Dragende mama's ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Cos, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Marlett, mooi gemaakt hoor!

Ik heb de MaM two way de luxe gekocht. De enige die ik een beetje betaalbaar vond (85,-). Maar met dit hele koude weer is ie niet warm genoeg helaas.

2. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik heb dus een marsupi echt een aanrader. Heerlijk ding !

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Hij wilde vanmorgen niet slapen, dus meegenomen naar buiten in de bondolino en weg... ;)

4. giraf

giraf Niet meer actief

Oh leuk topic! :)

Ik draag dochter en zoon regelmatig in de Hoppediz draagdoek!
    Zal als ik thuis ben eens een foto opzoeken!

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb trouwens geen draagjas, aangezien ik hem nog steeds op mn buik draag...

Maar wat doen jullie je kleintje aan naar buiten in de doek of drager?
    Ik had hem vanmorgen een broekje met voetjes aangegeven en gewoon een shirt over zn lange mouwen romper, mutsje op en mijn jas er half overheen en ik voelde een kacheltje, dus een jas was niet nodig volgens mij, hij hangt natuurlijk ook tegen mijn trui aan...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik draag met erg koud weer haar niet buiten. Heb het idee dat haar voetjes en beentjes dan te koud worden. En met skipakje aan wordt ze weer te warm zo tegen mij aangeplakt, denk ik. Bovendien kan ik geen sjaal gebruiken als ik haar draag en die heb ik nu wel echt nodig ;)

@ ik weet niet meer wie :
    Thnx voor de tip om eerst te huren! :)

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Graag gedaan :)

Ik heb van die beenwarmers voor m'n zoontje. babylegs heten ze geloof ik. Vooral ook omdat zijn broek altijd een beetje opstroopt als ik 'm in de draagzak zet.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Goh, ik wist niet dat sommigen dragen afraden bij peuters. Waarom?

Ik draag hier nog met regelmaat. De heren genieten ervan en ik vind het veel handiger in winkels e.d. om niet met een tweelingwagen te hoeven lopen of met twee loslopende peuters. Een tweelingwagen past niet eens in iedere winkel, en ook in een tram is het erg onhandig.
    Het is ook nog steeds een uitkomst als plaats om een middagslaapje te doen, of hen in slaap te brengen en dan slapend wegleggen op een andere plek dan hun eigen bedje (bijvoorbeeld bij een kerstdiner, anders moeten we alweer weg voor acht uur).

Binnenshuis droeg ik hen vroeger ook veel als ze een beetje hangerig waren of ziek. Tegenwoordig is dat eigenlijk niet meer nodig.

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor niet het dragen opzich. Gebruik van de Bykay wordt door sommigen afgeraden bij grotere kindjes.

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Oh, ok. Dank voor het antwoord :).

Ik gebruik de bykay al lang niet meer. Goede doek, maar op gegeven moment werd de Beco Butterfly toch wel fijner en gebruiksvriendelijker (vond ik dan).

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, ik zou graag een Beco Butterfly willen! Maar dat is mij te prijzig..
    Ik draag nog niet zo lang, en de Bykay kon ik van een vriendin overnemen met de gedachte dat als mijn dochter het niets vond, hij de kast in kon voor kindje #2. ;) Maar ik vind hem fijn, en zovaak draag ik haar niet, meestal maar kleine stukjes want ze wil toch meestal het liefst zelf lopen. Maar we vinden het met de Bykay beide heel fijn.
    Als ik een Beco om zou hebben zal ik vast verschil merken. ;) Maar voor ons werkt het zo prima.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    D. in de zelfgemaakte mei tai, maar voor buiten gebruiken we de ergo baby carrier of een knoopdoek. Ik ga binnenkort nog een nieuwe mei tai maken nu ik wat dingetjes bij geleerd heb oover verschillende ontwerpen.

13. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Ik draag ook al vanaf dat mijn dochtertje een week oud was. Nu met het hele koude weer van de afgelopen weken wel even wat minder omdat ik er geen speciale jas of iets dergelijks voor heb. Ze krijgt dan snel wat koude beentjes. Ik heb overigens een Mei Tai. Heerlijk ding!

14. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
  15. Koekjes

Koekjes Lid

Feb 1, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vol aandacht lees ik dit topic, helemaal super zoveel dragende mamma's!!!
    Ik zie alleen niemand met een minimonkey :(
    Ik ben nog zwanger maar ga zeer zeker dragen,
    heb gekozen voor een minimonkey omdat ik niet hoef te rommelen met (verkeerd) knopen en ik in de beginperiode mijn kindje in foetushouding tegen me aan kan houden.
    Alleen begin ik nu een beetje te twijfelen als ik nergens de minimonkey voorbij zie komen, of mijn gedachtes wel kloppen??
    Eventueel ook een site waar ik daarover kan lezen??

16. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    Ik had een minimonkey achtig ding, maar vond het doodeng.
    Liggend dragen wordt sowieso vaak afgeraden, door de liggende houding heb je blijkbaar een verhoogde kans op verstikking.
    (google maar eens)
    Daarnaast kun je bij de minimonkey niks afstellen/ aanspannen waardoor het maar "eng" dragen is, vond ik.
    Als je niks wilt knopen zou ik je een ssc of een ringsling aanraden.

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Minimonkey is ook niet mijn ding. Heb er eentje gehad, maar gelijk weer verkocht en kwam daarna erachter dat het niet zo'n goede drager is.. Als je echt (veel) wil gaan dragen, zou ik voor wat anders gaan.

18. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Minimonkey is qua houding niet heel prettig voor het kindje. Die ligt in de kommahouding waardoor ze minder makkelijk kunnen ademhalen en gaan knorren. Mensen denken dat ze het dan lekker vinden maar dat komt dus door de houding.

Ik zou hier eens lezen als ik jou was..

dragen en voeden .nl

19. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Super topic dit! Abbo!

Ik heb een draagconsult gehad gisteren. Superleuk! Ik heb een mooie carry sling aangeschaft om mee te beginnen. Ik heb 2 knopen geleerd: buik en rug. Nu nog veel oefenen. Vanmiddag voor het eerst wat booschapjes ermee gedaan. Mijn kind vind het heerlijk en ik ook:D

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb zojuist een nieuwe doek besteld, mijn eerste geweven doek!!!

:D

Overmorgen wordt 'ie geleverd!! Ik kan niet wachten haha!!
    Ben zo benieuwd of ik die doek net zo mooi kan knopen als mn tricot'je

:D

Share This Page