Ik wilde weten welke verschijnselen bij komen kijken, zodat ik tijdig indien nodig kan ingrijpen. Als ik niet weet wat de symptonen zijn dan weet ik ook niet wat ik kan verwachten. vandaar.
Hoe heb je nu toenadering gezocht tot je zus? Weer via sms? Want dan zou ik voor de verandering eens aan de deur gaan.....
Ik blijf erbij dat je gewoon een punt hebt over dat ze het eerder had moeten zeggen. En tja, via sms aankaarten is idd misschien niet super-handig, maar had ik ook gedaan om precies de reden die je al geeft: je wilt weten waar je op moet letten. Ik zou als ik jou was wel proberen nog met je zus te gaan praten (face to face, dus), omdat het ook niet fijn is als dit zo tussen jullie in blijft staan, maar over dat oppassen: ik zou het volgens mij zelf ook wel prima vinden als zij niet meer zou oppassen. Als je je bezorgdheid niet eens mag uiten (en dan laat ik de manier waarop even buiten beschouwing), is het misschien ook maar beter zo - al moet je dan wel zorgen dat je op het KDV mondiger bent, maar das misschien makkelijker omdat het verder van je af staat....?
ik vind het ook wat overdreven hoor!! maar snap je ook weer wle na aanleiding van wat je hebt opgezocht.. in eht ergste geval krijgt jekindje hersenvliesontsteking, ik heb dat zelf ook gehad net na mijn 1ste verjaardag en de artsen hadden mij al afgeschreven,ze wilden me geen spuit meer geven maar mijn vader heeft toen duidelijk gemaakt dat ze het hoe dan ook moesten doen.. en kijk ik zit er nog hoor!! overigens als je zelf tijdens de zwangerschap een koortslip hebt gehad is je kindje er voor een deel tegen bestand.. omdat mijn vriend ook heel vaak koortslip heeft hebben we dat dus aan de vk gevraagd, maar goed ik heb dat dus nog nooit gehad.. kop op meissie,gelukkig is alles goed,..
ik wil je nav je verhaal wat geruststellen...ik heb sinds het nieuwe jaar regelmatig koortslippen en niet zo'n beetje ook! ik geef dan wel BV maar toch...mijn kleine heeft nog nooit iets ervan gekregen en is bovendien nog nooit ziek geweest (nu bijna 9 maanden)...gewoon goed opletten maar je hoeft ook niet zo erg in paniek te zijn want een kindje kan ook van andere dingen goed ziek zijn. je merk vanzelf of je kindje ziekig is en dan moet je gewoon meteen handelen en als je het niet vertrouwt dan meteen naar een arts!!sterkte maar maak je niet te druk...da's ook niet goed voor jou!
Hoi, Ik snap je heel goed hoor! Ik zou net zo "overdreven zijn" als jij! Ik had pas ook een akelige koortslip situatie. Iemand anders was ook onvoorzichtig geweest met m'n kindje. Ik heb toen twee weken in de stress gezeten, veel te veel overdreven informatie opgezocht en uiteindelijk natuurlijk allemaal voor niks. Ik heb zelfs nog contact opgenomen met m'n kraamverzorgster en die zei ook dat het de eerste 6 weken het ergst is en dat het alleen besmettelijk is bij een open blaasje en dan moet het vocht idd al in z'n mondje komen. Erg kleine kans dus. Ze overdrijven het overal gewoon om mensen alert te maken. Probeer dus maar weer te relaxen... Het komt vast goed! groetjes