dragen zit niet in mijn systeem. tot welke leeftijd dragen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baileyy, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Kinderen van 4 en van 20 maanden dragen? Is dat niet zwaar? Ik begon maanden geleden vol goede moed. Juist om het contact met je kind. Maar vond het teveel gedoe en ook best zwaar.
    Daarom nu met de tweede op komst lijkt het me ideaal, maar als het net zo gaat als met de eerste dan vind ik het toch niet praktisch.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb mijn oudste nauwelijks gedragen en draag mijn jongste veel. Ik heb wel een draagzak, geen draagdoek. Hoef je niet te knopen. Dat knopen lijkt me niets. Ik heb de Ergo baby 360 en mijn baby van 10 maanden is nog niet te zwaar. Je kunt hiermee rug, buik en heup dragen.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Op de leeftijd van je oudste zou ik inderdaad een meerij plankje met zitje kopen en een goedkope buggy voor als je met twee of meer volwassenen een dagje uit gaat (dierentuin of pretpark)

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier een drager, zl is 13kg en ik draag nog met gemak (avondvierdaagse mee gewandeld ;))

Het staat of valt met juiste draagdoek/draagzak en goed knopen/vastmaken denk ik.

Juist met 3 kinderen vind ik het praktisch. De oppaskindjes konden zo vrij spelen en zl ging op de rug. En naar de stad hoef ik geen buggy op de fiets mee te slepen, maar mei tai in mn fietstas en gaan. Binnen een minuut zit hij op mn rug, gaat me sneller dan de buggy uitklappen.

Met een tweede zou ik het helemaal doen, heb je je handen ook vrij voor de oudste.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze hebben hier in de buggy gezeten (naast het dragen) tot ze los konden lopen en dan was het al heel snel alles zelf lopen. Ik vind een lege buggy echt vreselijk onhandig met een loslopende dreumes, dus doek in de tas en als ze moe zijn, knoop ik ze zo in de doek :)
    Voor dagjes uit gebruiken we de buggy nog wel, ook weer in combi met de doek. Voor slaapjes is de doek dan veel fijner :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens gingen ze hoer met 4 jaarvook nog geregeld op de rug!

7. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier dragen we zolang als nodig is. Oudste nu 4,5 jaar ( 13,5 kilo)word ook nog wel is gedragen als ze erg moe of ziek is( hartafwijking en vooral met warmte eerder moe dan normaal) middelste van bijna 3 (10,5 kilo) ook als ze moe is of zere benen heeft( wij lopen veel en lang 10 km per dag ) jongste 7 maand (8 kilo) dagelijks met de oudste naar school brengen. Ik wissel af met af en toe de kinderwagen/buggy en soms draag ik 1 op mijn buik en 1 op mijn rug.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en op een wandeling van 9 km 2 maanden terug heb ik zelfs de oudste, (5,5 toen en 18 kilo) nog een half uur-drie kwartier op m'n rug gehad :D Goed te doen :)

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik draag wel veel en ik zou met een leeftijdsverschil van 2 jaar geen duowagen meer kopen. In het begin droeg ik onze babies bijna alleen maar en voor daarna kun je altijd nog een meerijdplankje kopen. Die hebben wij met de oudste ook veel gebruikt.

Als je je jongste vanaf het begin regelmatig draagt, groeit je eigen kracht ook mee met het gewicht van je kind. Onze jongste is nu ruim 1,5 en weegt 11,5-12 kilo ongeveer en die draag ik nog met gemak 2 uur. Afgelopen zomer heb ik zelfs mijn middelste nog 3 kwartier gedragen tijdens een lange dag in Londen en die is 18 kilo en 5 jaar. Paste nog net in de Manduca, haha.

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    er is ook een goedkope duo-buggy, maar kan even niet op het merk komen....`(Qute?)bij babydump volgens mij. Mn moeder heeft hem voor de kleinkinderen, ideaal. Mag ook mee in het vliegtuig ;)

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben jaloers op moeders die dragen!
    Ik heb het geprobeerd met de 2de, maar ik vond Jasmijn er nooit goed in zitten/liggen.

Zeker dragen proberen!

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl is vandaag twee jaar geworden en gaat regelmatig nog op mijn rug in geweven doek, Tula of torsodoek

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Dochterlief heb ik tot ruim een jaar bijna uitsluitend gedragen. Toen ze anderhalf was hebben we toch maar een buggy aangeschaft gezien mijn groeiende buik ;)

Ik heb de stap naar rugdragen nooit gemaakt, wel geprobeerd in de bondolino maar t beviel mij en haar allebei niet.

Nu kan je me uittekenen met een baby in de doek en een peuter in de buggy of om me heen stuiterend. Ik zou de buggy niet willen missen, we lopen nu bijna alles en anders duurt t vaak wel erg lang, je kan nog eens een paar boodschappen meenemen en langs de kade of bij de drukke weg is het ook wel fijn als ze even niet rondvliegt. En nadat je voor de derde keer een fles wijn of olie uit haar handen gered hebt in de supermarkt is het ook wel even relaxed winkelen als zij vast zit :) plus dat met haar formaat beentjes anderhalve kilometer al een hele wandeling is, en ze blij is daarna even te kunnen uitrusten.

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn dochter ging pas lopen met 22 mnd, nu loopt ze wel goed, maar als we ergens naartoe gaan neem ik meestal wel de buggy mee. Ze heeft van die dagen dat ze er opeens geen zin meer in heeft en wil worden gedragen, en dat is best zwaar :).
    Afhankelijk van hoe het zich ontwikkeld de komende maanden voorzie ik de baby dus wel in een draagzak, en de peuter in de buggy. We hebben een bondolino, en dat is heel gemakkelijk aan te doen, makkelijker dan een doek.
    Een duowagen ga ik in ieder geval niet kopen. Wel een zit/sta plankje voor op de kinderwagen, hopelijk blijft mijn dochter daar braaf op staan/zitten.

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Mijn zoon is 26 maanden en geniet nog regelmatig van de draagdoek. Maar zeker de eerste 3 maand vond ik de draagdoek een enorme uitkomst!!!

16. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een bondolino, maar ook een (tweedehands) duowagen. Ik heb de oudste heel veel gedragen en ben het er niet mee eens dat de bondolino niet lang meegaat, maar dat zal ook wel per kindje verschillen. Mijn oudste heb ik daar toch anderhalf jaar vrijwel dagelijks in gedragen en ook nu (bijna 2,5) kan het nog.
    Lopen kan de oudste uitstekend, maar soms wil ik niet de hele weg haar tempo aanhouden en soms lopen we nog wat te ver voor haar of is ze moe en dan is de wagen toch wel fijn. De duowagen is voornamelijk voor op papadag, papa houdt niet van de drager, dat vindt 'ie veel te warm.

Deel Deze Pagina