Draden trekken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Leuke film ja. Erg om gelachen.

Die ovulatietests heeft al eens iemand mij aangeraden, maar wil eerst eens kijken hoe het zonder gaat. Kost toch ook weer geld. En zo lang zijn we nog niet bezig. Ben ook bang dat ik mezelf een beetje gek ga maken als ik daar al mee begin.

Als mijn cyclus hetzelfde gaat als afgelopen maand, dan ben ik precies aan het ovuleren tijdens de wintersport. En daar is mijn man dus helemaal niet bij, want die heeft hoogtevrees. Met een beetje pech, slaan we dus deze hele cyclus sowieso alweer over. We gaan maar vanaf de kerst tot aan de wintersport lekker klussen :D Wie weet hoe het afloopt.

Succes en ik ben benieuwd naar het gebruik met die sticks. Welk merk heb je gekocht? Via die websites zijn ze niet zo duur he?

2. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Daar heb je ook wel gelijk in dat het gevaar erin zit dat je jezelf dan gek gaat maken (bij mij ook, maar kon het toch niet laten).
    Als je cyclus nu ineens weer onregelmatig is, kun je er misschien geen pijl op trekken wanneer je ovulatie is. Maar ja, dat klussen is nooit verkeerd en ook nog leuk ook; hoe vaker je klust, hoe hoger je libido wordt toch? ;)

Ik heb die van sensitest gekocht (geloof 12 voor 15,49 inclusief verzendkosten)

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat zeggen ze wel he? Al vonden wij het vorige maand aardig libidododend hoor, dat verplichte numertje. Komende maand maar eens flink van nemen met de feestdagen haha.

4. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Klopt, die verplichte nummers wekken niet echt zin op. Maar misschien moet je het niet zo zien; maak een beetje lol met een sexy setje of wat slagroom ofzo (niet dat wij dat vaak zo doen). Goed voorspel wekt trouwens ook altijd zin op.

Van die biefstuk, wijn en champagne moeten we het maar even goed nemen deze maand, zodat (als het lukt) we daar de komende maanden geen behoefte meer aan hebben ;)
    Proost vast!

5. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Hej Babke!

Heb je nog leuke feestdagen gehad?
    Hier was het wel gezellig; goed genoten van dat biefstukje en dat wijntje. Ben nu sinds vier dagen bezig met die ovu-testjes, alleen ze vallen alle vier bijna hetzelfde uit (een streepje dat net ietwat lichter is dan de controlestreep). Snap er niks van...
    Pas gehoord dat m'n schoonzusje zwanger is. Ben blij voor ze, maar hoop dat het bij mij niet nog heel lang gaat duren en vind het eigenlijk wel jammer dat het eerste kleinkind van mijn ouders niet van mij is.
    Ben benieuwd hoe het met jou gaat nu. Veel plezier op wintersport trouwens (of ben je daar al?)

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hè ma86, alle bief en wijntjes smaakte prima. Ik ben ook bezig met ovutests maar nog niks. Ff denkt wel dat mijn ei geweest is, maar neem dit keer geen risico dus we klussen nu wel door :D

Vrienden van ons zijn paar maanden na ons getrouwd en zij is nu zwanger sinds de honeymoon. Voel hetzelfde als jij, heel leuk voor ze, maar stiekem vind je dat je eerder wilde zijn. Vind dat zo erg dat ik dat voel. Zijn pas bet bezig. Maar toch. De wintersport is pas 7 januari, dus heb nog even.

Welk merk ovu heb jij? Heb zwanger en kids en Cb digital. Vind Cb fijner, maar zijn duurder. Heb nu wel een 20-pak gevonden op drogistplein.nl. Was maar 5,- duurder dan het 7-pack met test bij de kruidvat. Kunnen we weer even door. Ben benieuwd of ik mijn ei gemist heb. Zou leuk zijn als hij echt 25-12 was en dat ik zwanger ben. Dan is ons kind verwekt op exact 6 Mnd na ons trouwen. Niet dat je daar wat aan hebt, maar toch.

7. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Hej Babke!

Fijn dat je hebt kunnen genieten van al het lekkere eten en drinken dat je als zwangere niet mag hebben. Ik heb de ovu-testjes van sensitest en dan de 'sensitive' variant. Ik ben 25 december begonnen met testen, maar snap niks van die dingen; ik doe er elke dag 1, maar had 4 dagen achter elkaar naar mijn idee positieve testen, gister wat minder en vandaag weer richting positief (misschien omdat ze zo gevoelig zijn, maar wel irritant, kan er niet wijs uit worden). Daarom net als jij, gewoon maar om de dag of om de twee dagen klussen.
    Het gevoel dat je hebt bij vrienden die al zwanger zijn geraakt is volgens mij volkomen normaal, maar idd wel vervelend, geeft je een soort schuldgevoel hè?
    Zou idd wel leuk zijn als jullie kindje precies 6 maanden na jullie huwelijk verwekt is en dan ook nog op 1ste kerstdag. Laten we hopen dat het dit keer bij ons allebei gelukt is!

Ik wens je vast een hele fijne jaarwisseling en een heel gelukkig 2012 waarin je hopelijk moeder wordt!!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    He Ma86, Hoe is het? De beste wensen!

Heb je al een ei getraceerd? Ik had gisteravond mijn eerste smiley en vanochtend weer en vanavond weer. Het streepje werd nog steeds feller. Ik heb vandaag een tempdip en ik heb de hele dag als links steekjes en lage rugpijn. Ik denk dus wel dat mijn ei vandaag komt. Net dus nog even geklust :D

Ben zo benieuwd. Nog een paar daagjes en dan lekker op wintersport. Twijfel of ik ga tempen. Aan de ene kant wil ik het niet, want dan laat ik het misschien meer los en aan de andere kant vind ik het wel fijn als ik achteraf de grafiek heb.

Wat zou jij doen? Ik heb inmiddels mijn ei gevonden en daar ging het eigenlijk om, dus temperaturen is eigenlijk niet nodig meer. Ik merk wanneer de vloed meer wordt en de test heeft het nu bevestigd, dus kan ik dat volgende maand ook op die manier doen, dan kan ik het misschien meer loslaten. Maar ja, die tempgrafiek geeft wel een zeker gevoel dat je echt een ei gehad hebt. :(

9. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Hej! Jij ook de beste wensen!! Hopen dat het een heel vruchtbaar 2012 wordt :)

Wat fijn dat het bij jou toch gelukt is met die ovu-testjes. In principe hoef je dan idd niet meer te temperaturen. Die ovu-testjes hebben het vast goed. En je tempdip en lichamelijke verschijnselen geven het ook duidelijk aan. Nog een aantal keren klussen lijkt me ook niet verkeerd. Fijn dat je ei nu is; kun je iig gerust op wintersport, wetende dat je deze maand je ei niet gemist hebt. Wie weet is het volgende maand helemaal niet meer nodig om te tempen. Eigenlijk geen reden om nu nog verder te tempen toch? tenzij het je een fijn gevoel geeft.

Ik denk dat mijn ovulatie misschien 25 december is geweest, omdat die ovutest toen vrijwel even donker was als de controlestreep en ik de dag ervoor ook wat lage rugpijn had. (jammer dat ik niet eerder dan de 25ste met die testen ben begonnen, dan had ik het kunnen vergelijken). Nu heb ik de ene dag een licht streepje, de andere dag weer een wat donkerder streepje, dan weer een wat lichter streepje. Dus echt duidelijk is het niet. Ook heb ik nu niet echt van dat doorzichtige cervixslijm, waar ik vorige maand een dag of 5 aardig nat ondergoed van kreeg (sorry voor de details). Denk je dat je dat cervixslijm echt moet kunnen ontdekken in je ondergoed, of zie je dat niet altijd bij een ovulatie? Ik hoop snel meer duidelijkheid te krijgen...

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh das vervelend dat je geen duidelijkheid hebt. Ik zou in ieder geval doorklussen. En eventueel komend weekend bij geen ongi een testje er tegenaan? Je kunt ook een ovutestje doen en als die donker is een duurdere zwangerschapstest. het schijnt dat die net zo goed uitslaan bij hcg.

Dat tempen is een beetje dubbel.Ik vind het fijn om bij te houden. Al is het maar omdat ik vorige maand een lf had van 8 dagen, erg kort dus. Als dat deze maand weer is, kan er wat mee richting de huisarts. Maar aan de andere kant, merk ik dat ik er daardoor best mee bezig ben en dat wil ik eigenlijk niet. Je hoort zo vaak dat het daardoor bij mensen niet lukt. Maar goed ik weet natuurlijk ook wel hoe lang de lf was met die ovutestjes.

Ik heb nu 2 maanden echt op mijn slijm gelet. Het is neit zo dat ik echt eiwit heb, maar ik merk wel dat de hoeveelheid richting het ei erg toeneemt. Kan bijna niet missen zeg maar. Ik ben vanaf de menstruatie nooit droog, maar nu is het echt heel erg vochtig zeg maar. Dus als jij dat ook hebt, zou ik gewoon vanaf het moment dat je merkt dat je vochtiger wordt aan de klus gaan. Het is bij mij aan het toenemen sinds 24 december, maar sinds donderdag is het echt meer met vandaag een absolute piek.
    Ik heb het trouwens niet echt in mijn onderbroek, maar als je een vinger inbrengt merkt je al snel verschil tussen de "droge" dagen en vruchtbare dagen hoor. Nou ja, ik dan.

11. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Ik denk dat ik dat ook maar ga doen Babke. Dank voor je advies.

Als ik jou was zou ik nu dan toch maar even niet meer tempen; heeft niet echt meerwaarde. Al helemaal niet als je er dan teveel mee bezig bent. Ik denk niet dat het zo is dat het niet lukt om zwanger te raken als je er teveel mee bezig bent, dat zou wel raar zijn.

Dankje voor je tip over dat cervixslijm. Ik ga het ook maar eens op die manier proberen.

Ik spreek je vast nog wel even voor je op wintersport gaat, maar mocht dit nou niet zo zijn dan wens ik je alvast een hele fijne wintersportvakantie toe! Geniet ervan!

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ga dat inderdaad maar eens doen. Ik temp nog even t/m vrijdag om te zien of mijn eisprong echt geweest is. Vanmorgen was mijn temp 0,1 hoger, maar gisteren was ik ook een uur te vroeg. En ik heb nog steeds steekjes, dus het zal nog moeten gebeuren denk ik. En zodra ik weet dat het geweest is, stop ik met tempen. Ik heb vanmorgen ook geen ovutest meer gedaan. 3 positieve is wel genoeg, dacht ik :D

Bedankt voor je wensen en ik ga er zeker van geneiten. Mocht ik je niet mee ronline zien, tot over 1,5 week met hopenlijk goed nieuw voor beiden.

13. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    Goed compromis voor jezelf om te tempen tot vrijdag!

Stuur maar een berichtje als je weer terug bent. Vind het wel gezellig en fijn om zo met elkaar te praten.

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Je mag me ook best e-mailen hoor, als je dat wilt, stuur ik je mijn mailadres wel via een pb.

15. MA86

MA86 Lid

6 nov 2011
    39
    0
    0
    E-mail is idd wel net zo handig, stuur maar

Groetjes!

Deel Deze Pagina