dragen met een spreidbroek.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vegeta, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vegeta

vegeta Lid

22 jun 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo.

ik lees nu al een tijdje mee en heb nog geen aanleiding gehad om zelf te reageren of een onderwerp te starten maar nu is er toch een brandende vraag waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

Mijn dochter heeft lichte heupdysplasie vanwege stuitligging en ze krijgt volgende week een spreidbroek aangemeten. Ze is nu 4 maand en hoeft als alles goed gaat 3 maanden de broek aan.

Nu is ze gewend om gedragen te worden (tricot slen) door mij. Ik vraag mij af of deze doek wel geschikt/handig is met een spreidbroek. Ik zal het zelf uittesten volgende week maar wellicht heeft iemand hier ervaring?

Wat ik zoek is een niet te knopen systeem die en handig/ergonomisch is met spreidbroek en voor anderen makkelijk te hanteren is. (oma gaat niet een baby met spreidbroek op haar rug vastknopen)

iemand tips?

alvast bedankt.

2. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Met een draagdoek heb ik geen ervaring maar wij gebruiken de mini chair van mini monkey in de trip trap stoel. En dat gaat perfect in combinatie met een spreidbroek (pavlik). Ik heb gehoord dat dat merk ook draagdoeken heeft, misschien kun je daar eens naar kijken.

Succes ermee!
    groetjes Loes

3. vegeta

vegeta Lid

22 jun 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag loes

Bedankt voor het meedenken. Had zelf nog niet nagedacht aan stoelen maar inderdaad daar is ze straks ook aan toe. Zal eens even kijken of het wat voor ons is.

Iemand anders nog met ervaringen?

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb zelf een Manduca. Geen ervaring met een spreidbroekje, maar dit is wel een hele fijne drager die ook gemakkelijk voor anderen te gebruiken is!

Kijk eens op www.babybij.nl daar kun je ook draagzakken huren om te kijken wat past!

5. vegeta

vegeta Lid

22 jun 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey bedankt voor de link leuk.

vind het wel prijzig om te lenen maar het is wel een goed alternatief hmmm. ;) de manduca

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb wel eens gehoord dat de spreidbroek dan uit mag. Maar misschien kun je dat aan je arts vragen?
    Ik weet dat een manduca vrij breed is, eigenlijk voor een kleintje aan de brede kant. Dus misschien is dat wat voor je?

7. vegeta

vegeta Lid

22 jun 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze mag de spreidbroek drie maal 1 uur af per 24 uur. Ik ga zeker overleggen of een goed draagsysteem eventueel een vervanger zou kunnen worden voor de spreidbroek.

ga mij eens verdiepen in de manduca. zou een mei tai ook iets kunnen zijn? ziet erg fijn uit.

Deel Deze Pagina