Babboe BIG bakfiets kleuterzitje? Kussens?

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieJ, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik heb besloten de babboe big bakfiets nieuw te kopen met 3 wielen. Er komen daarna een groot aantal keuzes aan extra's en ik vroeg me af of iemand mij hierin kan adviseren wat echt handig is nu met een kind van bijna 3 jaar en een baby van 4 maanden? Ik hoop ooit ook een 3e te krijgen dus vandaar de keuze voor 4 zits. En ik ben bang om te kiepen!

Ik heb zelf al bedacht de babyschaal niet te nemen maar een peuterschaal vanaf 8 maanden. Ik ga toch eerst oefenen alleen, en daarna met de oudste etc..

Verder leek me een regenhoes ook wel een goed idee, en de tent uiteraard.

Ik vroeg me alleen af voor mijn 3 jarige die wel vrij lang is, ruim een meter, zal ik een kleuterzitje nemen of gewoon alleen de kussens? Of allebei? Of zitten ze ook prima op de (harde?) bankjes?

alvast bedankt

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

oh en voor ik het vergeet, ik neem niet de elektrische dus is 7 versnellingen dan aan te raden ipv 3?

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik heb de city maar kan je echt wel helpen met je vragen.

Als baby vervoerden we Rune in de maxi cosi met zo.n speciale houder. Als dreumes in de peuterschaal en nu is hij 2,5 en zit al zeker een half jaar op het bankje met de stoere amouflagekussens. Ik zou zelf niet voor het kleuterzitje gaan maaaaar je kunt geen babyschaal of peuterschaal op het kussentje zetten volgens mij. Maar jij hebt twee bankjes toch? Dan kun je op de ene bank een kussen doen en op de andere een babyschaal en een kleuterzitje.

De tent is ideaal, de regenhoes is hier niet nodig want hij staat binnen.

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Mijn zoontje van drie zit gewoon op de bankjes, zonder zitje of kussen.

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik zou voor 7 versnellingen gaan oh en trouwens, je kiept echt niet om met de city hoor. Zit er regelmatig met twee en vroeger ook met drie kindjes in en dat gaat goed.

6. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt voor de elektrische gaan. Ik kwam echt niet vooruit zonder! Heel zwaar. Maar misschien ben ik wel een zwakkeling! Later ombouwen (zoals ik dus) kost echt een fortuin, helaas. Maar nu is de mijne dus elektrisch, een genot! Ik geniet nu weer van het fietsen met mijn kindjes.
    Ik heb de kussens bij Home | Kajole besteld. Veel meer keus en goedkoper.

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    #7 GaiaGaia, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
    Wij hebben de babboe big met zeven versnellingen.

Wij hebben eerst de babyschaal gebruikt plus het dreumeszitje (is haast hetzelfde als de schaal, maar dan rechtop)
    De jongste was drie maanden toen ze voor het eerst meeging, dus liet ik haar liever liggen ipv zitten.
    Handig is dat deze twee naast elkaar op het bankje kunnen en je dus genoeg plek overhoudt coor boodschappen en andere troep:)
    Ook vind ik het fijner als ze allebei dezelfde kant op kijken, vooruit in ons geval.

Wij vonden dat de houder coor de maxicosi te veel ruimte innam, daarom hebben we daar niet voor gekozen.

Toen de jongste te oud werd voor de schaal ging zij in het dreumeszitje en de oudste in het kleuterzitje wat we naast het dreumes zitje hebben gezet.
    Hiervoor gekozen omdat ze dan nog steeds naast elkaar kunnen zitten.
    De kussens onder de schaal of dreumeszitje gaat niet omdat je die zitjes aan de bankjes vastmaakt.

We hebben nu ook al de kussens voor als ze weer wat ouder zijn.

Ook hebben we het zonnedakje en de regentent. Het zonnedak gebruik ik eigenlijk nooit. Bij mij zit de regentent er altijd op.
    Als het regent rits je alles dicht zodat ze helemaal droog zitten en als het mooi weer is kunnen alle kanten opengerold worden, behalve het dak zodat ze toch een beetje beschut tegen de zon zitten en het niet warm hebben omdat alles open is.
    Zonnedakje zou ik niet doen dus.

Als je van plan bent lange tochten te gaan maken zou ik toch een trapondersteuning overwegen, zeker omdat je er drie kinderen in wilt gaan vervoeren ( het er later op laten zetten kost veel meer geld, dan hem in eerste instantie met ondersteuning te bestellen)
    Ik vind het nu nog wel te doen hoor, het is even wennen en conditie opbouwen, maar als ik EN de twee meiden EN boodschappen EN nog een buggy in dat ding vervoer, moet ik echt niet uren hoeven fietsen, want dan moet ik aan het zuurstof :D

Ik ben er trouwens superblij mee!!!:)

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

En de bakfietshoes? Zouden jullie die bestellen of gewoon een goedkopere hoesachtig iets zoeken? Het tikt zo aan allemaal...

9. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Wij hebben de hoes wel, maar de bakfiets staat altijd in de garage en ik gebruik hem bijna dagelijks, dus die hoes zit nu nog steeds in de verpakking :)
    Als ik de fiets niet in de garage zou kunnen stallen dan zou ik de hoes wel gebruiken, maar nu dus niet.

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij hebben er net eentje aangeschaft vanwege de iets-groter-dan-verwachte gezinsuitbreiding die eraan zit te komen. Onze zoon van 2 zit in een kleuterzitje, dat gaat redelijk, maar soms schuift hij onderuit en moet ik hem recht zetten.
    Voor de beebs hebben we op marktplaats twee babyschalen gekocht, je betaalt voor een nieuwe echt belachelijk veel voor een stukje schuimplastic.
    Verder hebben we een regen-afdekzeiltje gekocht, zijn we blij mee want het zeiltje dat je ervij krijgt is niet waterdicht. Een regentent en een zonnetent hebben we ook gekocht.
    En stickers voor op de bak, superleuk! Niet bij babboe maar als je googled vind je sites die veel meer keuze hebben.

Trapondersteuning hebben we ook overwogen, maar is zooooveel duurder dus niet gedaan. Nu, met de tweeling op komst, is het zwaar trappen, maar straks zal het beter zijn. Wel 7 versnellingen genomen!

Deel Deze Pagina