Van dat verschrikkelijke gevoel af.. Ineens bedenk ik me... Nog 3 nachtjes en dan gaat mijn kleine monster voor het eerst naar de Psz... Ik krijg een knoop in mijn maag en het klamme zweet breekt me uit... Om af te koelen zou ik haast in de regen gaan staan. Dan zal ik het nog maar niet hebben over mijn gevoel als hij einde van het jaar ''echt'' naar school moet. Hij zal het vast prachtig gaan vinden.. Maar ik heb ontzettende moeite hem los te laten.. Dat gevoel wat ik constant krijg.. het is alsof mijn moederhart breekt... Hoe kom ik daar toch van af? Iedereen zegt constant, heerlijk meid krijg je weer wat tijd voor jezelf, dat wil ik helemaal niet... Nog meer tijd over om na te denken over die rottige pijn... juist mijn kleine mannetje maakt dat een beetje dragelijker... En ik weet zelf ook wel dat het moet en goed voor hem is.. Kan me toch niet voorstellen dat ik hier de enigste ben die zon rotgevoel heeft/heeft gehad... Gaat het over??? Tips die ervoor zorgen dat het sneller weg gaat zijn zeer welkom, kan ze namelijk zelf even niet bedenken.. Geen idee wat jullie ermee moeten mijn man is er ook al zat van (oepsie) maar ik ben er van af.. Fijn weekend lady's
Herkenbaar hoor. Mijn zoon gaat nu al 2,5 jaar naar school en soms heb ik nog moeite mee. Gewoon dat als er wat gebeurt dat ik er dan niet direct bij ben. Tja het is nu wel makkelijker gewoon doordat hij al zolang gaat. Ik weet nu dat het goed gaat En for the time being? Keep yourself busy zo ik zeggen. Iets anders weet ik ook niet. Ook fijn weekend.
Nou mijn jongste gaat sinds kort ook...zag er ook tegenop..maar als ik zie hoeveel hij er ook leert..en in de tussentijd ( het is tenslotte maar 2 a 3 uurtjes) maak ik het huis schoon en aan de kant..als meneertje thuis is heb ik weer alle tijd voor hem Geloof me het went
Onze zoon gaat vanaf dat hij 4 maanden is naar de kdv. In het begin had ik er vreselijke moeite mee. Voelde me schuldig. Na mijn werk ging ik altijd als een idioot naar het kdv om hem op te halen. Kwam toen er al snel achter dat meneer het daar heerlijk vond. Al die aandacht, vriendjes en ander speelgoed. Momenteel heeft hij verlatingsangst dus hele huilpartijen als ik vertrek maar zodra de deur daar achter mij dicht gaat is dit alweer vergeten en gaat hij los. Het is wennen voor ouder en kind. Maar gaat gemakkelijker als je kind het er naar zijn zin heeft. Als ik hem nu ophaal dan sleept hij me mee om alles te laten zien en verteld hoe alle kindjes heten. Succes!
Ach schat ik kan me het best indenken. Ons meisje gaat al vanaf haar 12e week naar het kinderdagverblijf en eerst vond ik dat ook moeilijk maar zij vindt het allemaal wel prima. Ook in de vakantie of zoals nu in mijn verlof gaat ze gewoon naar het kinderdagverblijf. Ze vindt het heerlijk en ik momenteel ook hihi.. Maar goed, mijn situatie is heel anders dan die van jou natuurlijk. Het zal voor jou vele malen moeilijker zijn dan voor hem, hij krijgt op een gegeven moment z'n vriendjes etc. en vermaakt zich dan wel. Jij moet die tijd op zien te vullen maar waarmee?? Lastig als je zo'n pijn hebt want dan kan je ook niet veel natuurlijk. Sterkte meis!!! Knuff!
Het went Bij mijn oudste had ik dat ook..en ze had ook nog behoorlijk moeite om zelf te wennen,enorm huilen als ik wegging...hielp niet echt. Gelukkig bleek al snel dat ze gelijk ging spelen zodra ik de deur uit was..niks aan de hand. En dan ga jij ook met een geruster gevoel weg de volgende keer. Het kan zo leuk zijn voor ze .Komt goed hoor,go with the flow.
rottige pijn, daarmee bedoel je dat hij naar de psz gaat... in dat geval, tja... lastig, je overdrijft uiteraard... maar het is jou gevoel, dus makkelijk gezegd dan gedaan om te zeggen dat je je er niet zo druk om moet maken, maar wat je ermee moet? je zegt zelf al dat je wel weet dat het 'moet'(psz moet niet) en dat het goed voor hem is, dat wel... en ze vinden het vaak super... Moet wel zeggen als jij er zo verdrietig e.d. over bent, dat voelt hij he... dus als hij straks de eerste x gaat huilen als jij weggaat e.d. dan kan dat ook daaraan liggen, dat hij jou pijn/angst voelt, eigenlijk moet je inderdaad proberen toch echt in te zien dat het voor hem allen maar goed is.
Hij vindt het vast hartstikke leuk en dan ben jij van dat gevoel af! Is hij nooit naar de opvang geweest? Ik vond de eerste keer kdv (1,5 jaar) ook erg naar, heb gejankt BUITEN de poort. Hij vond het gigagaaf en ging meteen lief zitten aan tafel en lief lachen naar de leidsters.
Ik heb een neurologisch ziekte misschien handiger geweest dat erbij te vermelden. Nu lijkt het idd dat het pijn is dat hij naar psz moet maar dat is het dus niet. Door zijn aanwezigheid is alles een beetje makkelijker te dragen. Ik hoop ook dat het gevoel na maandag wat beter is Nee hij is nooit naar de opvang geweest. In de tijd dat ik lichamelijk niets meer kon werden ik en jay verzorgd door mijn moeder en of andere naaste familie/vrienden. Financieel was het toen ook niet te doen hem evengoed naar opvang te brengen.
Hij ziet eruit als een vrolijk, open manneke. Die gaat het vast leuk vinden op de psz! En het is maar 2,5/3 uurtjes? Voordat je naar huis fietst, ga je boodschappen doen, koffie drinken, uithuilen op zp en dan kan je hem alweer halen! Best lekker hoor die vrije tijd voor jezelf! Ik ging sporten, koffie drinken met een vriendin, kleren shoppen zonder handenbindertje, heel fijn!
Ik zie er ook tegenop.. hier gaat mijn zoon na de zomer ook naar de psz. lekker vrije tijd zeggen ze dan, hopelijk voelt dat over een tijdje ook echt zo maar denk dat ik de eerste keren de uren weg kijk.. geen tips maar wel herkenning dus..
Ik keek de tijd weg de eerste acht keer denk ik. Ik vond de tijd voor mezelf echt niet heel erg leuk nu geniet ik er van. Vooral als hij daarna aan tafel zit een grote verhalen heeft over de psz Sterke dit weekend en vooral Maamdag
Jezelf afleiden en in je hoofd knopen dat het voor hem heel goed is. Ook al zal hij het in het begin misschien niet zo vinden zelf. Komt goed..
Ik herken het (nog) niet. Ongezond gaat vanaf de zomervakantie en ik heb er echt zin in. Idd een nieuwe fase en ook weer nieuwe dingen voor hem. Daar gebeuren dingen die thuis niet kunnen (samen met andere kindjes). Ik denk ook dat hij er echt aan toe is. En idd tijd voor mezelf vind ik ook wel weer fijn. Ben nu een mama die altijd thuis is en vind een beetje vrijheid ook wel weer lekker.
Het wordt echt makkelijker . Als je ziet hoe leuk je zoontje het er heeft en hoe lief de leidsters zijn went het vanzelf. En geniet ervan want het is allemaal zo heerlijk kleinschalig en vrij. Nu mijn oudste naar de basisschool gaat is het allemaal zo wennen, zo groot...nu mis ik de psz haha.
Heel herkenbaar, mijn zoontje begint over een week en ik vind het verschrikkelijk! Het idee dat hij ergens anders is dan bij mij of directe familie, maar bij volmaakte vreemden. Voor wie hij niets anders is dan 1 van de vele kinderen, bah. Maar ik vind het goed voor hem en verwacht dat hij het erg leuk vindt, dus ik zet me er over heen. Maar stiekem zou ik hem veeeeel liever lekker thuis houden.