Dit onderwerp zal vast al tig keer voorbij zijn gekomen, maar met de zoekoptie krijg ik geen topics wat ik zoek. Zondag was Kenji al niet lekker, en gistermiddag rond 16.00 heb ik hem getemperatuurd, en had ie 39.3. Ik heb toen een zetpil gezet. Gisteravond was de koorts alweer een stuk gezakt, en vanmorgen en een deel van de middag ook niet veel hoger als 38.5. Vanmiddag om 16.30 voelde hij weer erg warm aan, en toen had ie weer 39.3. Heb hem toen weer een zetpil gegeven. Net na de fles van 20.00 had ie 38.3, dus was weer een eind gezakt. Maar ik weet nu niet goed of ik naar de huisarts moet gaan of niet. Ik denk zelf dat het aan doorkomende tandjes kan liggen, aangezien mijn man en ik van de week een wit stipje op zijn bovenkaak zagen. Maar wie weet heb ik het ook wel mis, en ligt het niet aan doorkomende tandjes. Gaat doorkomende tandjes nu altijd gepaard met koorts of is het een fabeltje? Volgens Google namelijk wel...
vaak gaan tandjes samen met koorts hier heeft mevouw deze week 2 tandjes gekregen! en haar temp bleef steeds tussen de 36 a 7 graden... hier dus geen koorts .. wel 2 dagen lang aan het gillen van de pijn ... als je twijfeld bel gerust de huisards
Een kindje kan zo ie zo 3 dagen koortst hebben. en qua de zetpil ik zelf ben er niet zo van. en geeft het alleen als ik denk of merk dat me meisje pijn of er last van heeft. want koorts is ook goed. koorts is namelijk een iets wat de bacterie en of het virus uit het lichaam verband
Hoihoi, Mijn dochter heeft afgelopen week ook bijna 5 dagen koorts gehad. Ik ben voor de zekerheid naar de huisarts gegaan op dag 4. Ik wilde zeker weten dat ze toch geen keel of oorontsteking had. Dit was gelukkig niet het geval en al snel was de koorts over. Het was een virusje volgens de arts en dat zieken ze vanzelf uit. Maar mocht je je zorgen maken, gewoon naar de dokter gaan hoor, daar zijn ze voor. Beterschap!
Ik denk toch dat ik morgen idd maar de huisarts ga bellen. Moet morgenvroeg wel werken, maar gelukkig is ie bij schoonouders in goede handen.
Zolang hij nergens last van lijkt te hebben hoef je niet naar d ehuisarts. Zodra je merkt dat hij last van zijn oren heeft (aan de oren friemelen) Kun je wel even langs gaan. Bij doorkomende tandjes hebben kindjes vaak koorts en in principe is 39.3 nog niet gigahoog. Het komt vaak voor dat de koorts aan het eind van de dag weer terugkomt als het op de dag weg is geweest. Wanneer je wel naar d ehuisarst moet gaan is dat ze in een hele snel tempo hele hoge koorts krijgen. Ik heb nog wle een tip voor als je kindje koorts heeft en je geen zetpil wil gebruiken. Maak sokjes helemaal nat met citoensap en trek ze bij de kleine aan. De koorts zakt dan heel snel!
Twinkle star, van die tip had ik nog nooit gehoord! Dank je wel. Ben ondertussen toch bij de huisarts geweest, aangezien Kenji vanmiddag zo'n 2,5 uur heeft gekrijst. En ik wist zeker dat dat van de pijn was, en mijn intuïtie had toch gelijk: Hij heeft last van oorpijn. Zo zielig, om mijn frummeltje zo'n pijn te zien hebben. Maar ik heb nog geen kuurtje gekregen, maar we moeten even doorgaan met zetpillen. Mocht de koorts niet zakken binnen een paar dagen, moeten we terug komen en krijgen we een kuurtje.