dragen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bandietje81, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag aan de ervaren dragers. Ons meisje is bijna 1 jaar. In Juni gaan we naar Oostenrijk op vakantie. De buggy gaat mee maar die zal niet altijd handig zijn. Ik heb een baby Björn draagzak maar weet inmiddels dat deze niet ergonomisch is en dus niet langere tijd gebruikt kan worden. Is er een draagzak/doek waar ik onze kleine dreumes goed en eenvoudig in kan dragen of gaat dat niet meer nu ze zo groot is? Ze weegt zo ongeveer 9,5 kg.
    Alvast bedankt voor jullie tips!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 13 kilo en draag ik nog iedere dag :). Een ergonomische drager hebben we en een geweven doek. Onze drager is de Tula, maar er is zoveel keus. Kijk eens op babybij.nl. Daar kan je er ook lenen. En ik zou zeker oefenen voor je op vakantie gaat. Hier gaat de wagen niet eens mee.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb staat veel informatie, over zowel doeken als dragers. Je kan er ook een lenen, zo kun je uitproberen of het je bevalt. Bij een goede ergonomische drager voel je amper dat je draagt; ik draag mijn dochter van 11kg gemakkelijk 4 uur op mijn rug tijdens het wandelen, geen probleem! Nu heb ik wel wat oefening gehad, dat scheelt misschien, maar ik heb nooit zere schouders ofzo. In huis draag ik haar ook dagelijks, kan ik bv even stofzuigen terwijl zij ook haar zin heeft (mama helpen ;) ). Hier gaat ze verder als we boodschappen gaan doen ook vaak in de doek, kinderwagen alleen als het flink regent (onder de regenhoes) of als we veel boodschappen moeten doen. Ideaal!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze kleine meid is nu 10 maanden, maar als wij op vakantie gaan zal ze een jaar zijn.
    Ze gaat dan ook mee in de draagdoek als we gaan wandelen en op de camping vind ik het ook wel makkelijk.

Onze dochter is dan wel een fijn meisje, maar met 9,5 kilo moet het ook nog goed et doen zijn.

Zelf heb ik een geweven draagdoek van hoppendiz.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Onze zoon is nu iets meer dan 7 kilo. Ik draag hem met een geweven draagdoek (Girasol) of met een Mei Tai (ook van Girasol, MySol). Geweven kan sowieso tot rond de 15kg.

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Als je nog geen ervaren drager bent, zou ik in de vakantie trouwens wel kiezen voor een (ergonomische) draagzak en geen doek. Bij een draagdoek moet je wel steeds goed knopen, anders begint je kindje op een gegeven moment wat te zakken en draagt het niet meer lekker. Een draagzak is een kwestie van 1x heel goed stellen, en dan zet je je kindje er zo in, doet hem om en je loopt er een eind mee weg.

Ik heb zelf een Beco Butterfly. Mijn meisje is nu 8 kilo en die draag ik nog gezellig op de buik. Op de rug dragen kan ook. Er zijn nog zat andere goede draagzakken, zie bijvoorbeeld Bloze Kriekske, draagdoeken, draagzakken, draagconsult

7. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben pasgeleden een Bondolino gekocht. Bevalt erg goed. Wat ik hier vooral fijn aan vind is dat als mijn man hem heeft gedragen en ik neem het over, dat ik dan niet opnieuw alles hoef in te stellen.

Inderdaad even kijken bij Babybij, hele fijne site!

8. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik doen! Wat veel keus zeg! Bedankt voor jullie tips!

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben sinds kort de Manduca en kan mijn dochter gerust een paar uurtjes op de buik dragen zonder last te krijgen. Ben nog niet geoefend met haar op de rug te dragen, wil ik binnenkort even doen als manlief tijd heeft om te helpen.
    Dochter is nu 14 maanden en 10,8kg. We hebben de manduca sinds een maandje ong.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Van de manduca is trouwens fijn dat je hem ook kunt gebruiken als je zelf wat dikker bent zeg maar. Bondolino pastte bij mij niet, manduca past prima

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als we een bergwandeling kunnen maken gaat mn meisje 3/4 van de tijd in de doek zodat we geen wagen hoeven mee te nemen. Ze is nu rond de 9.5 kilo.
    Vind het ideaal. Heb een tricot slen. Vind het jammer dat ik die bij nr1 niet heb gekocht.

12. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een Boba,ideaal ding.Ook met overgewicht idd zoals iemand schreef over de manduca.

Zoon is 11 kilo,ik vind het ideaal.Heb je niet iemand in de buurt waar je even kan proberen?

13. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké. Zelf ben ik juist vrij smal. Zag al dat de bondolino daar een speciale uitvoering voor heeft. Ik ken helaas niemand met een draagdoek. Heb me er toen ons meisje klein was helaas te weinig in verdiept. Ik had toen wel een doek, geen idee wat voor 1 maar die vond ze niks. Huilde alles aan elkaar. Twijfel dus of ze nog wel tegen ons aan wil in een doek. Dan zal het toch snel rug dragen worden denk ik.. Gebruiken jullie hem buiten vakantie om ook veel? En welke momenten dan?

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik hem regelmatig.Als ik naar de winkel ga,als ik het het ov reis (ideaal!) ,eigenlijk voor alles waar je ook een buggy voor kan gebruiken.

Ons mannetje heb ik als kleine baby ook in een rekbare doek gedragen,hij vond het vreselijk ;) Met vier maanden weer geprobeerd en sindsdien zijn we fan :D

Ik weet dat babybij ook inloopdagen heeft.Dan kan je verschillende proberen.Weet niet waar je woont,maar je mag hier ook gerust proberen of het wat is.Zuid-oost Brabant ;)

15. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    Ik heb een bondolino ...rotterdam..als t in de buurt is mag je gerust even komen proberen.

Heb ook een geweven hoppendiz..maarcdaarcnog geen ervaring mee.
    Misschien iemand in de buurt die mij daarmee op weg kan helpen?

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik gebruik de doek dagelijks. Boodschappen doen, Ikea, winkelen. Alles wat ik met een kinderwagen in mijn eentje niet zou kunnen. Als je in de buurt van Arnhem/Zutphen/Doetinchem woont mag je gerust de mei tai eens komen testen :)

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook echt dagelijks; vaak in en om huis, soms voor kleine boodschappen (2x per week ofzo). En verder ook met wandelingen, dierentuin, Ikea, markt, museum, vakantie...

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben de beco butterfly. Ik kan onze dochter van 9 kilo nog steeds op de buik dragen. Voor in de bergen hebben wij een deuter kid comfort 2(via marktplaats). Ik/mijn man vinden het erg warm om de kleine heel dicht tegen je aan te hebben.
    Oh en je mag ze wel komen passen woon dichtbij Harderwijk

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik gebruik hem als ik boodschapjes doe, of naar de stad ga, of zomaar een wandelingetje. Vrijwel dagelijks dus. Dan heb ik mijn oudste in de kinderwagen zitten en mijn jongste dus ik de draagzak. Beco is trouwens prima voor een smal iemand, ik ben zelf klein en tenger en hij zit heerlijk. Heb geen ervaring met andere draagzakken.

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb dat van smal en breed even gemist ;)
    Hier zijn we allebei heel slank en met de MySol gaat dat prima! Da's een drager die je nog zelf moet knopen.

Deel Deze Pagina