zus en broertje bij elkaar in klas??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door claudia2008, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Heb een vraag;

Wat vinden jullie van zus en jongere broertje in dezelfde klas? het is een combinatieklas groep 1/2.
    Mijn dochter gaat na de zomervakantie naar school en mijn zoontje gaat in november het jaar daarop dus komen ze bij elkaar in dezelfde klas. Op die school is geen mogelijkheid om ze in een andere groep te plaatsen want er is van elke groep maar 1!

Ik heb voor die school gekozen omdat die niet zo groot is maar had me niet gerealiseerd dat ze dan samen in de klas kwamen...;) :(
    Wat zijn julllie ervaringen? ben zelf heel erg aan t twijfelen of ik er goed aan doe. Thuis kunnen ze redelijk goed samen spelen maar hebben ook heel regelmatig een onenigheidje.....

hoor het graag!!!

Groetjes Claudia

2. Enora

Enora Lid

20 feb 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hoeft geen groot probleem te zijn. Ik werk zelf op een kleine school waarbij dit dus regelmatig voorkomt. Hebben ze wel een enkele groep 3, 4, etc? Dan zou het maar voor 1 jaar zijn en voor mij in ieder geval geen overweging om een andere oplossing te zoeken.

Binnen een klas zoeken kinderen toch hun eigen vriendjes en met een goede begeleiding van de juf zal het waarschijnlijk wel los lopen. Het lijkt mij alleen vervelend als ze altijd (vooral op latere leeftijd) bij elkaar in de klas zitten.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Als het voor 1 jaar is dan zou ik er geen probleem mee hebben. Als het in hogere klassen nog zo is dan zou ik er (in een ideale situatie) niet voor kiezen.

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Het is niet alleen voor de kleutergroepen maar ook voor de groepen 3/4 5/6. Dus nog jarenlang...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, hier gebeurd het ook, en zitten er van 2 kindjes de broertjes in de klas. Afhankelijk van het kind / van de kinderen kan het hartstikke goed gaan. Als ze elkaar niet wat overheersen als het ware, dan zal het geen probleem hoeven geven denk ik.

De kindjes van goede vrienden hier, krijgen er volgend jaar ook mee te maken, maar dan voor kortere periodes, 6 maanden en de ander voor 3 maanden. Dus dan is de keuze al wat makkelijker.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn kinderen schelen 14 maanden en we hebben voor een school gekozen die van alle klassen er maar 1 heeft en combiklassen maakt (3/4, 5/6). Zij zullen dus hoogst waarschijnlijk ook bij elkaar in de klas komen. Ik heb er geen probleem mee. Mocht het toch tot een probleem leiden, dan nemen we die hobbel wel als het zover is. Voor mij is het iig geen reden om voor een andere school te kiezen

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier op school, ook allemaal combi-klassen zitten ook broertjes & zusjes ook bij elkaar. Ook zit er een tweeling bij onze dochter in de klas. Dat zal ook de hele schoolperiode zo zijn.

Waarom heb je er moeite mee dan?

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou me er niet druk om maken hoor. Waarschijnlijk hebben ze er zelf geen problemen mee totdat de een alles van de ander doorverteld thuis ;) en er zullen wel meer kinderen zijn die bij broer/zus in de klas zitten

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier ook zus en broer in 1 klas.
    Maar volgens de juf gaat het prima samen.
    Het is maar voor een ½ jaartje.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op onze school is het beleid dat dit niet gebeurt, maar goed, hier meerdere klassen (2 a 3 per laag). Op zich zou het voor M en T niet erg zijn, maar M zou wel enorm over T willen moederen ... Dus mijn voorkeur zou het niet hebben: laat ze op school maar hun eigen plekje hebben. Maar nogmaals: ik zou het niet erg vinden en denk ook niet dat het schadelijk is.

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dat kan heel erg verschillen. Ik denk dat het in de meeste gevallen geen problemen op zou leveren. Hier toevallig wel maar dat kwam pas in de loop van de jaren.

12. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik zou proberen een andere oplosssing te vinden.
    Ik heb zelf altijd met mijn broer in de klas gezeten en vond het verschrikkelijk. De leraren vergeleken ons met veel dingen.
    Andere kinderen werden niet met elkaar vergeleken dusik snap nog steeds niet waarom ik voortdurend moest horen dat mijn broertje zo goed was in sport en ik niet.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen zitten op een school waar dat regelmatig gebeurt. Doorgaans geen probleem hoor.

Deel Deze Pagina