Dragende mama's ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cos, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik draag mijn zoontje in de Tricot Slen. Die wompat ziet er echt heel leuk uit! Draagt die prettig?

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Toen hij een week of 6 was in de elastische draagdoek tijdens een etentje met familie.
    Bekijk bijlage 222692
    En met 4à5 maanden in de geweven doek (Ellaroo) want voor de elastische vond ik 'm te zwaar worden.
    Bekijk bijlage 222693

3. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren mn meisje in de tricot slen meegenomen, volgens mij vind ze het heerlijk :) en mama ook ;)
    Praktisch ook met zoonlief in de kinderwagen!

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Dit is de meest recente die ik heb, maar hij is van de herfstvakantie. Daar was Steven ongeveer 5,5 maand en zat hij in de Manduca. Een heerlijke drager. Laatst tijdens het stofzuigen heb ik 'm er ook ingehad en dat gaat nog heel goed, al heb ik rugklachten en is meneer inmiddels 9,5 kg. Ik moet eens gaan uitvogelen hoe ik 'm op m'n rug moet dragen, dat gaat vast nóg beter!

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Mocht je een SSC overwegen, Spanje heeft wel wat webshops dacht ik zo. Ik weet niet of de taal en de grens een barrière zijn, maar anders is dat misschien nog een optie.

Het voordeel van een SSC vind ik dat je ze van heel jong tot "heel oud" (2/2,5 jaar) kunt gebruiken en dat je ze op zowel buik en rug kunt doen. Sommige zijn ook geschikt om op de heup te dragen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het is net zo duur als een BB (soms zelfs goedkoper, bijvoorbeeld het merk Liliputi, of Patapum) en per saldo dus veel goedkoper per maand omdat je ze veel langer kunt gebruiken. Ze zijn tweedehands ook voor een betere prijs van de hand te doen dan bungels en Lodger-minimonkey-babybag-dingen. Op alle fronten winst dus. :D

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Oohhh die is mooi zeg!!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Leren rugdragen is echt de moeite waard. Tegen een jengelend kind kun je letterlijk zeggen "je kunt m'n rug op". :p
    Hier wat filmpjes: back carry manduca - YouTube

8. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan, maar het ziet er echt super handig uit! Mij dochtertje is bijna 11 maanden... heeft het dan nog nut of is het eigenlijk al te laat?

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    @troeliewoelie (geinige naam, zo noemde mijn moeder ons vroeger als koosnaampje) Mijn dochter is nu 2 en zit nog steeds op mijn rug. Het kan wel zijn dat je dochter er in het begin niks van moet hebben. Maar als je het combineert met iets leuks (bijvoorbeeld kinderboerderij, boodschappen) waar genoeg te zien is, vindt ze het misschien juist heel erg leuk. Je ziet meer dan in een kinderwagen op 80 cm hoogte.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    1,5 week oud, in de draagdoek.nl
    Bekijk bijlage 222827
    Bijna 6 maanden in mijn Mei-Tai, zijn beentjes nog helemaal bedekt (inmiddels kan dat niet meer :))
    Bekijk bijlage 222830

We hebben ook nog een Beco Butterfly.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Mooie draagzak!!!
    Kan me voorstellen dat je dr verliefd op geworden bent....
    Zelf al een BECO, waar wij allebei erg gelukkig van worden :D.
    Als deze t begeeft zal ik eens op zoek gaan naar deze, ook mooie kleuren zeg.

GRTZ.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik draag ook!!
    Wat een uitvinding zeg :)

Heerlijk als ze huilerig is en ik moet mn huishouden nog doen, of als ik babyhonger heb (haha iedereen heeft het altijd over mamahonger, maar deze mama heeft ook heel vaak babyhonger ;)) of als ik naar het bos of het strand ga om de te wandelen (heb een kinderwagen die niet echt heel geschikt is voor in het bos of strand) als als ik ff snel met mn meisje weg moet met mijn kleine auto ipv de 'gezinsauto' omdat de kinderwagen alleen in mn auto past als ik het onderstel op de bijrijderplek weet te passen en meten ;))

Ik heb nu een tricot doek en wil al heel lang nog een mooie geweven doek er bij. Ik vind het alleen zo lastig kiezen... ;)

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Ik had op de site van babybij.nl gekeken. Daar kun je allerlei doeken en dragers lenen om uit te proberen. Misschien ook iets voor jou?

14. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Dank voor de link! Ik ga het morgen eens uitproberen.

15. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    #35 Mamaloe26, 12 feb 2012
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
    @ maartje, een geweven doek is zo fijn. Idd babybij kun je ze lenen. En 2e hands kan veel geld besparen. Ik heb zelf de ellefill blue jade was wel erg duur maar ik vind hem zo mooi. Ik heb een hoppidez te leen gehad. Stuk goedkoper en ook heel fijn.

Sanny, rugdragen met de manduca gaat heerlijk. Ik moest alleen wel de riempjes even opnieuw instellen. Verder is het even oefenen. Ikzelf doe hem voor, kind er in, banden in mijn hand omhoog houden en dan alles naar achteren draaien en banden om doen.

Troeliewollie, zeker nog niet te laat hoor. Zorg voor een erg stevige doek of een geschikte draagzak. En bouw het rustig op. Eerst 5 min dan 10 etc.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Hier ook een draagmama. Deels omdat het voor mij fijn en handig is, deels omdat het zo genieten is, maar grotendeels gedwongen door madame zelf:)
    Dus winwin:):)

Ik heb een rekdoek, een geweven doek, een geweven ringsling( aanrader nummer 1) en een boba!
    Nu draag ik alleen nog maar op mijn rug, heel soms op de heup met de ringsling.
    Ik gebruik de doek niet meer, want dat lukt niet over onze jassen heen ( en snik, manlief vindt een draagjas overdreven) dus de boba heeft zijn nut al bewezen!!

17. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Een draagjas is zo gemaakt. Als je een beetje zelf kunt naaien dan.:D

Een fleecevest kun je zelf met de hand en naald en draad verbouwen tot draagjas. Fleece rafelt niet en het enige wat je dan moet kunnen is een centimeter kunnen gebruiken.

Hier mijn diy draagjas:

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn handen kriebelen ook al een tijdje om een draagjas te maken, wat heb je dat mooi gedaan!

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wauw, gaaf gedaan!

Iemand vroeg of ik geen last had van de rekbaarheid van de bykay, maar nee ik vind van niet. Ik knoop hem vrij stevig en hij zakt eigenlijk helemaal niet uit.
    Ik kan alleen maar buikknopen, ben nog niet ervaren in andere manieren helaas. Maar dat gaat eigenlijk heel fijn. We genieten er beide van. De eerste x (is nog niet zo lang geleden) kwamen we thuis en zei DL Fijn he mama? Daar doe je het voor, heerlijk!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hadden we een Manduca maar die heb ik net verkocht.
    Ik vond het lastig om haar in mn eentje erin te krijgen en omdat mn man veel breder is, moesten we m steeds verstellen.
    Hier komt waarschijnlijk een Hoppediz Das Leichte draagdoek en een Bondolino.

Deel Deze Pagina