Koud snachts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle1209, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Mn zoontje slaapt op zijn buik en gaat heel zijn bed door.
    Op zijn kamer is het 18 graden, heb hem een winterslaapzak aan met mouwen en een pyama.
    Nu word hij al 2 weken snachts constant wakker, meestal 5x
    Na zijn tut erin te hebben gestopt gaat ie vaak meteen slapen, maar soms blijft hij ook krijsen.
    Nu voelde ik een par keer in zijn nek en die was gewoon koud.
    Nu heb ik er een laken over gedaan maar hij gaat dan huilen omdat hij niet kan draaien....
    Hebben jullie tips voor een goede warme slaapzak? Heb er nu een van de prenatal, of wat ik anders kan doen?
    Verwarming slaat ook niet de hele nacht aan als het op te perstuur js

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    18 graden is prima en wat hij aan heeft lijkt me ook goed. Je zou eens sokken kunnen proberen. En wat heeft hij onder de pyama aan? Iets met lange mouwen proberen?

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Misschien romper lange mouw? Hier hebben we de puckababy gekocht. Heerlijk warm! Dochter voelde ook altijd koud aan.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Hmm hier bij zoon op slaapkamer 15 graden en die heeft hetzelfde aan als jouw kindje. Je zou een romper met lange mouwen kunnen overwegen of sokken of een malliot maar ik zou ook uitkijken dat je hem niet te warm kleedt.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hadden altijd een gewone slaapzak waarvan wij dachten dat deze warm genoeg was. Wij wonen in een nieuwbouw huis.
    Echter na onderzoek bleek deze veel minder warm te zijn dan ik dacht.

Na een zoektocht naar de warmste slaapzak kwam ik uit bij de ergopouch slaapzak met een warmte van 3,5 tog.
    Warmer dan de puckabag of bijv die hier boven.

Gekocht en nooit meer een kind wakker van de kou gehad. Niet een goedkope slaapzak, maar het geld meer dan waard!

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier is 't maar 12 graden momenteel..

Dochter (Bijna 2j) draagt romper, 1-delige pyjama met voetjes, winterdeel van puckabag.
    Overdag hetzelfde maar dan de winterslaapzak v/d Hema.
    En nog een dekentje van Koeka, maar dat blijft niet lang liggen.

Ben van beide slaapzakken heel tevreden, dochtertje heeft nooit kou.

Ergopouch zou idd nog beter zijn

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden toen dl klein was en nog in slaapzak sliep, een romper lange mouw + dun wollen pyjamatruitje (+katoenen broek) erover. Dat was superfijn, nooit zweterig dus kon ook in voorjaar/herfst nog.

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Wow als ik jullie temperaturen zie verschiet ik, als ik onze koukleum in die temperaturen leg dan heb ik de hele nacht feest... hij heeft een pyjama aan, romper (zonder mouwen), winterslaapzak zonder mouwen, sokjes en een dekentje met een lakentje. Hij word ontzettend boos als ik hem een slaapzak aan doe met mouwen dus uiteindelijk maar besloten de verwarming wat aan te zetten, die springt aan als de temp beneden onder de 17 komt, bij hem is het dan 18 graden.

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Onze dochter 22 maanden slaapt in een piyama, winterslaapzaak van de Hema en een dubbelgeslagen ledikantdeken eroverheen. Op haar slaapkamer is de kou er een beetje af dmv de verwarming. Het typische is dat we ook de puckabag hebben, maar als ze die aanheeft wordt ze standaard wakker, in de Hema slaapzak slaapt ze heerlijk door! Een slaapzak kan dus echt het verschil maken.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik weet niet hoe je budget is.
    Ik heb nu net ergopouch slaapzak. Heerlijk warm en natuurlijk materiaal. Geen dekens nodig zelfs en hier ook koukleumpje.
    Packababy is synthetisch en ging mijn zoontje van zweten.
    Sinds deze slaapzak elke nacht doorgeslapen en nekje voelt lekker warm.

Wel echt heel duur hoor, rond de 80 euro. Maar dubbel en dwars waard.

12. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook ergopouch 3,5 met slaapvestje. Heerlijk ding en kleine man slaapt echt beter.

13. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Dochter slaapt in een romper lange mouw, legging en longsleeve (zijj vaak iets dikker dan pyjamaatjes), en de winterslaapzak van de Hema. Daaroverheen een laken en een dubbelgeslagen ledikantdeken, maar daar ligt ze max 5 minuteb onder ;)

Soms heeft ze het dan nog koud en dan komen er sokken en evt een vestje bij.

Het is trwns 16/17 graden op haar kamer.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Winterslaapzak van de hema is niet echt warm.

Bij een goede winterslaapzak heb je juist geen deken of laken nodig.

15. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zoon slaapt in romper, pyjama, sokken, winterslaapzak met mouwen, laken en enkele ledikant deken. In zijn kamer is het 16 graden, geen last van kou. Hij slaapt in little company combi slaapzak.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Hier is het momenteel 12-14 graden boven. Ons zoontje van 2 slaapt in een romper, katoenen pyjama en een Hema winterslaapzak. En hij slaapt prima!
    Deken is geen optie, als het nog kouder wordt gaat de verwarming een beetje aan (die staat nu op de vorststand)

Hij heeft verschillende Hema slaapzakken, ik heb zelf het idee dat de velours slaapzakken iets warmer zijn dan de doorgestikte, maar volgens mijn vriend zijn die juist dikker..

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.911
    387
    83
    Hier had dochter het altijd koud met haar hema slaapzakken. Nu de puckababy voor zoon gekocht en super tevreden!

18. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    1 woord: ergopouch.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Dikte hoeft niets te zeggen.

Mijn ergopouch 3,5 tog slaapzak was ongeveer even dik als de hema slaapzak. Echter in de hemaslaapzak sliep hij met romper, warme pyjama, slaapzak, laken en een deken. En had hij het koud.
    In de ergopouch sliep hij met een romper, gewone pyjama en slaapzak en had hij het heerlijk.

De enige goede graadmeter is de tog waarde en die geeft de hema niet aan. Komt waarschijnlijk in de richting van 1,5 tot 2 tog.

Deel Deze Pagina