Al heel wat jaren heb ik een droom die door 2 auto-ongelukken in de kelder beland is. Maar nu wil mijn man deze droom voor me waarmaken en gaan we er samen voor. We gaan proberen een mooie/goede kennel van de grond te krijgen. En om daar mee te beginnen hebben we al goed informatie en tips opgevraagd. En sinds gister zijn we trotse eigenaar geworden van deze prachtige dame, nu 5 weekjes. Bekijk bijlage 356226 Ik ben zo blij met ML, dat hij samen met mij, mijn droom wil verwezelijken, iets wat ik al bijna opgegeven had. Ik heb zoveel tegenslagen gehad dat hij vond dat het tijd was om iets voor me te doen waar mijn hart ligt, werken met honden (ras: Landseer). Ik wilde even mijn vreugde kwijt en jullie laten zien waar onze hart aan verloren is gegaan
Wat een mooie hond, kon het ras overigens helemaal niet! Waar moet ik aan denken qua grootte/karakter?
Qua grootte varieert het. Wij hebben een reu van 5 jaar, die is nu 80 cm schofthoogte en weegt ongeveer 74/75 kg. Een teefje wordt ongeveer 72/74 cm schofthoogte en wegen gemiddeld 60/65 kg. Een groot ras dus. Deze honden staan bekend om zijn kindvriendelijkheid en zachtaardigheid. Ze waken alleen als het echt moet, en ze zijn dol op zwemmen (reddingszwemmen). Ze luisteren goed naar hun baasjes en accepteren snel nieuwe dingen. En ze zijn onnoemelijk lomp . Het is een ideale gezinshond als je met grote honden om kan gaan (bij goede kennels geven ze een pup niet zonder intake-gesprek af).
Dat klopt, ze zit ook nog bij de moeder, we moeten geduld hebben tot 24 november (dan is ze ruim 9 weken)
Ze is al Aura (A-nest) genoemd, en deze naam houden we ook aan (mag natuurlijk worden wat je zelf wilt)
https://www.google.nl/search?q=landseer+puppies&client=firefox-a&hs=eBs&rls=org.mozilla:nlfficial&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OexkUomWAerZ0QX2_4DoBQ&ved=0CC0QsAQ&biw=1280&bih=697 Mooie pup, hier even wat foto's voor de rest. Is een mooi ras.
Leuk, heel veel succes! Mijn moeder, rugpatiente en ook veel tegengeslagen gekend heeft een eigen cattery van Noorse boskatten. En met succes, want vanuit heel Nederland, maar ook het buitenland komen mensen bij haar. Ze kan en mag niet werken, maar dit kan ze dan nog en ze leeft er helemaal voor. En als het even niet zo goed gaat, dan helpen we gewoon. Nogmaals veel succes, ga ervoor!
Voor degene die het willen weten, Dit is onze volwassen Landseer reu (die over een week gecastreerd wordt) Bekijk bijlage 356239
Wat een mooie stap Die pup is zo schattig, echt een dotje. De volwassen hond ziet er ook mooi uit zeg.