Hoi meiden Ik hoop dat ik het op de juiste plaats gepost hebt. Ik ben vandaag 14 weken zwanger ben vreselijk misselijk geweest eigenlijk tot vandaag buik word al echt dikker, maar is het normaal dat je niks in je buik voelt? soms sta ik op en vergeet ik dat ik zwanger ben omdat ik echt niks geen beweging of verkramping voelt. Het maakt me zo ongerust vraag me soms ook echt af of het hartje nog wel klopt. Het is mijn eerste zwangerschap vind het allemaal nog erg eng. ik hoop dat jullie mij wat gerust kunnen stellen. groetjes claire
Hey meid, Allereerst gefeliciteerd. Ik herken wel wat jij zegt. Ook ik was vreselijk onzeker en na 2 keer goed bloedverlies te hebben gehad voor 13 weken was ik bang dat het niet goed zou zitten. Met 13 weken hoorde we echter het hartje kloppen bij de VK. Ook ik vergat wel eens dat ik zwanger was (maar dit heeft geloof ik iedereen wel). Je hoeft nog niets te voelen hoor. Sommige voelen al met 16 weken hun kleine, andere bij 22 weken pas. Het ligt er ook aan hoe de placenta ligt. Mijn collega had tijdens haar zwangerschap een angelsound gekocht. Ik mocht deze van haar lenen, en heb er tijdens mijn zwangerschap veel gebruik van gemaakt. Als ik onzeker was zette ik dat ding gewoon even op mijn buik. Dat hartje werkt zo enorm geruststellend. Maar ook al ik een lekkere chagerijnige bui had, kon dit me altijd wel weer vrolijk maken. Misschien een idee om hier eens naar opzoek te gaan. De eerste keer kon ik het hartje niet heel snel vinden, maar oefening baart kunst en je weet op een gegeven moment wel waar je moet zitten om het hartje snel te kunnen vinden. Maak je je nou echt doodongerust kun je natuurlijk altijd de VK bellen. Ze hebben er voor geleerd en vinden het echt niet erg als jij je ongerustheid uitspreekt. Probeer ondanks alles ook echt te genieten, want voor je het weet heb je dat kleine wondertje in je armen. Ik heb nu 4 maanden na de bevalling nog steeds wel dagen dat ik mijn dikke ronde buik verschrikkelijk erg mis. Er komt hier dus zekerste weten ook een 2e kindje hihi. Nu nog niet hoor, wil nog even van me kleine ventje genieten, maar als de kleine spruit een jaar is, willen we wel voor de 2e gaan. Liefs Belliebel.
HOi belliebel Bedankt voor je reactie, toevallig heb ik gister op internet de angelsound besteld ik hoop hem snel binnen te krijgen. Op 2 juni heb ik mijn 12 weekse echo gehad en alles zag er goed uit met het kindje goede hartslag lekker bewegelijk een heerlijk gevoel. maar nu vandaag ben ik 14 weken en slaat de angst weer toe ik kan gewoon niet begrijpen dat ik over 6 maandjes moeder ben het is allemaal zo ongeloofwaardig. Zwangerschapskwaaltjes heb ik nog maar vind het gewoon een raar idee dat als je kindje zo druk beweegt dat je nog niks voelt. Heb natuurlijk wel af en toe wat krampige trekjes net menstruatie pijn en soms steken in me lies maar als dat weg is vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben en vraag ik me af of het nog goed zit. vreselijk dat beangstige gevoel wil dr zo graag zonder zorgen van genieten.
Echt, die angelsound gaat jou geruststellen. Herken mezelf echt in jou (en ik denk wel meerdere vrouwen hier hihi). Heb de angelsound in het begin heel veel gebruikt. Maar op een gegeven moment voel je de kleine elke dag (bij bij was dit rond de 25 weken ergens) en dan vergeet je die angelsound. Dan zit het voor je gevoel wel goed, want je voelt die kleine dan toch bewegen. En als je bewegingen voelt, weet je automatisch, oooh dat zit wel goed. Ik hoop dat je straks met de angelsound lekker kunt gaan genieten van een onbezorgde zwangerschap. Liefs