Zoon beschuldigt van bijten, ik twijfel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanR, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Toen ik mijn zoontje vanmiddag van school ging halen werd ik aangesproken door een andere moeder. Of mijn zoontje weleens thuis iets zegt over haar dochter. Nou uhm nee niet echt zei ik. Ja want haar dochtertje heeft al.3 x gezegd dat mijn zoontje haar zou hebben gebeten:$ . Oké dacht ik. Nee nooit wat over gehoord zei ik. Zij had het aan de juf gevraagd maar die had niks gezien. Heb tegen de.moeder gezegd dat ik het wel even aan mijn zoontje zou vragen vanmiddag.
    Nou ik dus vanmiddag aan.zoontje vragen wie zijn vriendjes zijn, of die sommige kindjes niet zo aardig vind enzovoort. Ik vroeg aan hem doe je weleens kindjes slaan hij zei ja 1x een jongentje( dit wist ik.al) nou kwam erop neer dat hij zegt nooit een kindje te hebben gebeten. En ook zegt hij als dat gebeurt moet je stop hou op zeggen of naar de juffrouw.
    Oftewel ik geloof mijn zoontje eigenlijk wel dat hij.niet heeft gebeten. Ook doordat de juffrouw zegt dat ze niks heeft gezien (3x niet!) En zoontje en dochter hebben hier ook.weleens ruzie, maar hij bijt nooit echt nooit!
    Maar toch vind ik het raar dat dit.meisje 3x heeft verteld dat ze gebeten is door hem.

Wat moet ik hier mee doen? Gewoon moeder zeggen dat hij zegt niks gedaan te hebben en klaar?

2. adi

adi Niet meer actief

Uit vriendelijkheid zou ik nog een keer met haar praten. Wellicht met kinderen en juf erbij, zodat haar dochter precies kan vertellen wat ze bedoelt.

Dit zou ik overigens alleen doen als dat meisje heel erg zit met dat bijten. Als het kind het allang vergeten is, zou ik het kort met de moeder afstemmen en verder vooral niet groter maken dan het is.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou hoogstens nog een keer zeggen dat je met hem over bijten en ander vervelend gedrag in het algemeen hebt gehad. Verder niet meer ingaan op of hij het wel of niet heeft gedaan, dat wordt toch een welles-nietes verhaal en daar komt niemand verder mee.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Tsja met bijten heb je over het algemeen toch tandafdrukken, en dus ook een huilende/gillende andere partij...het is 1 van de weinige dingen die behoorlijk snel opvallen (huilende kleuter plus een tandafdruk) en de gemiddelde juf zou dit dus heel erg snel moeten zien.

Misschien kan je eens vragen of zij aan haar dochter wilt vragen wanneer jouw zoon gebeten zou hebben, misschien was het net bij iemand anders en weet de juf nergens van.
    Kans is ook aanwezig dat er iets anders is gebeurt, jouw zoon als voorbeeld bvb, en dat het in het hoofdje van het andere kind een heel verhaal geworden is (mijn dochter heeft dat soms ook weleens, ze bouwen er een hele wereld om heen)

5. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    nou heb even met de juf gesproken. Haar was helemaal niks opgevallen.
    Ze zei dat mijn zoontje weleens in 'het heetst van de strijd' af en toe slaat, maar hij heeft nog nooit gebeten. Maar ze gingen er even extra op letten.
    Ook nog even met een andere moeder gesproken waar mijn zoontje geregeld speelt, zij zei ook nee hij heeft nog nooit gebeten weleens geslagen maar verder niet.

oftewel ik denk dat het niet gebeurd is, of het was niet mijn zoontje geweest. En net wat Sylvia29 ook zegt bijten doet inderdaad flink pijn en zou je meestal wel een plek van hebben.

Spreek vanmiddag nog wel even met de moeder van het desbetreffende kindje, maar ga er verder geen discussie over voeren.
    Vertel gewoon wat mijn zoontje heeft gezegd en dat de juf extra op zou letten.
    bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tja lastig

Ik weet uit ervaring ( en niet alleen bij mijn eigen kind) dat ze soms dingen verzinnen.

En dan kan jou zoontje misschien de waarheid niet zeggen...maar dat meisje kan dat ook.

Ik zou er niet teveel gedoe om maken en het aan de juf verder over laten.

Je kunt zelf natuurlijk een algemeen gesprek hebben met je zoon over pijn doen et cetera...

En wat je zelf ook al zegt...de juf laten oplossen en dat aan die moeder zeggen.

Deel Deze Pagina