Draken!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nikita23, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn draken hebben ontdekt dat ze door hun slaapkamermuren heen gesprekken kunnen voeren... 's middags bij hun middagslaapje is dat sinds enkele dagen echt irritant. Zingen, praten, spelen, maar slapen: ho maar. Drieduizend keer vertellen dat het nu toch echt de hoogste tijd is om te gaan slapen, en dan doet mijn dochtertje net alsof ze slaapt zodra ik haar kamer binnen kom, en zodra ik weer beneden ben: Ha baas, zakke vol! (schaapje, schaapje, heb je witte wol?) En mijn zoontje weer meezingen. Ik moet er stiekem wel om lachen maar het is nu dus drie uur geweest en ze liggen dus al vanaf één uur te kletsen en zingen. Streng zijn helpt wel... voor een minuutje... Ik denk dat ik ze er zo maar weer uitpluk en de zon ga opzoeken. Ik vrees dat ze tegelijk bedacht hebben dat slapen 's middags voor babies is!

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou ja je oudste wordt 3. Heeft je zoontje zijn middagdut nog wel nodig?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je oudste geen middagslaap meer nodig heeft, of is hij altijd heel vroeg op? Onze meid slaapt sinds november niet meer 's middags. Daarvoor bracht ik haar nog wel naar bed, maar ze sliep meestal al niet meer.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Je zou het bijna denken he? Het lijkt eerder andersom: mijn zoontje valt na al die herrie van zijn zusje uiteindelijk in slaap en madam trekt gewoon de dag door zonder boe of bah. De oudste kan echt nog niet zonder middagdutje, de jongste daarentegen is gewoon niet moe te krijgen. Op de vraag of mijn zoontje vroeg wakker is: Nee. Ik moet hem altijd wakker maken om half negen. Mijn dochtertje is er dan al een uur uit. Ze gaan tegelijkertijd naar bed, en mijn dochtertje slaapt (sliep!) anderhalf uur 's middags de laatste tijd en mijn zoontje maak ik na twee uurtjes slaap wakker. Trouwens ook onderweg een groot slaapverschil. Mijn dochtertje slaapt bijna nooit in de auto en mijn zoontje ligt al als we de straat nog niet uit zijn (wanneer het slaaptijd is uiteraard).

Maar eigenlijk was mijn post vooral om mee te delen dat mijn kinderen ontdekt hebben dat ze met elkaar kunnen kletsen en zingen door de muur heen en dat dat het slapen de laatste dagen niet ten goede komt. Boeffies zijn het.

Deel Deze Pagina