymachine heeft. Ik zou wel naar een goede pedicure gaan, niet naar zo'n beunhaas. Veel pedicures hebben tegenwoordig een website, als ze een schimmelnagelcertificaat hebben en zelf ook monsters kunnen afnemen, hebben ze dat er vaak wel op staan. Succes!

Deel Deze Pagina