Opnieuw even over Geertgen kliniek

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Esther15, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Voor de geïnteresseerden,

Ze belde me net op om alles helemaal uit te leggen. Heel verhaal, maar ze draaien gewoon door en de currator gaat op zoek naar een overname/doorstart. Maar dat duurt nog wel even aangezien het pas sinds gisteren bekent is.

Verder geven ze om 16:30 vandaag een persconferentie op omroep Brabant en tevens zal deze op hun site komen te staan zoals mij verteld is.

Verder ben ik met mijn verzekering (CZ) bezig om uit te vinden of zij hun contract met het Geertgen gaan behouden, maar daar wordt ik nog over terug gebeld.

In ieder geval komt er dus om 16:30 uur nieuws van hun kant.

Dit is gewoon even ter info.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Voor alle gedupeerde is dit een nachtmerrie lijkt me!
    Heel veel sterkte.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het zal me benieuwen, hopelijk pakt het voor jou positief uit.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dank je wel.
    Ik ben net teruggebeld door CZ.
    Aangezien we pas gaan voor de intake raden ze het ons in principe af.
    Dit omdat er nog zoveel onduidelijkheid is of er een overname/doorstart komt. En als die er al komt moeten de voorwaarden hetzelfde zijn voor een nieuw contract.
    Sta je dan...........wat te doen, wat te doen.........toch naar intake gaan al is het maar voor de informatie of gelijk aanmelden ergens anders en weer 3 maanden op een wachtlijst gaan staan.......

5. TempusFugit

En je mag maar bij één kliniek tegelijkertijd aangemeld staan voor de verzekering? Dat je je ergens anders ook aanmeldt en als het toch goed blijkt te gaan met het Geertgen, dat je dan afbelt?

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dat weet ik eigenlijk niet.
    Er is net geen persconferentie geweest dus dat begint al weer lekker.
    Ik heb aan CZ gevraagd of de kosten van een intake wel vergoed worden.
    Het blijkt zo te zijn dat de intake bij de vergoeding van de behandeling wordt getrokken. Ze raden het dus echt af om te gaan om eventuele kosten te voorkomen als het contract niet wordt verlengd.

Dat is wat ik nu weet en ik moet nu gaan beslissen wat ik ga doen morgenvroeg.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou gewoon gaan. Als patiënten nu weg blijven komt er niets meer aan inkomsten binnen ;)

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Na lang twijfelen hebben we afgezegd. Wij zijn nu net niet zo rijk om dat risico te lopen at we alles zelf moeten betalen.
    Misschien is het een stom idee van ons, misschien heel slim.
    Ik weet het nu gewoon ook niet meer en we zullen opnieuw moeten beginnen.

En het heeft niks met het aantal mensen te maken, maar met het feit dat CZ niet kan garanderen dat ze hun opnieuw contracteren en dan moet je dus uiteindelijk alles zelf betalen.

Echt, ben even flink humeurig en verdrietig nu. Waren we eindelijk aan de beurt......

9. TempusFugit

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Nu moet je wel weer wachten en dat is gewoon kl*te natuurlijk, maar dan ben je wel gegarandeerd van je behandelingen (als het goed is), anders was je misschien nog voor onaangename verrassingen komen te staan en dan had je alsnog opnieuw moeten beginnen.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het maakt niet heel veel uit: wel of geen contract. Je zult gewoon (een groot deel) van de verzekering terug krijgen, je zult het alleen moeten voorschieten. Maar goed, je hebt je keuze gemaakt ;)

Hopelijk kun je snel ergens anders terecht.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je een restitutiepolis van cz hebt wordt gewoon alles 100% vergoedt, ookal hebben ze strax geen contract meer.

Maar ik kan me voorstellen dat je liever even afwacht wat er gaat gebeuren. Voordeel is dat er bij Geertgen nooit lange wachtlijsten zijn (nu al helemaal niet denk ik) dus je kunt je zo weer opnieuw aanmelden.

Ik schrok gister toch wel ff van het bericht hoor! Ik heb me altijd heel fijn gevoeld bij de kliniek en nu net zwanger mbt Geertgen..

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.981
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat vervelend voor je Esther, als je al zo'n traject in moet en dan dit er nog bij. Sterkte!

13. Joy85

Joy85 Niet meer actief

#13 Joy85, 22 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2014
    Als je een restitutie polis hebt dan heb je keuze vrijheid betreft zh of kliniek. En dat wordt gewoon vergoed.
    Ze zijn al met een zeer geintresseerde in gesprek voor overname

14. Joy85

Joy85 Niet meer actief

#14 Joy85, 22 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2014
  15. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dank jullie wel dames, ook voor de link.
    Zoals ik al zei, ik weet niet wat wijsheid is op dit moment.
    Vriend en ik gaan het er nog maar eens over hebben als die vanavond van het werk thuis komt.
    Ze kunnen wel allemaal zeggen dat alles goed gaat komen, maar wat als het niet zo is? Los van het financiële is het emotionele dan natuurlijk ook behoorlijk heftig. En IVF is al een heftig iets van zichzelf. Ik weet niet of ik die onzekerheid er wel bij wil hebben.

Het is voor ons wel zo dat we nog andere opties hebben gelukkig, maar dan wel weer die stomme wachtlijsten.
    Maar goed, kop omhoog, schouders eronder en verder!

16. Joy85

Joy85 Niet meer actief

17. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    dat had ik inderdaad ook al gelezen, maakt het er niet makkelijker op.
    Maar ja afspraak is al geannuleerd dus kan er vandaag toch niks meer aan veranderen.

18. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Het is de uitzending van vanavond op omroep Brabant. Onderaan de pagina van de link kun je de video starten

19. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    owh ok haha, dank je wel. Ga zo even kijken dan.

Edit, klinkt wel hoopvol, maar ja geen zekerheid. Zal het er nog eens met vriend over hebben wat we gaan doen nu.

Deel Deze Pagina