Hier ook een dragende mama. Ik heb alleen een aantal geweven draagdoeken en een ringsling. (ik wil heel graag eeen wompat, maar moet nog even sparen) Sinds nog niet zo lang ben ik aan het oefenen met rugknopen en Dion vindt het echt helemaal geweldig! Ik zal morgen wel een fotootje plaatsen. Raf (bijna 3) heb ik als kleintje nooit gedragen, ik kwam er helaas pas bij de derde achter hoe fijn het is. Maar ook Raf vindt het erg leuk in de doek op mijn rug! Maartje84, wat leuk, je eerste geweven doek! Welke heb je onderweg?
Wist je dat er speciale draagjassen bestaan? Ook voor rugdragers? Ak is het voor een buikdragers niet echt nodig als je je jas halfopen laat en bij erge kou een sjaal om je buik en babies beentjes knoopt.
Ik heb jaren gedragen (beide kinderen tot een jaar of vier als het nodig was) met een gewone rechthoekige lap. Dat had ik in Afrika geleerd van een wijze vrouw daar. Ideaal, en stukken goedkoper dat een draagsysteem dat je koopt. Ik zie dat je niet ver van me woont, ik ben volgende maand even in nederland, kom maar langs dan doe ik het je even voor!
Ik heb bij de action een vest met knopen gekocht en die werkt ideaal als draagjas. Ze zijn nu 8 euro dacht ik.
Even een vraagje tussendoor, hoe lang na een keizersnede kan je gaan dragen? Ligt dat puur aan het herstel wisselend per persoon of "moet" je een bepaald aantal weken wachten??
Ik weet eigenlijk niet of er een regel voor is. Ik kwam na een zeer zware tweelingzwangerschap na 4,5 dagen het ziekenhuis uit. Ik droeg een kindje op een bezoekje aan het winkelcentrum (normaal 7 minuten lopen, toen wel een lange tijd lopen) na 13 dagen. Ik had zware BI (rolstoel de laatste weken en binnenshuis blijven), maar zodra die twee mijn buik uit waren, ging het al beter. Ik werd in sneltreinvaart ingehaald door bejaarden die echt slecht ter been waren, maar het dragen zelf was echt geen probleem
Dat klinkt fijn! Vooral dus eigenlijk kijken wat je eigen lijf aankan. En ingehaald worden door oudjes heb ik op mn 18e meegemaakt op mn fiets, zo traag was ik, en tot overmaat van ramp reed mn pa in de auto voorbij dus dat heb ik lááááng mogen horen hahaha Oudjes, kom maar op Bedankt voor je reactie!
Succes, sterkte en geluk met de keizersnede en geboorte van je zoon! Ik zie dat het het niet meer lang duurt. Veel plezier met dragen. Ik doe het nog steeds met veel wederzijds plezier
Ook ik heb zodra ik thuiswas na mn keizersnee mn dochter in de rekbare draagdoek gedragen. Heel fijn met een huilbaby! Ik zal 's naar foto's gaan zoeken, ik heb zowel SSC, rekbare, geweven draagdoeken en ook een MT en een ringsling.
KlikKlik voor foto's http://media9.dropshots.com/photos/769679/20110928/111834.jpg Girasoldoek http://media9.dropshots.com/photos/769679/20110713/154740.jpg http://media9.dropshots.com/photos/769679/20110419/163950.jpg Calin Bleu zomerdoek http://media11.dropshots.com/photos/769679/20110217/125150.jpg DIY draagdoek http://media11.dropshots.com/photos/769679/20110116/135815.jpg Je porte mon bebe rekbare doek
Ziet er heel erg fijn uit zeg!! Ik heb nu de marsupi, een ssc, omdat ik niet weet hoe ik moet knopen en het klitteband toch ook wel heel erg fijn is. Als het goed is gaat de buikband boven mn nieuwe ritssluiting komen, dus ik hoop dat het naar wens gaat straks! Bedankt Troetelbeertjes, het is idd al bijna, ik hoop ook dat het dragen een wederzijds plezier zal opleveren! Mijn man en ik zien het in elk geval helemaal zitten, ik vermoed dat onze kleine man het daardoor ook zal waarderen Als ie wat ouder is en het dragen blijft bevallen ga ik me meer verdiepen in de verschillende doeken en wil ik ook een draagadvies gaan aanvragen, maar dat is voor latere zorg
Wij hebben er eentje gekocht toen we op vakantie waren. Weet even zo gauw niet wat het merk is maar we hebben hem gekocht in de winkel Mothercare in Dubai. Hij is hier alleen nog op vakantie gebruikt en de volgende vakantie gaat hij zeker weer mee! Misschien dat we hem ook gaan gebruiken als het hier weer een beetje warm weer word..
Hier ook een dragende mama. Ik heb de marsupi. Ideaal ding. Ik heb hem vooral de eerste weken/maanden gebruikt omdat mijn zoontje graag bij me wilde zijn. En nu neem ik nog steeds liever de marsupi ipv de kinderwagen. Het is idd alleen onhandig met jassen enzo. Nu ben ik wel langzaam aan het uitkijken naar iets nieuws. Ik heb nl. de marsupi breeze en die is nogal licht. Hij kan dragen tot de 15 kilo, maar mijn zoontje is best stevig (laatste keer ruim 9 kilo bij het CB), dus ik denk dat een iets steviger geval wel fijn is. Heeft iemand tips? Een handige draagzak of mei tai na de marsupi? Ik denk altijd dat de beco ideaal is, maar die is zo duur...
Ik heb er 3 de bb, de mini monkey en sinds gister de combi cosi. De laatste moet ik erg aan wennen wel makkelijk dat je niet hoeft te knopen. Lisa vind de bb niet leuk omdat ze niet kan weg kijken. De mini monkey is wel fijn voor kortere stukjes. Ben benieuwd hou de combi cosi gaat bevallen.
@ Lindangel, De enige SSC waar ik bekend mee ben is de Manduca. Ik vind het een fijne drager. Je kan hem op veel punten verstellen, zodat hij ook fijn voor de wat grotere kindjes is. Wist je dat je bij Babybij verschillende dragers kan lenen om uit te proberen? Is misschien ook wel een idee, omdat het natuurlij ook gewoon heel persoonlijk is welke drager goed bij je past.
De Beco is m.i. ook ideaal, en ik heb het geld er ruim voor over gehad. Ik gebruik 'm ook nu nog meerdere malen per week. Vandaag nog genoten van een slapende peuter in de draagzak, zonder enige last van mijn rug . Bij normaal gebruik is de Beco ook redelijk onverwoestbaar. Misschien eens op marktplaats kijken naar een Beco Butterfly?