Is in Scandinavie heel normaal. En in NL komt het ook wel vaker voor. Als het veilig is, waarom niet? Gezonder dan in een bedompte slaapkamer waar nog 6 baby's liggen.
Super gezond. Hier hebben ze Allemaal veel buiten geslapen ook in de winter. In Groningen hebben ze ook lutje potjes ideaal met de kleintjes
Oo echt?! Haha dat wist ik niet, vond het eigenlijk een beetje bizar. Ik heb zoiets ook nog nooit eerder gehoord en wist ook niet dat dat dus kan.
Ik werk in de kinderopvang en daar doen wij het ook. Is heel normaal. De kinderen slapen heerlijk. Als ouders aangeven het niet te willen doen we het natuurlijk niet, maar we houden de kindjes goed in de gaten. We hebben kinderen die buiten veel beter slapen dan binnen.
Hier ook heel normaal hoor, ik heb stage gelopen bij verschillende kinderopvang en veel hadden zo'n bedje. Een lutje potje noemen ze het hier (Friesland.) Zelfs in de winter met vrieskou leggen ze kindjes erin. Heel gezond, gewoon goed inpakken, wantjes, mutsje, dikke kleertjes, dikke slaapzak en deken. Natuurlijk wel tot een bepaalde temperatuur, met -15 leg je er geen kindjes in.
Gezond juist! Zou niet weten waarom je je kind daar dan niet naartoe zou willen brengen. Ik vind het juist een pluspunt!
Wat grappig dat het dus blijkbaar normaal is. Dat ik het artikel las dacht ik echt dan ben je toch niet helemaal lekker haha. Maar jer gebeurd dus al vaker.
Ik heb ook altijd buiten geslapen. Maar ik ben ook niet in Nederland geboren dus ... In Scandinavië en Oost Europa is het idd normaal. Ook met de sneeuw en kou sliepen we altijd buiten. Doen de kindjes van mijn vrienden ook - schapenvacht in de kinderwagen en slapen maar. Hier heb ik het ook met mijn oppaskindjes gedaan. Gewoon stukje wandelen en dan buiten laten slapen in de tuin. Heerlijk, toch?! Vind het hartstikke gezond!
Wij hebben er zelf 1 in de tuin staan! De beide jongens hebben er in geslapen (de jongste nog steeds). Als wij hem niet meer gebruiken, schenk ik hem aan onze creche. Daar willen ze er heel graag eentje, maar ze zijn best duur in aanschaf (of je moet er zelf eentje maken, kan ook). Maar onze jongens hebben een hele leuke creche, dus ze mogen hem van me hebben straks...lekker weer voor de andere kindjes
Ik sliep trouwens 29 jaar geleden ook al buiten dus het is niet iets wat nu ineens is bedacht ofzo. En ik ben gewoon Nederlands
Heerlijk. Sterker nog ik heb het mijn opvang gevraagd als het goed weer is of M. buiten mag slapen. Niks gezonder dan buitenlucht. Natuurlijk wel als er begeleiding bij is, maar dat spreekt voor zich.
Ik zou het ook juist een pluspunt vinden! Heerlijk én gezond voor die kleintjes. Hier sliepen ze ook echt veel beter buiten (ook met koud weer). Ik snap alleen niet waarom dit in de krant staat?? Dit is toc geen nieuws?