Groei dreumes - Kinderarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi mede-mama's,

Mijn zoon van 15 maand (geboortegewicht 3200) weegt momenteel 8,9 kilo.
    Zijn gewicht is de afgelopen (6?) maand enorm af gaan buigen van 'zijn' groeicurve. Vandaag weer naar de kinderarts geweest en de afgelopen 3mnd is hij niet gegroeid (100 gram ongeveer). Er zijn de afgelopen maanden vele onderzoeken gedaan, bloed, urine, ontlasting, maagonderzoek, darmonderzoek (hij spuugt al vanaf geboorte ivm reflux) maar dit was allemaal goed.

Het enige wat we weten is dat hij een voedselallergie heeft voor pinda en soja.
    Hier letten we goed op en dit gaat nu aardig goed, spugen neemt af!
    Nu weten de artsen niet wat ze moeten, ze gaan in overleg en over 2wk horen we wat het plan is.

Bij de dietiste zijn we geweest en hij eet prima, meer dan nodig en verbruikt niet meer dan een ander kind.

Nu maak ik me niet heel snel druk om het gewicht en die curve, we hebben nou eenmaal kleine kindjes. En zo ligt is ie nou ook weer niet.
    En ja, er zijn hier vast kindjes die op deze leeftijd nog ligter zijn.
    Maar nu buigt het steeds sneller en meer en meer af, dat hij al 6mnd bijna niet groeit baart me wel zorgen. Icm zijn voedselallergieen (dus vaak eenzijdig eten)
    En ook wat de artsen verder nog willen bekijken ben ik heel benieuwd naar.

Heeft iemand een soortgelijk verhaal en tips/ideeen/adviezen/ervaringen?

Iemand

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb ook een kindje met een afbuigende groeilijn geboren met 3700 gram en nu met 2,5 jaar 10 kilo de. Kinderarts maakt zich geen zorgen

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Die van ons dus wel ..

Icm de allergieen en de reflux bedoel ik dus.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb helaas geen tips voor je.
    Mijn zoontje was de laatste keer maar 25 gram gegroeid in 3 maanden, maar daar maakten ze zich niet druk om. Gewoon wat extra boter smeren op zijn brood en volle melk geven. Hij woog toen 9035 gram (14 maanden).
    Maar hij volgt wel zijn eigen lijntje redelijk (de ene keer meer dan de ander).
    Ik snap wel dat je je zorgen maakt dat hij opeens minder gaat groeien. Hoe vind je dat hij het verder doet? Is hij wel een beetje energiek?

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook kindjes met afbuigende groei.

Mijn oudste groeide altijd op de -2 lijn. Door chronisch ziek zijn begon zij enorm af te vallen omdat ze alle voeding die ze binnen kreeg verbruikte tegen het ziek zijn en dus niet meer om gewicht aan te komen. Uiteindelijk heeft ze een tijdje sondevoeding gehad om dr op gewicht te brengen en daardoor weer meer weerstand op te bouwen en uit die spiraal te komen. Dit heeft toen goed geholpen. Ze groeit nu op de -2.5 lijn krapjes aan maar ze schommelt er of net onder of erop en daar is de arts tevreden genoeg over (dus geen zorgen meer).
    Haar lengtegroei ging wel altijd goed die heeft niet stil gestaaan.

Mijn jongste heeft een afwijking aan haar slokdarm en net als haar zus een slecht afweersystheem, voor zij volledige sondevoeding kreeg boog ze extreem af van dr lijn en viel ze ook af. Maar dit had een duidelijke oorzaak. (Ze droogde ook ongeveer elke maand uit enzo) zij kan en mag geen (dun) vloeibaar zelf drinken, eten kost haar ook veel meer moeite dan andere kinderen. Zij zit nu flink onder haar eigen lijn maar is veel ziek geweest dus de arts wil t nog even afwachten of ze het zelf weer kan herstellen.
    Lengte groei gaat wel goed.

Een vriendin van mij haar dochter groeit vrijwel niet in zowel lengte als gewicht. Die blijkt een groei hormoon deficientie te hebben. 3jr 9.9 kilo en 83 cm.

Wat ik kan zeggen is dat het heel fijn is dat de artsen het sirieus nemen, zover mijn ervaring schikken ze niet zo heel snel van een afwijkende groeicurve, blijkbaar is er bij jullie wellicht meer aan de hand anders maken ze zich geen zorgen dnk ik.
    Kan t zijn dat er nog meer allergieen meespelen dan tot nu toe uit de tests is gekomen?

6. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter hangt al sinds half september op hetzelfde gewicht. de kinderarts maakte zich nog geen zorgen omdat ze nog wel in verhouding was. nu groeit ze in de lengte wel door maar in dr gewicht niet. en als ze een keer wel 100 gram groeit, is ze twee weken later weer 250 gram kwijt. Schiet dus nog niet op. Ze kreeg altijd 2 zakjes forlax per dag om te kunnen poepen, ze is nu sinds 3 weken aan de diarree. Eerder is ze al getest op oa glutenallergie maar hier kwam niks verontrustends uit. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken, over 3 weken mag ze weer naar de kinderarts, ik ben benieuwd wat die zegt. Ik heb de vorige keer al mijn zorgen geuit bij haar, en nu is ze alweer bijna 2 maanden niet gegroeit. (ze is nu 8700 gram bij ongeveer 77 cm)

Deel Deze Pagina