drama: krijsen, gillen, tepeltrekken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miepens, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Zou het de warmte kunnen zijn?

@Mirjam: bij jou is het al langer he? 4 maanden dip?

2. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Ja zou kunnen, ze zeggen het vaak als er onweer in de lucht is ;)

Ja helaas wel ja, denk nu al een maandje :( word er zo verdrietig van

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Jeetje, ook balen voor jou.
    Hier gaat het op en af. Vanochtend wilde ze de borst wel, maar vanmiddag had ze er na 2 minuten genoeg van. Dus ik zit nu weer om de 1,5 uur te kolven en geef haar nu flesjes kunstvoeding. Zeker omdat ik vind dat ze vandaag na haar inentingen niets te kort mag komen. Ik kolf dus vaker dan dat ze drinkt en ik hoop op die manier mijn produktie iets omhoog te krijgen. Zojuist had ik na 1,5 uur alweer 50 cc. Is bijna de helft meer dan gisteren op dit tijdstip, maar nog geen vetpot. Maar al die beetjes bij elkaar is toch maar weer een flesje moedermelk. Beter iets dan helemaal niets.

Bovendien vind ik het gevecht aan de borst ook niet gezond. Als je hoort hoe hard ze krijst, dan vind ik het leed dat niet waard. Als ik dan dat tevreden snoetje zie na een flesje (met of zonder moedermelk), dan ben ik ook veel happier. Maar natuurlijk zou ik dat gevoel het liefste hebben als ze bij mij drinkt. Dus ik blijf doorzetten met kolven en aanleggen. Maar lukt het niet, dan gaat het niet en dan zal ze zekr met kunstvoeding niets te kort komen.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik had vandaag een gesprek met een collega over bv en zij had met haar kinderen hetzelfde meegemaakt. Na 2 maanden vielen ze af en liep haar voeding enorm terug, alles geprobeerd, maar lukt niet. Zij heeft zich er ook bij neergelegd en kreeg heel tevreden kindjes terug! Ik bedenk me nu hoe gezegend ik ben met mijn overvloed aan melk!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, om eerlijk te zijn, als je haar aan de borst wilt, dan moet je hasr aan de borst nemen, niet kolven en al helemaal geen kv gaan geen. Dat 'geworstel' aan de borst kan dan wel niet leuk zijn, asr het is wel tijdelijk.
    En juist na inentingen moet je je kind niet extra gaan belasten met kunstvoeding, maar juist rust inlassen: samen op bed (of op kleed in de schaduw in de tuin) snoezelen en liggen, huid-op-huidcontact. Moedermelk bevat allemaal dingen die de ongemakken na een vaccinatie verlichten.

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @babyproject&suzert&Mirjam Hoe gaat het nu bij jullie?

Ik kom even trots vertellen (tijdens het kolven) dat het hier echt weer de goede kant op gaat! Gisteren heb ik haar alleen borstvoeding kunnen geven. van de 5 voedmomenten, waren er 3 live aan de borst en 3 flesjes. Daarnaast heb ik ook nog 5 kolfbeurten gehad en ik zie mijn opbrengst omhoog schieten.

Vanochtend werd ze weer heel vrolijk wakker en heeft 1 borst goed leeg gedronken. de andere begon ze aan, maar ze stopte zelf!! Wat een verademing. Nu ligt ze met papa in bed te spelen een ik te kolven. de borst die ze zojuist niet meer hoefde gaf al bijna 90cc!! Dus het lijk niet voor niets te zijn geweest.

poepen heeft ze al wel 2 dagen niet meer gedaan, dus daar baal ik wel van, maar ik heb niet het gevoel dat ze er last van heeft.

Over die neusspray, kun je die ergens kopen of moet die op recept??

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goed nieuws!!! Nu hopen dat het zo blijft!

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    miepens; neusspray is op recept. Een telefoontje naar de huisarts en het ligt klaar. tsr is dan wel wat anders dan die van nature, maar het helpt wel.

9. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Hier nog steeds aanpoten, de ochtendvoeding gaat super, de rest blijf ik kolven, heb het idee dat het beetje bij beetje steeds ietsiepietsie meer word, heb wel domperidon gehaald, die neusspray werkt bij mij niet echt

Super dat het zo goed gaat nu :)

Deel Deze Pagina