Slaap vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetje2015, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Goedemorgen,

Ons meisje heeft van week 8-12 geslapen van 22.00-06.00. Heerlijk we weten dat dit uitzonderlijk is. Met 12 weken paar dagen gerommeld (sprongetje) icm warm weer en meer drinken ( bv op verzoek) verschoven de voedingen.
    Nu is de eerste voeding om 04.00 en de laatste rond 22.00, totaal 7 voedingen, bij heet weer 8.
    We zouden het uiteraard prima vinden om die voeding van 04.00 terug op 06.00 te krijgen. Iemand tips?

Hebben jullie een slaapritueel?
    M. slaapt nu waar ze in slaap valt. Meestal de box, kinderwagen of tula. Ik wil graag meer structuur aanbrengen maar mevrouw maakt echt hazenslaapjes Rn dan kan ik dus letterlijk voor 10 minuten haar op bed leggen.
    Ik zou graag richting een ritme werken. Met de bv komt er steeds meer regelmaat in nu dus nig met slapen. Vind t belangrijk dat ze overdag toch in haar bedje gaat.
    Hoe ziet jullie slaapschema eruit? En een ritueel voor elk slaapje? Of alleen voor de nacht? Ieder slaapje slaapzak aan?

2. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Ik heb hier al vanaf het begin een vast ritueel. En voor de regelmaat en eenduidigheid ook bij elk slaapje. Onze man is nu bijna 9 maand.

Hier gaat onze man naar boven, meestal schone luier, slaapzak aan, speen erin, even samen de gordijnen sluiten, leg hem in bed, geef hem zijn tutpopjes en trek aan het koortje van een muziekuiltje.

Eigenlijk altijd vaste volgorde.
    S avonds voor het slapengaan is het eten, in bad/wassen pyama aan, naar beneden voor een fles en vervolgens even knuffelen of gelijk naar bed met het hiervoor beschreven ritueeltje alleen incl tandjes poetsen:p:D

En heel in het begin deed meneer ook hazenslaapjes, dit werd al snel beter in combinatie met de 4 r'en. (En hij huilde veel doordat hij oververmoeid was, dus wij hebben hem laten huilen toen).

En over het verschuiven van de eerste voeding:
    Ik geef flesvoeding dus is misschien iets anders...maar ik heb ook met de voedingen vaste ritmes aangehouden. Voeden op verzoek werkte hier compleet averechts. Dus hier starte de dag om 7 en eindigd om 7. Dus als hij om bijvb 5 uur kwam gaf ik vaak een halve fles en dan om 7 uur weer zodat we wel weer in het ritme zaten. Vanaf 6 uur probeerde ik hem te rekken tot half 7 en soms lukte dat tot 7 uur.:p
    Ik weet natuurlijk niet hoe dit met bv is.
    Maar wellicht kun je dit ook elke dag een beetje rekken en de avondvoeding eventueel wat later geven.;)

3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik denk dat slapen van 22 tot 6 bij bv heel uitzonderlijk is. Ik gok dat dit beter is voor je productie nu, zou er zelf niets aan veranderen eigenlijk.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Met mijn productie is niks mis .
    Hou zelfs nu nog over

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik geef ook borstvoeding, maar ik voed echt op verzoek. Eerst sliep mijn zoontje ook langer 's nachts, maar de laatste tijd komt hij ook weer rond 3 uur 's nachts. Ik geef er gewoon aan toe, de ervaring leert dat het vanzelf weer gaat verschuiven.

Hier slaapt hij altijd in zijn bedje. In het begin niet, maar toen sliep hij ook elke keer heel kort. Misschien slaapt jouw dochter in bed ook wel langer (minder prikkels). Ik heb een heel kort ritueel. Schone pamper, gordijn dicht, slaapzak aan, in bed leggen, kusje en weggaan.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik voed nu ook echt op verzoek. Maar omdat m. eerst wel lekker doorsliep en nu ineens niet meer hadden we zoiets van wat is er veranderd? Wat kunnen we sturen om dit terug te krijgen. We klagen echt niet maar t ritme van 2 weken terug was nog fijner.

Ik twijfel een beetje over een slaapzak nu t warmer is. Ze slaapt hier prima in met een shirtje met lange mouwen.

Nu ligt ze ook lekker zonder slaapzak onder haar dekentje..

Vanaf welke leeftijd lezen jullie een boekje?

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Volgens mij valt er weinig aan te sturen, maar dat is dan ook gebaseerd op de ervaring met mijn kinderen. Die deden/doen wat ze zelf willen(als baby dan hè).

Slaapzak heb ik bij mijn zoontje standaard, maar anders slaapt hij niet. Als ze zo ook lekker slaapt zou ik het laten.

Boekje lezen doe ik niet aan voor het slapen gaan. Als mijn zoontje moe is, moet ik hem ook gelijk op bed gaan leggen en niet eerst nog van alles moeten doen. Daarom heb ik ook een kort slaapritueel.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ongeveer schema...
    7.00/7.30/8.00 fles
    1.5 uur spelen, daarna naar bedje voor 1.5 uur ongeveer
    12.00 fles
    Vaak wilt hij gelijk daarna slapen voor 2 a 2,5 uur
    Na zijn slaapje spelen
    16.00 fles
    Nu doet hij hazenslaapjes in de box, kinderwagen of op 1 van ons.
    20.00 fles
    20.45/21.00 bedje

Ritueel hebben we niet echt, behalve dat we hem altijd in een slaapzak doen voor de grote slaapjes en hij ligt altijd in zijn bedje.
    Ook geef ik hem altijd een aai over zijn wangetje en zeg hetzelfde 'versje'

Deel Deze Pagina