Bedankt, Frannie! Wasmachine Ik heb de link gelezen. De medische onderbouwing zou zijn dat een beha je lymfekanalen dicht drukt en dat daardoor de afvoer van het lymfevocht verstoord wordt. In bijvoorbeeld deo zitten chemicaliën en doordat die afvalstoffen niet weg gevoerd kunnen worden, zou er daardoor een verhoogde kans op borstkanker zijn. Dat is echt pure onzin! Borstkanker ontstaat in je borst en verspreidt zich daarna naar de lymfeklieren in je oksel. Deodorant breng je in je oksel aan en niet op je borst. Een tumor ontstaat niet eerst in je oksel en gaat dan naar de borst, dat is de omgekeerde volgorde en onmogelijk. Als er een uitzaaiing in je oksel zit, moet er ook iets in je borst aan dezelfde kant zitten en komt de kanker daar vandaan. Welke andere chemicaliën en afvalstoffen, waarover ze het hebben, die in je borst zouden moeten rondzweven, zou ik niet weten. En ik geloof ook niet dat er chemicaliën in deodorant en douchegel zitten, die zo diep in de huid doordringen dat het in je lichaam gaat zweven. Er is trouwens in het verleden al lang aangetoond dat er geen verband is tussen het gebruik van deodorant en borstkanker. En hoe zit het dan met bijvoorbeeld strakke broeken? Er zitten ook lymfeklieren in je liezen. Dan zou je door strakke broeken te dragen ook een grotere kans moeten hebben op andere soorten kanker in die regionen. Maar zoals ik al schreef: Antropologen zijn niet medisch opgeleid. Ik vind het dus heel erg vreemd dat ze op de stoel gaan zitten van oncologen en wetenschappers die onderzoek doen naar het ontstaan en behandelen van kanker. Antropologen weten totaal niks van groeifactoren van cellen, het wel of niet gevoelig zijn voor bepaalde hormonen, bepaalde eiwitten die meespelen (HERneu), genetische factoren. Het is dus van de zotte dat ze met zo'n statement komen. Eigenlijk zouden zulk soort mensen vervolgd moeten kunnen worden, want het is kwetsend en veroorzaakt bij heel veel mensen onrust. Of mensen denken juist: O, dan doe ik lekker geen beha meer aan waardoor ik imuun geworden ben voor borstkanker. Waardoor vrouwen vervolgens minder oplettend zijn, niet op tijd naar een arts gaan, waardoor de prognose slechter wordt en het aantal patiënten juist stijgt. Dus in alle opzichten een hele kwalijke zaak!:x
Bedankt voor de uitleg! Ik dacht ook al: ik draag nota bene sokken met elastiek erin, hoe moeten mijn enkels er dan wel niet aan toe zijn..
Die van mij zijn zo klein dat het niets uit maakt of ik een bh aan heb of niet, ik heb ook een bh aan zodat het nog wat lijkt zeg maar. Maar het ondersteunt niets, knijpt niets af, want er valt weinig af te knijpen Gelukkig deden ze wel waar ze in principe voor zijn, melk maken