Drama bij luierwissel en kleren aandoen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roetje08, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Voor iedereen die zegt staand te verschonen. Hoe dan als er sprake is van een strontluier tot aan de nek...? o_O Dat lukt hier liggend soms niet eens zonder kleerscheuren.
     
  2. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Geen last van :roflmao:
    Ok heel sporadisch en dan zet ik ze gelijk in bad haha
     
  3. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Echt helemaal offtopic. Maar kwam dit plaatje tegen en moest denken aan dit topic:roflmao: FB_IMG_1558203244577.jpg
     
    fruitcoctail vindt dit leuk.
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ja, had mijn vriend getagd toen ik het zag passeren op facebook :p
     
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik kreeg altijd de tip om er iets leuks van te maken.
    Ja dat is heel leuk en fijn als je de tijd hebt dan kun je er wat langer over doen.
    En ging het vaak samen met dollen en kietelen en blazen op z'n buik.
    Grootste lol etc..

    Maar tot het moment komt dat je eigenlijk daar de tijd niet voor hebt en je kind denkt van maar normaal is het ook altijd leuk en gezellig dus ik ga nu niet mee werken.

    Ik kan moeilijk overal waar ik ben of wanneer ik ergens op tijd moet zijn de tijd nemen om uitgebreid hem te verschonen.. Zeker niet wanneer hij juist op de momenten een poepluier heeft als je haast hebt en eigenlijk op punt stond weg te gaan. (alsof hij het er om doet)

    Dat heeft mij wel doen nadenken dat hij moet leren dat het er bij hoort en wanneer hij mee werkt hij des te sneller weer op de grond staat en verder kan met lopen / spelen etc.

    Dus bij mij is het ook gewoon liggen blijven, soms doe ik een luierbroekje aan met bijvoorbeeld in bed leggen.
    En dan laat ik hem staan en trek ik het luier broekje omhoog.
    Maar als ik hem helemaal aangekleed heb vind ik die dingen zeer onhandig en als we weggaan wil ik dan een gewone luier aan hebben bij hem zodat ik mocht ik hem moeten verschonen ergens anders dat ik niet eerst hem moet uitkleden voordat ik bij die luier ben.
    Luier broekje vind ik voornamelijk handig voor na het douchen, zodat hij na het afdrogen direct wat aan de kont heeft en we op onze gemak kunnen aankleden zonder bang te zijn voor een plasje ergens.. ;)

    Het aankleden met kleren gaat hier wel voornamelijk zittend, en pas wanneer zijn broek komt laat ik hem staan en die ik gelijk de romper en z'n broek vast.
    Dat geeft geen huil buien gelukkig.
    Ik kleed hem wel bewust aan op z'n slaapkamer op de commode net zo met het verschonen thuis. Zodat hij weet dat het moet gebeuren en loopt dan vaak ook wel mee naar z'n kamer.
    Verschonen in de woonkamer ziet hij teveel als een spelletje met weg kruipen of lopen dat ik daarmee gestopt ben.

    Heel slecht maar soms zet ik dan bumba aan en vergeet hij soms zelfs dat hij al klaar is en eigenlijk weer mag spelen :D
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    @Snies je hoeft je kind toch niet uit te kleden om een luierbroekje uit te doen? Je kunt gewoon de zijkant openscheuren
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    En hoe trek je dan een nieuwe aan?
     
  8. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Inderdaad.
    Uittrekken wilt nog net.. En zelfs met een enorme poep broek vind ik die dingen onhandig want juist door het kapot scheuren vooral als ze staan is het uitkijken dat niet de boel onder zit..
    Mijn zoontje blijft echt niet stil staan hoor en dan zijn graai handjes niet te vergeten.

    En als ik die dingen wil aan doen moet ik echt wel uit trekken, heb ik echt niet overal tijd en zin voor. Straks in de zomer misschien makkelijker omdat ze dan over het algemeen minder kleren aan hebben. Maar ze blijven onpraktisch als je ze vaak moet verschonen.
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Je kan dan toch een aandoen met plakstrips?
     

Deel Deze Pagina