Dragen.... foto's gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

kunnen jullie me wat foto's laten zien van een juist gedragen kindje in een zelfde soort doek zoals de mijne (tricot snel)? Liefst niet te oud, de onze is nu 2 weken.

Onze eerste heb ik wegens complicaties niet kunnen dragen ook al had ik wel de doek hier, de tricot slen. Toen ik eraan toe was, vond de kleine er niets aan. Dus heb ik het maar gelaten.

Onze tweede heeft duidelijk meer behoefte om erbij te zijn en met twee kindjes is het zeker handig om je handen vrij te hebben.

Ik weet nog hoe de doek te knopen. Heb het nu 2 dagen gedaan met de kleine in een dubbelgevouwen lap, dus in de kikkerhouding. Alleen vind ik het moeilijk om te bepalen hoe hoog ik haar moet dragen... is dat wel makkelijk zo hangend over je borsten denk ik dan...

Enkele vragen:
    - Klopte toch dat je je kindje hoog genoeg draagt als je het op het hoofd kunt kussen, dat het kindje anders te laag hangt?
    - Hoe weet je of de doek niet te strak zit? Want hij moet behoorlijk strak toch?
    - En hoe zit hij niet te los?

groetjes en alvast bedankt

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hoi,

ik heb geen foto's zo bij de hand. Maar het klopt dat je het hoofdje moet kunnen kussen. Te slap merk je denk ik snel genoeg wanneer je het gevoel hebt dat ze valt of niet stevig genoeg zit. Hij moet vrij strak. Als je de baby er tussen kan wurmen zit hij niet te strak denk ik...

nog gefeliciteerd met je dochter!

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik had ooit een heel duidelijk plaatje daarvan gezien, eens kijken of ik hem kan vinden.

Je vragen:
    - Je moet inderdaad het hoofdje kunnen kussen. Lager dragen maakt voor het kindje niet uit maar dat ga jij aan je rug voelen.
    - Zeker een rekbare doek kan eigenlijk niet té strak zitten. Ze moet er zo strak mogelijk in.
    - Ze zit niet te los als jij voorover kan bukken en zij gewoon op haar plek blijft.

En niet in de kikkerhouding met dubbelgevouwen doek maar gewoon de normale knoop voor rekbare doeken gebruiken, die is beter.

4. kleinesara

Nou ik kan dat plaatje even niet vinden. Ik zit nu ook te ontbijten dus weinig tijd om uitgebreid te zoeken. Ik kom erop terug!

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    ByKay instructions | ByKay.com

Ik weet niet of je een Bykay tricot doek hebt, maar hier kun je de instructies vinden. Met plaatje, dus misschien dat je er sowieso iets aan hebt?

6. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Kijk even op de facebook groep: draagpraat.
    Je kunt daar ook foto's plaatsen en advies/tips vragen.
    Succes! Heerlijk he, je kleintje zo dicht bij je dragen:)?!

7. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    ...

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    buitenkant doek zag dit er bij ons zo uit:

Bijgevoegde bestanden:

9. kleinesara

Die foto bedoelde ik, kon hem niet vinden. Hier zie je dus heel goed de meest ideale houding om een baby in te dragen. Rug gebold, beentjes buiten de doek en ondersteund tot in de knieholtes.

10. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    de bykay kun je de beentjes er wel in doen voor de warmte. De kruis zorgt voor de ondersteuning van knie tot knie. de buitenste doek is voor de stevigheid, maar doet niets bij de voeten.
    Ik liet de beentjes er in totdat ze zich ging afzetten. Nu er buiten.

11. kleinesara

Maar met de beentjes erin "zit" ze dus met haar gewicht op de heupen en dat terwijl de heupen nog onderontwikkeld zijn. Die zouden eigenlijk geen gewicht moeten dragen.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Kleinesara heb je zelf eigenlijk wel met een rekbare gedragen? Want bij een rekbare kun je wel degelijk de buitenste baan alleen voor de warmte even om de voetjes trekken. Even kijken hoe het uitkomt.
    Mijn kinderen zijn reusjes, dus bij hun paste dat niet. Maar bij een versvandepers babytje zou het best kunnen hoor.

ts ik adviseer je even t youtube filmpje van webkim te kijken voor een rekbare doek. Heelveel draagplezier

13. kleinesara

Ik heb tot vorige maand alleen maar met een rekbare gedragen. Als je aan een draagconsulent vraagt (vind ik betrouwbaarder dan de gebruiksaanwijzing bij een doek) vertelt ze je dat je beter meteen vanaf de geboorte de beentjes buiten de doek kan doen.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb in het eerste begin ook de beentjes 'in' de doek gehad, en met in bedoel ik idd de buitenste doek erover als een soort dekentje, daar zit totaal geen gewicht op. Maar zodra ze wat groter werd gingen de beentjes vanzelf naar buiten :) (met de tricot slen)

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie voor de vele reacties! Ga me zeker aanmelden bij draagpraat op facebook :)

@ lilly156
    So dat is een duidelijke foto! Alleen het probleem is.... toen ik dat bij mijn eerste dochter probeerde die houding, dan kreeg ik hooguit de knieën even hoog als de heupjes (ik ondersteunde van knieholte tot knieholte). Niet die mooie M houding. Zijn daar tips voor?

@ buitenste baan
    Bedoelen jullie nu de horizontale baan? Of de buitenste (bovenste) schuine?

Heb hier trouwens even een foto... wel moeilijk om met gestrekte armen zo een foto van jezelf te maken haha!
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1653430_622439237821904_676835347_n.jpg
    Op mijn doek staat babylonia als merk. Let niet op de rare knoop onder, ik had veel doek over en omdat onze eerste dochter zich daaraan vast wilde houden om te gaan lopen (valgevaar) had ik die lappen even weggestopt.

Maar de beentjes kunnen er dus beter buiten. Ik denk dat dan ook het probleem van de schuin 'vallende' baby voorbij is. Hij was wel iets te los geknoopt dit keer. Gister was het wat strakker gelukt. Maar toen vroeg ik mij dus af of het niet te strak was.... vandaar vandaag iets losser geprobeerd. Maar moet dus weer strakker.

16. kleinesara

Als ze erin zit even de beentjes voorzichtig omhoog duwen zodat de billen naar beneden zakken.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    De horizontale baan die echt aan de buitenkant zit. De twee schuine zijn voor ondersteuning, het kruis van knieholte tot knieholte.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Ik.moet zeggen dat ik met een geweven doek makkelijker die m houding kreeg dan met de rekbare.

En even goed een goed filmpje kijken, dan ben je een heel eind. Ik vind de foto ebest goed uit zien, al zou hij nog wel wat lager mogen. Dat kun je doen door het kruis wat verder naar beneden te brengen.

maar vooral: geniet van het dragen!!! Niks forceren, maar lekker dragen.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je Taliaa.
    Nog lager dan de foto lijkt mij persoonlijk niet, als je nog een kusje op het hoofd moet kunnen geven. Bij de baby op de foto lukt dit echt nog meet nèt denk ik.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb de indruk dat je nog veel strakker zou mogen knopen, omdat het op je foto lijkt alsof de knoop haast wat los naar beneden hangt.
    Je knoopt 'm echt strak om jezelf heen en dan doe je je kindje erin.
    Maar verder ziet het er goed uit. Lager zou ik niet echt doen idd, hooguit een paar cm :)

Deel Deze Pagina