dragen jullie kinderen longsleeves in de herfst/winter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb voor mijn zoontje meer longsleeves dan echte truien in zijn kast omdat het de afgelopen winters nooit écht lang koud is geweest aan één stuk door. Gelukkig heeft hij het (tot nu toe) elk jaar prima gevonden. Voor komend najaar heb ik een aantal longsleeves van Retour liggen, die zitten hem goed. Openhangende blouses of vesten daarentegen irriteren hem altijd mateloos met spelen dus die draagt hij bijna nooit. Als we deze winter opeens twee maanden lang -10 krijgen kan ik altijd nog extra warme truien bijkopen denk ik maar (als we vaak naar buiten gaan - zoontje houdt van sneeuw). Thermo ondergoed heeft hij wel bedenk ik me net :p

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier vooral longsleeves met een hemd eronder en een trui alleen als het heel koud is. Mijn dochter van 3.5 wil zo min mogelijk prullen aan haar lijf dus liever geen vestjes of spijkerjasje helaas. Hier heeft ze uitgesproken smaak. Liefst jurkjes en rokjes met tule. Maillot en laarsjes. En het liefst met roze.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    Hier worden juist vooral longsleeves gedragen. Mijn zoontjes zijn allebei heel smal en zo'n longsleeve sluit gewoon mooier aan. Een trui slobbert bij hun al snel.
    Onder een blouse dragen ze gewoon een hemd of T-shirt. Lange mouw onder lange mouw lijkt me echt niet comfortabel, ze hebben dan ook nooit rompers met lange mouwen aangehad.

4. Blaagje

Blaagje Lid

19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Zo herkenbaar!!

Longsleeves zijn hier idd vooral praktisch met spelen en ook liever niet te veel eroverheen. Helaas wil mijn moeder nog wel eens ijverig een kriebeltrui voor ze breien. Snel mee op de foto of meegeven als ze daar logeren (gaat zij de strijd maar met ze aan).

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Is ook wel weer heel leuk als je kind zo'n eigen smaak heeft.
    Ik ga ook over allerlei grenzen, wat ik vooraf nooit bedacht had.
    Mijn zoontje heeft hele leuke petten en hoedjes. Eentje van iemand gehad die er vreselijk uitziet. En welke wil hij altijd op.... juist die haha.
    Lekkere eigenwijze wezens zijn het :roflmao:

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn jongens dragen vooral veel longsleeves. Mijn dochter soms onder een mouwloos jurkje. Maar die heeft liever een vestje of bolero er overheen aan. Mijn dochter houd niet van broeken, dus die heeft wat minder broeken en shirtjes.
    In de winter dragen we allemaal truien. Dan vind ik een longsleeve echt te fris.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook longsleeves, vind ze ideaal.. Idd niet met een korte mouwen ding er over! Maar gewoon zo, als het nog niet zo koud is (evt hempje of rompertje er onder), of met een trui er boven of blouse.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook veel longsleeves hoor, zoon heeft het niet zo snel koud. Truien inderdaad alleen als het vriest ongeveer. Onder een trui gaat vaak gewoon een hemd of soms een t-shirt als dat mooier staat. Onder een overhemd gaat een t-shirt met korte mouw.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Oudste draagt altijd longsleeves in de hefrst en het voorjaar, in de winter altijd capuchontruien (die hebben vast een ook sjiekere naam :D )
    Dochter draagt longsleeves, als ze een broek of rokje draagt, maar ze draagt ook vaak een jurk, daar heeft ze dan een vestje of jasje overheen, en niks eronder (behalve haar hemd).
    De jongste draagt altijd longsleeves als het frisser is. Zelf hou ik helemaal niet van blousjes, de oudste weigert ze sowieso aan te doen, en de jongste krijgt ze dus niet aan van mij, en een vest vindt de jongste niet fijn, hij vindt dat dat een jas is, en trekt hem altijd uit zodra we ergens binnen komen. Dus gewoon longsleeves.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoody:roflmao:

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    haha, thnx, ik kende het woord, maar koppelde het nog niet aan die truien :D Rare buitenlandse namen ook voor gewone Hollandse kleding :roflmao:

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.350
    10.310
    113
    Hier ook longsleeve maar niet ergens onder, hij heeft het altijd warm en loopt zelfs in de winter op blote voeten (binnen)
    We hebben er een leuke print op staan (geen schreeuwerige disney, al zou hij toch wel heel graag een buzz lightyear willen hebben hehehe)

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik dacht vroeger ook: mijn kind krijgt niet van die prints aan,
    Maar inmiddels heb ik een zoontje met een heel eigen smaak en een goed ontwikkeld karakter :D ;). Je kan hem niet gelukkiger maken dan wanneer hij zijn Cars tshirt aan mag, én een cars hemt én een Cars boxer....

En dat terwijl er zulke leuke shirts in de kast liggen, maar hij wil als het even kan elke dag hetzelfde shirt aan met die ene print. En.... als het te koud is, dan heeft hij zelf bedacht dat dat tshirt wel over een longsleeve heen kan.

Als je hem daar zooooooo gelukkig mee maakt, ga ik echt niet zeggen dat hij dat shirt niet aan mag. Als het shirt in de was is, moet hij iets anders aan. Dan is het 's ochtends een grote teleurstelling, en vraagt hij of ik snel de was wil doen zodat hij dat ene shirt weer aan mag.

Ik kan er niet wakker van liggen. Zeker niet als hij trots aan iedereen zijn mooie shirt laat zien :)

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ze dragen hier vooral jurkjes, maar anders bv. een longsleeve met rokje. Vestje trekken ze uit (en dat vind ik vaak te koud in de winter als ze er korte mouwen of helemaal geen mouwen onder aan hebben) en trui vinden zij te warm. Blousjes vinden ze niet fijn, tenzij ze van tricot zijn, dan gaat het, maar al die knoopjes zijn een uitdaging (voor de jongste en de oudste boeit het niet, dus die loopt er dan bv. na de gym niet zo netjes bij, heeft dus niet mijn voorkeur ;)).

15. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier een kast vol z8 toch wil mijn dochter het liefst de 4.99 zomerjurkjes van H&M aan. Jammer voor mama dus.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier voorheen ook altijd een longsleeve met T-shirt.
    Nu dragen ze vooral T-shirts met een vestje of alleen een shirt met lange mouwen evt. met bodywarmer/gilet.

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.628
    113
    Hier juist heel veel longsleeves, openhangende vestjes of overhemden vinden ze alleen maar lastig met spelen en dikke truien dragen ze echt alleen met heel koud weer. Ideaal juist, die longsleeves. Ik koop ze graag van Retour, Cars denim, Name it en Next, en daarbij ook gewoon 'verschrikkelijke Disneyprints', omdat mijn jongste nu eenmaal heel erg gelukkig wordt van een plaatje van Bliksem McQueen op z'n shirt. En m'n oudste is dol op dino's, draken en monsters. Die krijgt hij van mij dus ook gewoon op z'n shirt. Ik begrijp nooit zo goed waarom daar zo moeilijk over wordt gedaan, een kind is toch geen mode item..? Zolang ik de kleding die zij leuk vinden maar een beetje kan afwisselen met wat ik mooi vind, dan vind ik t prima.

Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina