Ik weet dat vaccinatie topics meestal uit de hand lopen , dus bij deze hou het aub netjes zodat het topic gaat over mijn vraag en niet over wel of niet vaccineren. Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar ervaring met een dagopname in het ziekenhuis voor observatie na vaccinatie.volgende week woensdag word mijn jongste opgenomen zodat ze als het nodig is kunnen ingrijpen als het na de dpkt-hip-heb vaccinatie mis gaat.dit omdat ze bij de eerste vaccinatie heftig reageerde ( flinke zwelling,roodheid, krijsen en als laaste ook koorts). En sinsdien geen vaccinaties heeft gehad.Hopelijk gaat het nu wel gewoon goed maar omdat ik niet veel hierover kan vinden zoek ik hier naar ervaring ( zowel positief als negatief ) alvast bedankt.
Wat heftig zeg. Hebben ze ook onderzocht waar de reactie vandaan kwam? Ik ben zelf pro vaccinatie, maar ben ook van mening dat je geen risico moet nemen als je niet weet waar de reactie vandaan komt. Wel goed dat ze het in het ziekenhuis doen zodat ze direct kunnen ingrijpen indien nodig. Ik heb gelukkig geen ervaring met reactie op vaccinaties. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.
Nee dat heben ze niet.het kan eenmalig zijn geweest maar het kan ook weer gebeuren of erger (hopelijk niet!). De arts die er standaard is wilde ondanks de reactie gewoon verder vaccineren maar gelukkig was de arts die haar vervangt ivm zwangerschapsverlof het roerend met mij eens dat dat geen optie is.en gelukkig de kinderarts ook.
Na zo'n reactie lijkt het me inderdaad wel passend om een dagopname te doen. Wat zal dat eng geweest zijn voor jullie. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik hoop dat er geen heftige reactie zal zijn dit keer.
Jeetje wat heftig. Ik ben pro vaccineren. Maar is het niet mogelijk om nog iets langer te wachten? Is er geen arts waar jullie naartoe kunnen die meer ervaring heeft met heftig reageren op vaccinaties?
waarom denk je dat ze in het ziekenhuis weinig ervaring zullen hebben met heftige reacties op een vaccinatie? Aan het bericht van TO te lezen hebben ouders en arts een bewuste keuze gemaakt om op deze manier te vaccineren, nota bene onder toezicht in het ziekenhuis. Ik heb geen ervaring met vaccinaties maar wel met allergietesten van babies en peuters in het ziekenhuis met een dagopname. Mogelijk komt deze praktijk aardig overeen. Het is vooral veel wachten en natuurlijk hopen dat er niets gebeurt. Je baby zal waarschijnlijk tussendoor ook nog wel slapen, dus.jk zou voor jezelf een boekje meenemen. Wij zaten in een grote kamer met nog een kindje + ouders en 2 verpleegsters toezicht. Het verlies verder allemaal gemoedelijk. De verpleegkundige kwamen zelf periodiek controleren en als wij iets opmerkten moesten we dat tussentijds doorgeven. We kregen ook contactgegevens mee voor als er een heftige reactie zou optreden binnen 48 uur als we weer thuis waren. Succes! Hopelijk valt alles mee en zijn hierna de zorgen weg.
Ja, was een te snelle conclusie van mij inderdaad. Aan de hand van dat ik in mijn omgeving alleen moeders met kindjes ken die er een beetje of niet ziek van worden. Ik dacht dat wat heftiger reageren zeldzamer was.
Dankje wel voor de tip van het boek.als het goed is hebben een kamer voor ons zelf en ik hoop idd dat het vooral rustig blijft. Dit is voor ons ook nieuw, de oudste 2 reageerde nouwelijks op de vaccinaties.
De dagopname is geweest en gelukkig is alles goed gegaan.dus de volgende prikken mogen weer bij het Cb.