Echt waar is mijn lieve kleine mannetje? Al een paar dagen huilen om niks, als iets niet mag of gaat zoals HIJ wil dat gooit ie zich zelf op de grond en gaat keihard liggen huilen! En heel zielig doen. 100x per dag moet ik hem waarschuwen en dan toch doen en dan zet je hem even in de hoek om vervolgens daar uit zijn dak te gaan. HELP!
Die van mij is al een jaar zo Maar ik heb een topic van je gelezen dat je net uit elkaar bent met je vriend. Dus hij zal daar zeker ook wel wat van merken. En dan heb je nog het 'normale' pubergedrag waar hij ook flink last van kan hbebben. Wij zijn ook al een tijdje uit elkaar, maar wonen nog steeds bij elkaar. En ondanks dat het tussen ons heel goed gaat (nou ja, we zijn uiteraard niet voor niets uit elkaar) merken de kinderen echt wel de spanning en zijn ze ook een stuk opstandiger dan normal. Ik prober me maar in te denken hoe lasting de situatie voor hun is en dan kweek je wat begrip. Al kan ik ze ook vaak achter 3 rollen behang plakken hoor hihi. Dus ja, tips? Nee, alleen herkenbaarheid..
Klopt idd dat zijn vader en ik nog maar pas uit elkaar zijn, heb er ook zeker begrip voor dat hij zich moet uiten, maar er zijn ook nu grenzen
Als er iets niet mag en ik er dus wat van zeg dan gaat ie op de grond liggen huilen stampen en noem maar op!
Is vrij normaal. Zou er even over heenlopen en wachten tot hij weer afgekoeld is en even het waarom uit leggen waarom die iets moer. Hier gaat dochter iets vaker even afkoelen in haar kamertje drie min precies te zijn en kies je strijd momenten uit. Welke het waard is om mee te strijden of laat het even op zijn beloop. Pik youre battels.
Ja reageer ook niet op alles want dan ben je alleen maar negatief bezig idd, en laat hem vaak ook wel even uitrazen...
Hier werkt de heok of strafplek niet. Wat wel helpt is hem naar zojn kamer sturen. Dan komt ie vaak binnen 5 minuten volledig afgekoeld terug. Is het iets waarvoor hij sorry moet zeggen dan kan ik wel op en aan lopen naar zijn kamer want eerst weigert hij dat een tijdje maar hij is dan wel uit zijn driftbui en gewoon rustig in zijn kamer. Op een gegeven moment zegt hij dan toch sorry en is eht over.